Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Внутрішня оптимізація сайту    Що таке метатеги? Як правильно заповнювати метатег Title, Description, Keywords

Що таке метатеги? Як правильно заповнювати метатег Title, Description, Keywords

like 56
32
7
17

Цей матеріал я підготував для новачків у SEO, а також для власників сайтів, які не знають, як правильно заповнити метатеги. Розглянемо, що зараз актуально, а що вже не використовується пошуковою системою під час ранжування сайту.

Что такое мета теги?

Почнемо з визначення що таке метатеги?

Метатеги (англ. Meta tags) – це (X) HTML-теги, призначені для надання структурованих метаданих про веб-сторінку. Як правило, вказуються у заголовку тега <head> (X) HTML-документу. Метатеги не відображаються на сторінці і не мають видимого контенту. В них розташовується додаткова інформація для пошукових роботів, різного ПЗ.

У SEO, коли чуємо щось на кшталт “Потрібно прописати метатеги на сторінці”, у голові відразу ж спливають метатеги Description і Keywords, ну і, звісно ж, Title. Яке ж SEO без цього тегу? Почну відразу з них.

Тег Title

Його ще називають метатег Title, хоча, з технічної точки зору, – це не так. Дуже важливий тег, впливає на ранжування, є заголовком сторінки і часто використовується пошуковими роботами під час  формуванні заголовку сніппету. Тому, крім того, що в Title потрібно додавати основні ключові слова, важливо стежити за його привабливістю. Він повинен стимулювати користувачів до переходу на сайт.

Title повинен:

  1. Відображати суть сторінки.
  2. Ближче до початку містити пряме входження найбільш конкурентного запиту.
  3. Бути читабельною пропозицією з входженням ключових слів.
  4. Відрізнятися від заголовку сторінки <H1>.
  5. Не містити спаму.
  6. Бути унікальним для кожної сторінки.
  7. Приблизною довжиною – близько 70 – 130 символів.

Рекомендую до читання: Рекомендації щодо формування заголовків від Google. Для посадочних сторінок, категорій, розділів рекомендую заповнювати Title вручну.

Заповнювати Title автоматично можна, наприклад, для карток товару. Для цього використовують шаблони типу:

Title: Назва картки товару + ціна + місто

Title: Назва картки товару + доставка в місто + ціна

Title: Назва картки товару + характеристика + ціна

Рекомендую для кожної категорії розділів карток товару використовувати різні шаблони Title.

Як робити не можна:

  1. Не використовуйте неузгоджені фрази, наприклад: Пластикове вікно, пластикові вікна купити – в Москві. Title повинен бути читабельним.
  2. Відстежуйте та виправляйте дублі Title – в Google Search Console, у розділі Оптимізація HTML видно дублі Title.
    Дубли тега Title
  3. Не робіть Title занадто довгим. Коли ви додаєте в заголовок велику кількість слів, вони розмивають вагу основного ключового запиту.

Метатег Description

Цей метатег може враховуватися під час формування сниппету. Найчастіше Google та Яндекс формують сніппет з тексту, але ймовірність включення у нього метатегу також є. Description може впливати на ранж ування – незаповнений meta description може негативно відбитися на оцінці сайту.

Description повинен:

  1. Описувати зміст сторінки.
  2. Бути читабельним.
  3. Утримувати ключові слова (для того, щоб вони відображалися і підсвічувалися в сніппеті).
  4. Складеним з використанням спецсимволів.
  5. Унікальним (не потрібно вибирати абзац з тексту сторінки).
  6. Завдовжки близько 150 – 200 символів.

Рекомендації Яндекса

Рекомендації Google

Для посадочних сторінок, категорій, розділів рекомендую заповнювати Description вручну.

Автоматично заповнювати Description можна, наприклад, для карток товару. Для цього використовуйте шаблони типу:

Description: У нашому інтернет-магазині + “назва магазину” + доступні ціни від + “ціна” + на + “назва картки товару” + з доставкою по + “місто”.

Description: “Назва картки товару” + за доступною ціною + “ціна” + від інтернет-магазину + “назва магазину” + з доставкою по + “місто”.

Рекомендую для кожної категорії розділів карток товару використовувати різні шаблони Description.

Як робити не можна:

  1. Не робіть занадто короткі Description – в Google Search Console, в розділі Оптимізація HTML видно короткі метаописи.
  2. Там само відстежуйте і виправляйте дублі Description (вони повинні бути унікальними).

Дубли мета Description

  1. Не пишіть неузгоджені фрази – метатег повинен бути читабельним.Не використовуйте перерахування.

Метатег Keywords

Цей мета-тег не впливає на ранжування, але, оскільки Яндекс пише, що meta keywords можуть враховуватися – рекомендую заповнювати його, додаючи 3-5 релевантних контенту фраз, розділених між собою комами.

Представник Google у своєму блозі заявив, що пошуковик не враховує в результатах ранжування метатег Keywords

 

Розглянемо, які метатеги ще бувають

Метатегів багато. Я розгляну ті, які мені здалися найцікавішими. Можна виділити дві групи метатегів: name і http-equiv.

Група name

Ця група метатегі  в дає загальну інформацію про сторінку.

Метатег robots – за допомогою нього ми можемо повідомити пошуковому роботу, що робити на сторінці.

Має значення:

  • index – індексувати сторінку;
  • noindex – НЕ індексувати сторінку;
  • follow – слідувати за посиланнями на сторінці;
  • nofollow – не слідувати за посиланнями на сторінці;
  • all – використовує атрибути index + follow;
  • none – використовує атрибути noindex + nofollow.

Приклади використання:
використовуємо, коли потрібно заборонити до індексації текст на сторінці, але хочемо щоб робот перейшов за посиланнями на ній:

<meta name="robots" content="noindex,follow" />
<meta name="robots" content="noindex,nofollow" />

або заборонити сторінку до індексації із забороною на перехід за посиланнями:

<meta name="robots" content="none" />

Метатег document-state – може враховуватися під час індексації сторінки пошуковим роботом (зараз має слабкий вплив).

Має значення:

  • static – говорить про те, що сторінка статична і практично не змінюється;
  • dynamic – якщо сторінка динамічна і на ній часто відбуваються зміни, використовується за замовчуванням.

Приклад використання:

<meta name="document-state" content="Dynamic" />

Метатег revisit – вказує пошуковому роботу через скільки днів йому повернутися і переіндексувати сторінку (зараз має слабкий вплив).

Приклад використання:
– говорить про те, що ми хочемо, щоб документ був заново проіндексований через 14 днів:

<meta name="revisit" content="14" />

Метатег viewport – використовується під час налаштування області перегляду. Особливо актуальний для мобільної версії сайту: дозволяє веб-розробникам контролювати розмір вікна на мобільному телефоні. За ним Яндекс і Google оцінюють мобільну версію сайту.

Має значення:

  • width – вказує ширину вікна у пікселях. Якщо поставити device-width – означатиме, що ширина задана по ширині пристрою;
  • height – вказує висоту вікна у пікселях. Якщо поставити device-height – означатиме, що висота задана за висотою пристрою;
  • initial-scale – задає масштаб екрану. Значення 1 – не масштабувати;
  • maximum-scale – визначає максимальний масштаб vievport;
  • minimem-scale – визначає мінімальний масштаб vievport;
  • user-scalable – визначає, чи може користувач масштабувати розмір вікна.

Приклади використання:
– область перегляду за шириною пристрою нормального масштабу:

<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0">

– область перегляду за шириною і висотою. Масштаб нормальний, масштабувати вище звичайного масштабу не можна:

<meta name="viewport" content="width=device-width, height=device-height, initial-scale=1.0, maximum-scale=1.0">

Метатег author – вказує ім’я автора сторінки (зараз має слабкий вплив).

Має атрибут:

lang – вказує мову даних.

Приклад використання:

<meta name="author" lang="ru" content="Андрей Дегтярёв" />

Метатег copyright – використовується для визначення авторського права (зараз має слабкий вплив). Також як і author, має атрибут lang.

Приклад використання:

<meta name="copyright" lang="ru" content="SiteClinic" />

Група http-equiv

Браузери перетворюють дані цього метатега в форму заголовку відповіді http, обробляючи їх, так ніби була отримана відповідь безпосередньо від сервера.

Метатег cache-control – за допомогою нього можна управляти кешуванням браузеру.

Має значення:

  • public – документ кешується у всіх доступних кешах;
  • private – кешуєтся браузером, не кешується proxy-сервером;
  • max-age = time, must-revalidate – вказує браузеру, скільки секунд зберігати документ у кеші;
  • max-age = time, proxy-revalidate – вказує скільки секунд зберігати документ у кеші proxy-серверу;
  • no-store – може кешуватися, але не зберігається в архіві;
  • no-cache – заборона на кешування (браузер і proxy-сервер документ не кешують).

Приклад використання:
– якщо ми не хочемо, щоб сторінка кешувалася:

<meta http-equiv="Cache-Control" content="no-cache, no-store">

Детальніше про цей метатег рекомендую почитати на Mozilla Developer Network.

Метатег expires – також використовується для управління кешуванням. У мета-тег встановлюється дата. Коли вона проходить, браузер повинен використовувати повторний мережевий запит, а не наявний кеш сторінки. Дата вказується у форматі RFC850.

Приклад використання:

<meta http-equiv="Expires" content="Fri, 11 Oct 2017 15:34:48 GMT">

Метатег content-language – вказує мову документу.

Приклад використання:

<meta http-equiv="content-language" content="ru" />

У HTML5 вказівку мови спрощено:

<html lang="ru">

Постарався перерахувати, як мені здалося, найцікавіші метатеги. Якщо вас цікавлять інші meta, рекомендую ознайомитися з матеріалами: Метатеги, які підтримуються в Google і Використання HTML-елементів Яндекс.

Підведемо підсумки

Метатегів досить багато, але, як оптимізатору, найчастіше доводиться використовувати в SEO тег Title, meta description, meta keywords. Якщо ви початківець сеошник або власник сайту, рекомендую також ознайомитися з вебінаром “Правила формування Title і Description” нашого SEO-TeamLead Євгена Аралова:

Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Андрей Д.

SEO-аналитик

Всегда знал, что моя работа будет связана с интернетом и компьютером. Начал самостоятельно учить HTML и пробовать себя в верстке. HTML давался легко, но верстать сайты было скучно. Тогда я и узнал о SEO.

С отличием завершил мастер-класс по обучению и управлению персоналом. Сдал письменный тест по английскому языку в Лондонской школе на 98%. Написал более десятка развивающих статей по SEО.

Работаю SEO-специалистом в компании SiteClinic, пишу статьи для блога. В свободное время хожу в походы.

Девиз: Just Do It

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (21 оценок, среднее: 4,57 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх