Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Внутрішня оптимізація сайту    Збір і аналіз семантичного ядра для інтернет-магазину

Збір і аналіз семантичного ядра для інтернет-магазину

like 53
29
19
5
  1. Особливості підбору запитів для інтернет-магазину
  2. Збір маркерів
    2.1. Збір маркерів для готової структури сайту
  3. Як і де збирати ключові запити
  4. Види запитів та чистка семантики
  5. Групування запитів
  6. Висновок

Особливості підбору запитів для інтернет-магазину

Будь-який процес просування інтернет-магазину починається зі збору семантичного ядра.
Що ж таке семантичне ядро ​​сайту?

Семантичне ядро сайту є списком пошукових запитів, які вводяться цільовою аудиторією в пошукову систему для пошуку необхідних товарів або послуг.

Якщо ви власник інтернет-магазину або ж займаєтеся його просуванням, то ви, напевно, розумієте важливість процесу. Відбувається постійний рух асортименту, люди починають цікавитися все новими і новими речами. Простіше кажучи, в один момент високочастотний запит (те, чим люди дуже активно цікавилися) може стати низькочастотним, оскільки впала його популярність.

Усі ці деталі потрібно враховувати, і нижче ми їх детально розберемо.

Процес збору семантики включає в себе:

  1. Збір маркерів.
  2. Збір загальної хмари запитів за зібраними маркерами.

Почнемо ми з першої і дуже важливою ступені збору семантики для нашого магазину – зі збору маркерів.

Збір маркерів

Що таке маркери?

Маркери – це запити, які чітко відповідають сторінці і товарам, які просуваються на ній. Завдяки їм ми зможемо охопити максимальну кількість запитів, у які входить наш маркер.

Приклад маркерів для категорій/підкатегорій/карток товару:

Для категорій:

  • Телефони.
  • Планшети.
  • Пластикові вікна.

Для підкатегорій:

  • Телефон Samsung.
  • Планшет Lenovo.
  • Пластикові вікна Rehau.

Для карток товарів:

  • Телефон Samsung Galaxy S10.
  • Планшет Lenovo Tab10.
  • Пластикові вікна Rehau Synego.

Увага! Збирати маркери бажано окремо для категорій/підкатегорій/карток товару, щоб не було плутанини.

Які труднощі можуть виникнути?

Пд час підбору маркерів слід враховувати різні словоформи товару. Так, светр люди можуть шукати з використанням слів «кардиган», «пуловер». А сорочку шукати з використанням слова «сорочка».

Подивимося на приклад, коли за маркером «светр», можна пропустити запит «кардиган».

запрос «свитер» в Яндекс.Вордстате

Слід уважно підходити до збору маркерів і перевіряти, чи немає додаткових назв у товару, так ми отримаємо більш повну хмару запитів.

Тож почнемо!
Я винесу в окремий підпункт «Збір маркерів для вже створеної і робочої структури сайту» і нижче поясню чому.

Збір маркерів для готової структури сайту

Наше завдання: охопити максимальну кількість запитів, використовуючи вже готову структуру нашого магазину.

Як це робити?

Перший і самий якісний варіант збору – мозковий штурм.

В основному наші маркери – це заголовки H1 або просто назва товару.
Ми запускаємо Excel і вписуємо туди всі H1 наших сторінок або назви товарів.

На скріншоті нижче ми бачимо H1 сторінки, на якій продаються карнавальні костюми для дітей в Росії. Прибираємо «в Росії» і отримуємо наш маркер.

категория «карнавальные костюмы» в интернет-магазине Tiu.ru

Не забуваємо до наших маркерів додати слова – ціна, купити.
Маркери для сторінки «карнавальні костюми» повинні бути такими:

  1. Дитячий карнавальний костюм.
  2. Дитячий карнавальний костюм купити.
  3. Дитячий карнавальний костюм ціна.

Які труднощі можуть виникнути?

Якщо ваш інтернет-магазин з великою кількістю товарів і безліччю сторінок, пройти всі сторінки і зібрати H1 буде проблематично. Для цього є невеликий лайфхак.

Розглянемо на прикладі магазину елітного одягу. Припустимо, нас цікавлять елітні жіночі бренди.

Скориставшись парсером Screaming Frog SEO Spider (програма платна, в безкоштовної версії дозволяє парсити не більше, ніж 500 URL), ми значно прискорюємо швидкість збору наших маркерів (H1).

Як це робити?

  1. Заходимо в програму, вбиваємо URL категорії, для якої ми будемо збирати маркери.

вписываем URL категории в Screaming Frog

  1. Далі в програмі тиснемо на вкладку Configuration, вибираємо Include.

Configuration в Screaming Frog

  1. У вікні знову прописуємо URL категорії (у нашому прикладі це https://site.ru/brands/women/alaia/) і в кінці додаємо .*. Дана властивість дозволить просканувати всі сторінки саме зазначеної нами категорії.

заполняем Configuration в Screaming Frog

  1. Запускаємо парсер.

Коли всі сторінки категорії зібрані, ми можемо побачити всі заголовки H1 кожної зі сторінок усередині зазначеної категорії.

H1 в Screaming Frog

  1. Прибираємо непотрібні слова – «від», «і». Далі розділяємо товари, які ми продаємо на 1 сторінці, але запити за ними роздільні (у нас це – кросівки, кеди).
  2. Отримуємо наші маркери.

Якщо врахувати всі ці моменти, збір маркерів буде максимально правильним і повним.

Як і де збирати ключові запити

Ура! Маркери у нас зібрані. Йдемо далі.

Збирати ключові запити можна різними способами, основні з них ми розглянемо.

Яндекс.Вордстат
Збір ключових запитів через Яндекс.Вордстат буде корисний, якщо ви рухаєтеся під Яндекс.

Важливо! Не варто уникати Яндекс.Вордстат, якщо просування направлено на Google. Теоретично, він показує непряму картину і під Google.

Як користуватися?

Беремо попередньо зібрані маркери і по черзі вводимо їх в поле пошуку ключових запитів. Також не забуваємо встановлювати необхідний нам регіон пошуку запитів.

запрос «чай гринфилд» в Яндекс.Вордстате

Для більш швидкого збору і обробки ключів раджу встановити плагін Yandex Wordstat Helper.

Yandex Wordstat Helper
Плагін дозволяє експортувати в EXCEL усі вибрані ключі і значно економить час.
Докладну інструкцію із застосування та використання плагіна можна подивитися у блозі Сергія Кокшарова.

Google Ads
Якщо просування інтернет-магазину проходить під пошукову систему Google, збір семантики може бути трохи важчим, ніж для Яндексу.

Основна причина:

  • Google не надає точної інформації за запитами користувачів так, як це робить Яндекс.
  • Частотність запитів не завжди точна, особливо якщо немає прокачаного аккаунту.

У блок «Планувальник ключових слів» ми вписуємо наші маркери, встановлюємо регіон.

планировщик ключевых слов в Google Ads

Дуже зручною властивістю також буде збір семантики для сторінок інтернет-магазину, які на стадії розробки.

У нас є можливість зібрати семантику з уже готової сторінки наших конкурентів. Достатньо в поле Цільова сторінка вписати URL потрібної нам сторінки конкретного інтернет-магазину конкурентів.

Частоту наших запитів ми будемо збирати тут же, але вже за готовими ключовими запитами.

Рекомендую збирати семантику для Google у програмі Key Collector —це зручніше і швидше. Нижче поясню чому.

Key Collector
Програма дозволить нам значно прискорити процес збору ключів та частоти до них із сервісів Google Ads та Яндексу.
З мінусів цієї програми варто відзначити тільки те, що вона платна.

Як працювати з Key Collector?

сбор запросов в Key Collector

Не забуваємо попередньо прописати список стоп-слів, які допоможуть позбавитися від сміття. Готовий список стоп-слів для вашої тематики можна знайти у вільному доступі в інтернеті.

Коли всі маркери поміщені у відповідне поле, тиснемо Почати збір.

Важливо! Можна також збирати ключові запити за маркерами в різних групах одночасно. Це дає можливість вивантажувати зібрану семантику вже у вигляді структури.

Можна також збирати ключові запити за маркерами у різних групах одночасно. Це дає можливість вивантажувати зібрану семантику вже у вигляді структури.

управление группами в Key Collector

Перелічимо основні дані, які програма дозволить зібрати, і які будуть корисні під час складання готового семантичного ядра.

  • Збір Yandex Wordstat – збирає за маркерами ключові запити з Яндекс.Вордстат.
  • Збір Google Ads – збирає за маркерами ключові запити з Google AdWords.
  • Пакетний збір пошукових підказок – збирає підказки з різних пошукових систем (не слід недооцінювати дану можливість, з її допомогою можна охопити непоганий обсяг семантики).
  • Збір статистики Yandex Direct – збирає різні види частот для кожного з ключів у Яндексі.
  • Збір статистики Google Ads – збирає різні види частот для кожного з ключів у Google.

Serpstat
Один із хороших способів зібрати семантику – витягнути з конкурентів. У цьому нам і допоможе Serpstat.

Як це робити?

  1. Заходимо, вписуємо наш домен, вибираємо пріоритетну пошукову систему і регіон.

Скриншот из сервиса Serpstat

  1. Далі заходимо у вкладку Аналіз доменів >> SEO аналіз >> Конкуренти.

анализ конкурентов в Serpstat

  1. Не враховуємо агрегатори (великі інтернет-магазини), якщо ви самі не є таким. Беремо домени, які мають видимість вище нашої (але не набагато) і переглядаємо кожен на предмет асортименту. Асортимент, якщо це можливо, повинен збігатися з нашим.
  2. Коли ви знайшли самого корисного для вас конкурента, орієнтуємося на його.
  3. Клікаємо на конкурента і отримуємо інформацію про його ключові слова.

ключевые слова конкурента из Serpstat

  1. Далі експортуємо всі ключові слова в Excel.

Важливо! Якщо стоїть питання про додавання нової категорії товарів, а у конкурента вона вже є, ми спокійно можемо, як і робили раніше, Спарсити його категорію за допомогою Screaming Frog SEO Spider.

  1. Після остаточного збору всіх ключових запитів в необхідній пошуковій системі, усіх необхідних підказок і частот, ми вивантажуємо всі отримані дані в Excel.

І переходимо до наступного пункту.

Види запитів та чистка семантики

Перш ніж переходити до чищення семантики, давайте поговоримо про запити, які нам належить чистити.

Які бувають види запитів?
Запити, які ми будемо зустрічати, в основному діляться на кілька типів:

  • інформаційні;
  • комерційні;
  • брендові;
  • навігаційні.

Давайте детальніше розглянемо кожен із видів і подумаємо, для яких сторінок він підходить.

  1. Інформаційні запити – запити, що в основному ведуть на інформаційні сторінки. Люди за такими запитами шукають інформацію про товар, але не хочуть його купити. Характерна ознака інфо-запитів: входження слів «як», «де», «який» і т.д. В інтернет-магазині даний вид запитів знайде собі застосування, якщо у вас є окремий блог про продукцію, статті. На сторінках, де ми продаємо, інфо-запити не використовуються. Якщо інформаційна частина вашого магазину відсутня, такі запити ми будемо чистити повністю.
  2. Комерційні запити – те, що нам потрібно! Запити, які мають у собі слова «купити», «замовити», «придбати» – явно комерційні. На комерційних сторінках (на яких є можливість покупки або замовлення товару) такі запити підійдуть ідеально.
  3. Брендові запити – запити, в яких є назва вашого інтернет-магазину. Люди, вводячи брендовий запит, шукають конкретно ваш сайт і дуже важливо бути в ТОПі за таким запитом.
  4. Навігаційні запити – запити зі згадуванням моделі товару або фірми-виробника. Такі запити підійдуть у картки товарів (сторінки окремого товару з описом, характеристиками та можливістю покупки).

Як визначити вид запиту?

Після збору всієї семантики, ми будемо проводити групування шляхом кластеризації за методом ТОПу (про це поговоримо нижче). На момент кластеризації інформаційні, комерційні та брендові запити будуть поміщені в окремі групи.

Щоб дізнатися, чи є група комерційною чи інформаційною, досить вбити кілька запитів з цієї групи в пошуковик і подивитися, які сайти знаходяться в ТОПі.

Якщо більшість – комерційні сайти – запит комерційний. Так само визначаємо інформаційні.

Якщо ви відомий або відносно популярний інтернет-магазин, основну частину трафіку вам будуть приносити брендові запити.

Якщо ваш магазин маленький і поки невідомий, варто сконцентруватися на навігаційних і комерційних запитах.

Беручи до уваги наведену вище інформацію, давайте перейдемо до чищення семантики.
Перше, що ми робимо, позбавляємося від явних сміттєвих запитів, які не належать нашому магазину.

Як прискорити?

Усі ключові запити з Key Collector копіюємо в один з текстових онлайн-аналізаторів або в текстовий редактор (де є можливість розбити наші запити на n-грами).

Я користуюся сервісом – text.ru.
Ми завантажуємо в нього всі наші запити і запускаємо SEO-аналіз тексту.

Seo-анализа text.ru

На виході (під нашими запитами) ми отримуємо список слів, які найчастіше зустрічаються у всіх наших ключових фразах.

частоты слов в text.ru

Таким чином ми будемо бачити, чи залишилися у нас сміттєві слова. Якщо сміттєві слова є, копіюємо їх у список стоп-слів у Key Collector.

стоп-слова в Key Collector

Натискаємо на – Відзначити фрази в таблиці >> Переходимо до загального списку ключових слів >> Видаляємо відмічені.
За допомогою даного методу ми зможемо позбавити себе від ручного чищення сміття і значно прискоримо процес.

Якщо семантика збиралася для однієї конкретної категорії товарів, чистку семантики від сміття можна прискорити за допомогою надбудови для Exce — SEO Excel.

Як це робити?

Після установки надбудови робимо наступне.
Дублюємо клонку з ключовими фразами.

выжимка в Seo Excel

Виділяємо одну з колонок з ключовими словами >> Переходимо у вкладку SEO Excel >> Вибірка. За допомогою Вибірки у скопійованій колонці (Колонка А), ми приберемо всі зазначені нами слова, які є в Колонці В.

Робимо це для того, щоб прибрати непотрібні слова (у нашому випадку: бренд, купити, ціна і т.д.) і згрупувати виключно за товаром (сукні, сумки, брюки і т.д.).

выжимка по словам в Seo Excel

У вікні «Вибірка запитів» вписуємо слова, які нам необхідно прибрати з усієї маси запитів.
Як ви бачите на скріншоті семантики інтернет-магазину брендового одягу та взуття, ми вписуємо у вибірку: назву бренду, чоловікам, жінкам, москва. Так у нас залишиться лише назва та вид товару.
результаты выжимки в Seo Excel

Рядки, які стали порожніми, означають, що ми вибрали з них все, і ці запити не товарні, а загальні. Загальні запити ми будемо садити на головні сторінки категорій.

Далі, виділивши колонку ключових фраз, з якої ми вибрали слова, групуємо її за алфавітом від А до Я. І таким чином зберемо поруч усі товари, а сміттєві запити будуть чітко видні.

Коли чистка семантики закінчена, переходимо до групування для посадочних сторінок.

Групування запитів

Групувати ми будемо самим перевіреним методом – аналіз ТОПу.
Групування за методом аналізу ТОПу нам допоможе у:

  • Створенні нових сторінок.
    Наприклад: запити «куртка дольче габбана» і «зимова куртка дольче габбана» будуть у різних кластерах. Значить, необхідно створити окрему сторінку для зимових курток відповідного бренду.
  • Додаванні нових фільтрів.
    Наприклад: у нас є запити «штани зимові alaia», «купити штани зимові alaia», і вони знаходяться в окремому кластері. При цьому частота запитів вкрай мала, ми можемо не створювати окрему сторінку, а створити додатковий фільтр на сторінці лістингу товарів.

Як це робити?

Є чудова програма для кластеризації семантичного ядра – KeyAssort.
На жаль, програма платна, але з її допомогою ми можемо навіть найбільші обсяги ключових запитів згрупувати за методом ТОПу.

Детальніше про даний метод, можна прочитати у нашій статті «Групування запитів за методом подібності ТОПів».

Коли всі запити кластерізовані, ми можемо бачити структуру нашого сайту, виходячи із запитів, поділених на групи. 1 група – 1 сторінка.

Виходячи з цих груп, ми можемо побачити:

  • Які сторінки під запити ми можемо додати.
  • Під які нові запити оптимізувати посадочні сторінки.

Таким чином, охопивши максимальний обсяг семантики у вашій ніші, можна домогтися значного збільшення трафіку на сайт.

Висновок

Спочатку визначте МЕТУ збору семантики для вашого магазину. Наприклад, прописати релевантні Title, оптимізувати текст під нові ключові запити, розширити структуру.

Визначивши мету, можна говорити про способи полегшення збору та групування.

Важливо! Не забуваємо приділити пильну увагу підбору маркерів і стоп-слів. Якісний підбір маркерів дозволить охопити більше семантики, а стоп-слова позбавлять від сміття.

Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Дмитрий Л.

SEO-аналитик

IT сфера всегда меня привлекала. Занимался программированием, но заинтересовался SEO и решил переквалифицироваться.

Сейчас продвигаю самостоятельно несколько сайтов по трафику.

Девиз: Действие приводит к результатам, бездействие — к последствиям.

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (21 оценок, среднее: 4,52 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх