- (Обновлено: ) Алина Крутоголова
Переклад статті зарубіжного SEO-експерта Денні Саллівана. Джерело: Search Engine Land.
У Google немає окремого показника авторитетності, він використовує сукупність сигналів для визначення авторитетності конкретної сторінки.
Боротьба Google з неякісним контентом у черговий раз привела до питання про те, як Google визначає авторитетність. Відповідь проста: у нього немає окремого показника авторитетності. Швидше Google розглядає безліч чинників, про які не розповідає. Та їх набір може змінюватися від запиту до запиту.
Перший показник авторитетності: PageRank
На самому початку в Google був один окремий показник авторитетності — PageRank. Він ґрунтувався тільки на посиланнях, отриманих сторінкою. Під час розрахунку PageRank Google враховував кількість посилань, отриманих сторінкою.
Однако Google оцінював не лише кількість, але і важливість посилань. Сторінка, що отримала кілька посилань з інших «важливих» сторінок, могла стати більш авторитетною, ніж сторінка з великою кількістю посилань з непримітних донорів.
Проте навіть сторінки з великим авторитетом, тобто з високими показниками PageRank, не завжди потрапляли у ТОП Google. PageRank був усього лише частиною загального алгоритму Google, що використовувався під час ранжування за конкретним запитом. Слова в анкорах посилань чинили величезний вплив. Також враховувався текст на самих веб-сторінках і ряд інших чинників.
Як оцінюється авторитетність сьогодні
Зараз посилання та контент, як і раніше, належать до числа найбільш важливих факторів ранжування. Однак штучний інтелект — Google’s RankBrain — є не менш важливим. Крім того, сьогодні система факторів ранжування Google складається з 200+ сигналів. Навіть «періодична таблиця SEO-факторів», яка дає спрощене поняття про систему факторів ранжування, включає майже 40 основних напрямків.
Жоден з цих сигналів або показників сьогодні не включає окремого фактора «авторитетності», як було в старі добрі часи з PageRank. Про це Google недавно розповів Search Engine Land.
«У нас немає жодного сигналу, який би міг сказати нам:«Це авторитетне джерело». У нас є ціла купа факторів, які, як ми сподіваємося, допоможуть наповнити видачу авторитетними джерелами» , – сказав Пол Хара, один зі старших інженерів Google, який працює над якістю пошуку.
Що це за фактори? Тут Google не вдається в подробиці. За словами Google, він сподівається, що фактори, які використовуються для оцінки авторитетності, допоможуть йому поліпшити видимість авторитетного контенту.
Одним із способів поліпшення цього набору факторів для Google є фідбек асесорів, у яких в свою чергу є спеціальні інструкції, що пояснюють, як виявляти низькоякісні сторінки.
Як я пояснював раніше, ці асесори не спричиняють прямого впливу на конкретні веб-сторінки. Вони більше схожі на відвідувачів ресторану, яких просять оцінити різні страви. Google збирає ці огляди, а потім вирішує, як змінити рецепти, щоб поліпшити страви. Але у випадку з Google рецепти – це пошукові алгоритми, а їжа – це видача. Google сподівається, що відгуки асесорів, поряд з іншими його зусиллями, будуть давати авторитетному контенту більше переваг.
«Ми робимо це з метою підвищення якості сторінок, які ми показуємо користувачам. Деякі з наших сигналів корелюють з цими поняттями якості», – сказав Хара.
Авторитетність є в першу чергу посторінковою метрикою
Хоч і немає окремого показника авторитетності, але є група сигналів, що дає подібну оцінку. Тут виникає питання: чи розраховується цей показник для кожної окремої сторінки, чи ця оцінка дається всьому домену, а потім вже поширюється на його окремі сторінки?
Google стверджує, що показник авторитетності розраховується посторінково. Це дозволяє уникнути помилкового успадкування авторитетності окремими сторінками ресурсу, що особливо характерно для великих сайтів.
«Ми не хотіли б враховувати авторитетність Twitter чи YouTube під час оцінки окремих сторінок користувачів на цих сайтах», – сказав Хара.
Аналогічна ситуація з такими сайтами, як Tumblr, WordPress чи Medium. Через високу популярність цих ресурсів їх окремі сторінки могли б отримувати незаслужені переваги у ранжуванні.
А як щодо сторонніх інструментів, які намагаються врахувати як «авторитетність сторінки», так і «авторитетність домену»? Це не показники Google. Це просто здогадки сторонніх компаній про те, як працюють алгоритми Google.
Показники для сайту загалом
Це не означає, що у Google немає загальних показників для всього сайту, які можуть впливати на окремі сторінки. Наприклад, швидкість завантаження сайту чи наявність шкідливого ПЗ впливають на всі сторінки. Або, як було раніше, Google Penguin працював за таким самим принципом – поширювався на весь сайт (Хара сказав, що сьогодні це вже не так, усе змінилося, коли минулого року Penguin став частиною основного алгоритму Google).
За інших рівних умов загальні характеристики для всього сайту можуть бути корисні під час ранжування окремих сторінок.
«Візьмемо дві статті однієї тематики: першу з Wall Street Journal, а другу – з якогось другосортного домену. За інших рівних умов з урахуванням усього вищесказаного стаття з Wall Street Journal виглядає краще. Це і є успадкуванням загальних характеристик сайту», – сказав Хара.
Але сторінки рідко потрапляють у ситуацію «за інших рівних». Опублікований контент швидко отримує посторінкові оцінки, які сумарно переважують доменні характеристики. Серед цих оцінок є й такі, які враховуються під час формуванні показника авторитетності сторінки. Крім того, Google говорить, що набір сигналів, що враховуються, може змінюватися, залежно від запиту.
Еще по теме:
- 5 причин, через які Яндекс не полюбить ваш сайт
- Як виділити сніппет у пошуковій видачі Google?
- Огляд CMS: PrestaShop – переваги та недоліки
Есть вопросы?
Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.