Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Внутрішня оптимізація сайту    Внутрішня перелінковка сайту: відповіді на типові питання

Внутрішня перелінковка сайту: відповіді на типові питання

like 62
25
15
22

Ми зібрали найпопулярніші питання наших читачів, що стосуються внутрішньої перелінковки сайту, і підготували відповіді на них.

1. Навіщо потрібна внутрішня перелінковка?

Грамотно організована внутрішня перелінковка сайту важлива, як для коректного індексування сайту роботами ПС, так і для користувачів. А саме:

  • дозволяє роботам ПС зрозуміти структуру сайту та швидше індексувати сторінки;
  • вказує роботам ПС релевантний документ за запитами, що просуваються;
  • допомагає пошуковим роботам оцінити важливість тих чи інших сторінок сайту;
  • позитивно впливає на поведінкові фактори ранжування;
  • допомагає відвідувачам легко орієнтуватися на сайті та знаходити послуги, товари або відповіді на питання, що шукають.

Таким чином, грамотно організовуючи внутрішню перелінковку сайту, ви покращуєте індексацію сайтута поведінкові фактори, що у підсумку матиме позитивний вплив на ранжування сайту в цілому.

2. Скільки ставити внутрішніх посилань для досягнення ефекту?

Під час реалізації внутрішньої перелінковки, в першу чергу важливо думати про користувачів сайту, а не про кількість посилань та їх вплив на просування.

Яку б «ідеальну», на ваш погляд, перелінковку ви не створили, якщо нею не користуються люди, які відвідують сайт, ефекту від неї не буде. Також не існує універсальних схем перелінковки, яким ви б могли сліпо слідувати. Перш за все, переконайтеся, що посилання корисні і за ними є переходи. Так що зосередьте зусилля на тому, щоб вашим користувачам було зручно переміщуватися сайтом.

3. Як будувати анкор-лист для внутрішніх посилань

Чим природніше виглядає ваш анкор-лист, тим більше шансів зайняти високі позиції у пошукових системах.

Ми дотримуємося наступних правил під час побудові анкор-листа:

  • співвідношення анкорних/безанкорних посилань з текстів внутрішніх сторінок повинно бути приблизно 70% на 30%;
  • слід уникати яскраво виражених комерційних анкорів. Розбавляйте анкор посилань додатковими словами, використовуйте наступні ключові слова у різних морфологічних формах;
  • природний розподіл анкорів за довжиною у словах. У природному посилальному профілі переважають одно- та двослівні анкори;
  • природність – для тексту розміром 1500-2000 знаків буде цілком достатньо 2-3 внутрішніх посилань (можливо, з невеликими відхиленнями в ту чи іншу сторону);
  • біляпосилальний текст повинен природно мотивувати до переходу на релевантну сторінку сайту.

4. Чи потрібно прописувати атрибут Title для посилань? Якщо так, то в яких випадках?

Основне призначення атрибуту Title – допомогти відвідувачеві сайту отримати більш докладний опис елементу. Тому рекомендуємо заповнювати його у тому випадку, коли посилання безанкорне або малоінформативне. Наприклад: тут, ось, за посиланням, на цій сторінці і т.д.

Якщо ж посилання анкорне і містить у собі фразу, яка коротко характеризує сторінку, то немає необхідності описувати посилання. Користувач і так бачить, куди збирається переходити.

Наприклад:
Малюнок № 1
Советы по поиску внутренних дублей на сайте

До того ж від безглуздих повторень анкору посилання сторінка краще ранжуватися не буде. А ось у сукупності з іншими помилками на сайті повторення анкору посилання може призвести, наприклад, до санкції за переспам.

5. Чи можна посилатися на головну анкорним посиланням?

Посилатися на головну сторінку сайту анкорним посиланням не слід. Посилання на сайті, зазвичай, ведуть на сторінки, де розміщена більш детальна інформація про послугу або товар. А така інформація найчастіше розміщена на внутрішніх сторінках сайту. Посилання на головну сторінку сайту з анкором у вигляді ключової фрази може розцінюватися ПС як спроба штучно збільшити вагу головної сторінки за запитом в анкорі.

Зрозуміло, якщо ви в одній статті будете посилатися на головну сторінку, це не страшно. Але тиражування цього посилання у кожному тексті негативно позначиться на ранжуванні сайту.

6. Чи є санкції?

Найчастіше санкції накладаються, якщо переспам у внутрішній перелінковці доповнюється іншими елементами спаму, наприклад, переоптимізацією текстів, заголовків, метаданих.

Елементи спаму у внутрішній перелінковці, які є сигналом того, що на сайті використовуються спамні методи просування, такі як:

  • надлишок ключових фраз в анкор-листі;
  • вживання спамних конструкцій у анкорах;
  • слабковидимі посилання, розраховані явно не на користувачів;
  • анкорні посилання з текстів внутрішніх сторінок на головну;
  • надмірна кількість внутрішніх посилань;
  • циклічні посилання;
  • анкорні посилання у «підвалі» сайту.

7. Найбільше посилань веде на службові сторінки, це погано?

Сторінки сайту, що просуваються, повинні мати найбільшу статичну вагу. Якщо ж усю статичну вагу направити на службові сторінки, то в результаті можна ускладнити коректне ранжування сайту роботами ПС.

Необхідно організувати внутрішню перелінковку таким чином, щоб максимальна концентрація статичної ваги була передана сторінкам сайту, що просуваються.

8. Чи потрібно використовувати «rel nofollow» під час внутрішньої перелінковки?

Під час внутрішньої перелінковки сайту ми не рекомендуємо використовувати атрибут rel=”nofollow”. Справа в тому, що під час розрахунку PageRank враховуються усі витікаючі посилання зі сторінки, як з nofollow, так і без нього. Але при цьому посилання з nofollow ваги не передають.

Метт Каттс у інтерв’ю, опублікованому ще в 2013 році, порадив не бути перешкодою для передачі PageRank всередині сайту та дозволити пошуковому роботу сканувати абсолютно всі сторінки.

Інтерв’ю Метта Каттса:

 

Якщо ж ви не хочете, щоб сторінка потрапила в результати пошукової видачі, можна закрити її від індексації у файлі robots.txt або за допомогою meta robots noindex.

9. Як краще оформити посилання під час переходу з http на https?

Під час переходу сайту на захищений https необхідно зробити всі внутрішні посилання на ньому відносними. Це важливо як для правильної переіндексації сайту пошуковими системами, так і для коректного перенаправлення користувачів.

Наприклад, посилання у форматі <a href= “https://site.ru/catalog/”>

Слід замінити таким: <a href= “/catalog/”> (відносно домену)

або таким: <a href= ” //site.ru/catalog/”> (відносно протоколу)

Рекомендуємо використовувати відносні посилання відносно до протоколу. Таким чином, незалежно від того, чи знаходиться ваш сайт на HTTP або HTTPS , він буде завжди посилатися на сторінки з тим самим протоколом.

Рекомендації Google

Малюнок № 2

Советы по оформлению ссылок при переходе с http на https

Висновок

Усе, що створюється на сайті, створюється для відвідувачів. Це стосується і внутрішніх посилань. Якщо посилання буде корисним – ставте його. Не слід робити посилання лише заради перелінковки або передачі ваги. Користь несуть лише ті посилання, за якими користувачі здійснюють переходи.

Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Наталия Б.

SEO-аналитик

Оптимизирую сайты с 2009 года. Люблю сложные кейсы, которые оказались не по зубам специалистам с других компаний. Делаю очень подробные аудиты.

Пишу статьи-инструкции на блог SiteClinic по SEO-инструментам и аналитике.

Любимая цитата: Чтобы добиться успеха, надо искренне любить то, чем вы занимаетесь.

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (11 оценок, среднее: 4,55 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх