- (Обновлено: ) Елизавета Сопруненко
Про алгоритм Яндексу «Баден-Баден», запущений 22 березня 2017 року, не говорив хіба що тільки ледачий. Усього 2 місяці пройшло з моменту запуску, а в інтернеті вже розміщено сотні статей на тему, різні компанії пропонують аж ніяк не дешеві майстер-класи та вебінари типу «Дізнайся, як поліпшити погані тексти за тиждень», «Як просуватися в умовах нового алгоритму» і т. д.
Тільки ось про алгоритм, який стосується текстів, кажуть в основному SEO-оптимізатори. Від копірайтерів новин не чути. Але ж наслідки роботи алгоритму вже відчули багато хто: хтось втратив роботу, а хтось, навпаки, різко піднявся.
У цій статті я з точки зору автора текстів розгляну, що саме змінилося в долі копірайтерів після введення «Баден-Бадену» і до чого це призвело.
1. Не можна лити воду
Погана новина для тих, хто любить писати багато та ні про що. Незважаючи на те, що «Баден-Баден» вже щосили працює і знижує у видачі сайти з безглуздими текстами, вони все ще потрапляють у ТОП-10.
Наприклад, за запитом [купити техніку] на другому місці в ТОПі Яндексу я виявила сторінку з таким текстом:
Водянисті тексти не несуть користі читачам, вони написані виключно під ключі. Детальніше про воду в текстах ви дізнаєтеся зі статей «Літо, тексти, вода» і «10 причин, через які замовник не прийме ваш текст».
Хороші виконавці можуть не переживати. Якщо копірайтер з самого початку створював інформативні, грамотні та цікаві статті, то алгоритм не зачепить сайт, на якому розміщені тексти автора. Таким чином працюємо далі 🙂
Порада: якщо раніше ви писали на догоду кількості, а не якості тексту, перестаньте так робити. За погані статті спочатку знизять у видачі сайт вашого клієнта, а потім замовник справедливо перед’явить вам претензії за низьку якість роботи.
2. Звернути увагу на оформлення
Ще кілька років тому про оформлення ніхто не думав, аби був текст з ключами. Статті-полотна, підготовлені горе-копірайтерами, особливо часто зустрічалися на сторінках каталогів.
Ну і куди ж без виділень ключів тегами <b> і <strong> (замовники вимагають від виконавців виділяти ключі жирним і потім у такому вигляді заливають статтю на сайт)!
З приводу виділень: можна виділити тегами <b> і <strong> пропозицію або навіть невеликий абзац, на який хочеться звернути увагу користувачів. У прикладі нижче виділено ціле речення – ця інформація дійсно важлива.
Тепер доведеться красиво оформлювати текст. Потрібні заголовок і підзаголовки, марковані списки, відступи, в інформаційних статтях бажано картинки. Усі ці дрібниці допомагають структурувати інформацію, полегшують читання і швидше дають відповідь на питання користувача.
Важливо: в усьому потрібна міра! Не завжди текст потребує маркованих/цифрових списків, виділених абзаців та інших прикрас. Головне, щоб статтю було зручно читати.
3. Стежити за кількістю входжень слів
Стежити за ключами потрібно було і раніше, але багато копірайтерів (особливо початківців) про це не знали. По-перше, текст з великою кількістю входжень одного ключа виглядає спамним і нечитабельним. По-друге, «Баден-Баден» знижує у видачі сайти з переоптимізованими, переповненими ключами текстами.
Тепер доведеться ретельно стежити за кількістю ключів. Щоб визначити, чи немає переспаму в тексті, використовуйте наступні методи:
- Уважно прочитайте текст. Бажано вголос. Якщо ваш слух ріже повторення одного і того самого слова, значить, стаття переспамлена;
- Перевірте роботу в сервісі Advego SEO. Зверніть увагу на семантичне ядро. Якщо частота повторення слова перевищує 3,5% (цифра може коливатися від 3% до 4%), перед вами переспамленний текст.
Важливо: стежити за кількістю входження ключів потрібно по всьому документу (заголовки, підзаголовки, тіло статті). Ключі повинні бути розподілені рівномірно по всій статті, в протилежному випадку на сайт клієнта, якому ви продали текст, неждано-негадано нагряне «Баден-Баден».
4. Забути про погані ключі
Алгоритм пильно стежить за якістю текстів. Погані ключі у статті – грабіжники якості. Тому хочеш не хочеш укладачам ТЗ доведеться забути про використання ключів типу [одяг купити], [масаж спини відгуки], [медіаплеєр як завантажити]. Ці ключі не підуть зовсім – вони набудуть більш «людський» вигляд.
Так, замість ключа [одяг купити] можна використовувати варіант [купити одяг], замість [медіаплеєр як завантажити] – [як завантажити медіаплеєр]. За це ми можемо подякувати розробникам алгоритму, адже тексти з такими ключами читати набагато приємніше, ніж подібні перли:
У 2011-2013 роках для просування було досить нафарширувати текст читабельними та не дуже ключами (як у прикладі нижче).
Сьогодні цей прийом, на щастя, не працює. Тому не використовуйте створені не російською ключі в тексті, навіть якщо на цьому наполягає замовник – поясніть йому, до чого може призвести зловживання поганими ключами.
5. Задуматися про новизну та унікальність матеріалу
Якщо раніше можна було залити на сайт рерайт рерайту відрерайтованого перекладу 2005 року, то тепер доведеться докласти зусиль, аби надати унікальний контент. Інтернет перенасичений однаковими безглуздими текстами, а ось нові та грамотні роботи будуть сприйняті замовниками та пошуковими системами на ура. Так, доведеться працювати довше та копати глибше, але ж хороший текст з популярного сайту може зайняти не останнє місце у вашому портфоліо 😉
Порада: для перевірки унікальності використовуйте сервіси Advego Plagiatus, Text.ru, Etxt, Content Watch. Навіть якщо у вас є улюблений сервіс, проганяйте кожен текст хоча б за двома антиплагіаторами – так результат буде більш точним.
6. Порадіти зниженню конкуренції
Гарна новина для початківців, проте талановитих копірайтерів. Якщо раніше цікаве замовлення могли вихопити інші виконавці (через знайомство із замовником, рейтинг на біржі, більш низьку ціну роботи), то тепер поганих авторів стане менше – їх роботи купувати невигідно. Відповідно, копійчаних замовлень стане менше. Горе-виконавці перестануть писати про те, у чому не розбираються, а у хороших авторів буде більше можливостей для творчості.
Таким чином, грамотні, досвідчені та розумні копірайтери не відчули особливих наслідків уведення «Баден-Бадену», а от новачкам і поганим авторам доведеться зробити вибір: почати писати добре або зовсім залишити копірайтерську справу.
Еще по теме:
- Основні причини, через які просування сайтів терпить фіаско
- Як не втрачати трафік з товарних карток, якщо товару немає в наявності?
- Особливості аудиту та внутрішньої оптимізації сайтів інтернет-магазинів
Есть вопросы?
Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.