Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Внутрішня оптимізація сайту    Як покращити внутрішню перелінковку, використовуючи показники внутрішнього PageRank

Як покращити внутрішню перелінковку, використовуючи показники внутрішнього PageRank

like 68
27
15
26

Пол Шапіро розповів, як він визначає, яка сторінка сайту може сприйматися пошуковою системою як авторитетна. Його метод заснований на метриці, яку він називає «внутрішнім PageRank».

Архітектура вашого сайту – структура та спосіб організації внутрішніх посилань (наприклад, посилання на розділ «Про нас» з основного меню на вашому сайті) – грає життєво важливу роль у навігації сайтом для користувачів і пошукової системи, а також впливає на ваше ранжування.

Сучасні пошукові системи використовують посилання для сканування інтернету. Пошукові роботи переходять за всіма посиланнями на сторінці: спочатку за зовнішніми та внутрішніми, потім за кожним посиланням на наступних сторінках і т.д. Це дозволяє пошуковій системі знаходити та індексувати ваші сторінки.

Пошукові системи, як Google, також використовують кількість посилань для ранжування результатів запиту, приймаючи кожне посилання за сигнал важливості сторінки (тобто PageRank).

З цієї причини внутрішня перелінковка відіграє велику роль під час сканування, розуміння та ранжування сайту пошуковим роботом. Будучи SEO-практиком, як ви перевіряєте оптимальність архітектури та правильність внутрішньої перелінковки? Давайте розглянемо, як підрахунок метрики, яку я називаю внутрішнім PageRank, може допомогти нам впоратися з цим завданням.

Базова архітектура сайту та навігаційна внутрішня перелінковка

Є два основних типи внутрішніх посилань:

  1. Внутрішні посилання, які формують навігаційну структуру вашого сайту;
  2. Другорядні внутрішні посилання, які знаходяться в контенті вашого сайту (у статтях та інших місцях, які не є частиною навігаційної структури).

Перший крок на шляху до побудови правильної внутрішньої перелінковки – це організація спільних навігаційних елементів і дотримання правильної структури сайту. Я раджу створювати класичну внутрішню перелінковку і використовувати силос-архітектуру Брюса Клея як основу для внутрішніх посилань. Це перевірена логічна структура сайту, яка працює.

Ось приклад від Portent:

internalpr-1

Тепер, коли ваш сайт має міцний фундамент для внутрішніх посилань, давайте поглянемо, як навігаційні та внутрішні посилання, які знаходяться в контенті, можуть вплинути на те, як пошукові роботи сканують і ранжують ваші сторінки. Щоб оцінити вплив внутрішніх посилань, ми розглянемо внутрішній PageRank усіх сторінок.

Що таке PageRank?

Перш ніж ми продовжимо, давайте зупинимося на тому, що таке PageRank. PageRank – це один з алгоритмів, який Google використовує під час ранжування сторінок за результатами запитів.

Алгоритм PageRank, згідно з Google, «визначає кількість та якість посилань, що ведуть на сторінку, щоб дати приблизну оцінку важливості сайту».

Графічна інтерпретація PageRank:

internalpr2

Внутрішній PageRank?

Google підраховує PageRank для кожної сторінки в індексі, пов’язуючи різні сторінки сайту між собою та з іншими сайтами, які на них посилаються. Але ідея PageRank полягає у визначенні важливості сторінки на підставі посилань з інших сторінок. Це може застосовуватися як на всіх сторінках інтернету, так і на окремій підмножині.

З метою вивчення внутрішніх посилань, ми скористаємося ідеєю PageRank, щоб дізнатися відносну цінність кожної сторінки в межах одного сайту.

Під «внутрішнім PageRank» я розумію НЕ алгоритм Google, а схожий показник, заснований на внутрішніх посиланнях сайту.

Отже, приступимо до підрахунку внутрішнього PageRank для вашого сайту.

Зауваження: я не пропагую PageRank. Я говорю про метрику, схожу на PageRank, за допомогою якої можна виявити проблеми в архітектурі сайту.

Крок 1: Скануємо за допомогою Screaming Frog

Перш ніж ми зможемо безпосередньо підрахувати внутрішній PageRank, нам необхідно просканувати сайт. У цьому прикладі я використовую Screaming Frog, оскільки це стандартний інструмент в арсеналі будь-якого SEOшника.

Почніть із запуску Screaming Frog і сканування вашого сайту. Коли сканування закінчиться, виберіть Bulk Export > All Outlinks у верхньому меню, потім збережіть CSV-файл у зручній для вас директорії:

internalpr3

CSV-файл містить список усіх внутрішніх посилань вашого сайту. Ми будемо використовувати цей список, щоб розрахувати внутрішній PageRank.

Крок 2: Рахуємо внутрішній PageRank за допомогою R

R — це безкоштовний софт для статистичних розрахунків і побудови графіків, що працює на різних платформах. Завантажте та встановіть його, якщо ви ще не зробили цього.

Встановіть igraph бібліотеку, запустивши консоль R і виконавши команду:

install.packages(“igraph”)

Коли ви встановите бібліотеку, у вас з’явиться можливість використовувати код, який представлений нижче, в поєднанні з результатами сканування Screaming Frog для вашого сайту:

Просто використовуйте код вище і не забудьте зробити наступне:

  1. Вказати шлях до CSV-файлу Screaming Frog;
  2. Вказати свій домен і TLD-розширення;
  3. Створити ім’я кінцевого файлу, який буде містити показники внутрішнього PageRank кожної сторінки вашого сайту.

Приклади

Давайте розглянемо на прикладі кількох реальних сайтів.

Catalyst Digital

Наша агенція Catalyst Digital недавно оновила свій сайт після ребрендингу, і ми досі усуваємо помилки. Тому я вирішив просканувати новий сайт і перевірити внутрішній PageRank.

Ось результат:

internalpr5

Якщо поглянути на сторінки сайту з точки зору PageRank, ми побачимо, що ТОПовою сторінкою є сторінка контактів. Це неправильно.

Ви б не змогли цього побачити за допомогою звичайного сканування. Наприклад, Screaming Frog показує, що сторінка контактів має на одне посилання менше, ніж головна сторінка, незважаючи на більш високий внутрішній PageRank:

internalpr6

Внутрішній PageRank, так само як і Google PageRank, враховує скільки і, головне, ЯКІ посилання ведуть на цю сторінку. Незважаючи на більш високий PageRank, кількість посилань на сторінку контактів менша.

Отже, перевіримо в Google запит за нашим брендом:

internalpr7

Видача Google підтвердила, що у нас є проблема. Сторінка контактів нашої агенції ранжуються вище головної сторінки в органічному пошуку. Швидше за все, це через неправильні внутрішні перелінковки.

Тепер, коли ми виявили проблему, можемо переглянути архітектуру нашого сайту та усунути причину. Знання – сила.

Online Geniuses

Давайте проведемо аналогічний тест на Online Geniuses онлайн-спільнота, присвячена інтернет-маркетингу, котру я модерую) і подивимося, що вийде.

Ось результат, отриманий в R:

internalpr8

На сайті є сторінка з оголошеннями про роботу, внутрішній PageRank якої вищий, ніж у нашої головної. Досі це не було для нас проблемою, ймовірно, через кількість зовнішніх посилань на головну та різних ключових слів, але нам дійсно необхідно звернути на це увагу.

Висновок

Тепер у вас є уявлення про те, як будувати внутрішню перелінковку вашого сайту. Після того як ви створили базову структуру навігаційних посилань, можете приступити до аудиту внутрішніх посилань сайту, тобто до сканування сайту та розрахунку внутрішнього PageRank за допомогою R.

 

Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Алина Крутоголова

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (14 оценок, среднее: 4,64 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх