Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Внутрішня оптимізація сайту    «Хороша поведінка» – як працювати з поведінковими чинниками на «відмінно»?

«Хороша поведінка» – як працювати з поведінковими чинниками на «відмінно»?

like 46
17
22
7

Поведінкові чинники – це сукупність параметрів, що характеризують дії відвідувачів сайту як у пошуковій видачі, так і на самому сайті після переходу. Не на усі поведінкові фактори можна вплинути, але існують законні способи управління даними параметрами, які в перспективі дозволять помітно збільшити трафік.

Відзначимо основні фактори, на які необхідно звернути пильну увагу в роботі:

  • індекс клікабельності CTR документу/сніппету в пошуковій видачі за запитом;
  • повторні повернення на сайт;
  • глибина перегляду (кількість переглянутих сторінок) і час, проведений на сайті та на конкретній сторінці зокрема;
  • показник відмов (закриття користувачем сайту після перегляду однієї сторінки, закриття браузера або повернення до видачі);
  • соціальні сигнали.

CTR сайту у видачі 

Нагадаю, що таке CTR. Це процентне співвідношення кількості переходів на сторінку з пошукової видачі до кількості показів:

CTR = (переходи / покази)*100%

Наприклад, якщо сайт інтернет-магазину шин за запитом «літня гума в Санкт-Петербурзі» був показаний 2000 разів, а користувачі натиснули на посилання 84 рази, то індекс клікабельності в даному випадку буде становити 4,2% (84/2000 * 100 = 4,2%).

Подивитися CTR ключового запиту у видачі можна в сервісі Яндекс Вебмайстрі (розділ «Пошукові Запити» – «Історія запиту», вкладка CTR) та в GoogleWebmaster (розділ «Трафік» – «Пошукові запити»).

Гарний сниппет

Кожен раз, клікаючи на посиланні, користувач повідомляє пошуковій системі, що даний ресурс його зацікавив і дає потрібну відповідь на інформацію, яку шукає. У результаті пошукові системи підвищують позиції такого сайту у видачі, залучаючи додатковий трафік за запитами, що просуваються.

Як же підвищити CTR сторінки сайту в пошуковій видачі? Відповідь проста. Привабливий, мотивуючий сніппет, що продає – це гарантований успіх вашого сайту. Нижче розглянемо прийоми щодо його поліпшення.

Особливу увагу слід приділити заголовку, який ви формуєте, оптимізуючи тег Title, оскільки багато користувачів звертають увагу виключно на нього. У разі низької релевантності, пошукова система може брати заголовок з тегу H1 або вмісту сторінки. Використовуйте ключові слова в мета-тегах Title і Description, за якими просувається відповідна сторінка, оскільки у видачі пошукові системи виділяють жирним шрифтом введені запити, тим самим привертаючи увагу.

Опис у кожному пошуковику генерується по-своєму. Google найчастіше показує інформацію з мета-тега Description, Яндекс робить це рідше, виводячи фрагмент тексту зі сторінки або опис з Яндекс.Каталогу. Якщо в якості опису Яндекс вибрав не той фрагмент тексту, який би ви хотіли, замініть його. Попрацюйте з текстом на сайті, перефразувавши вибрані рачення.

Далі окремо розглянемо формування фрагментів для Яндексу та Google, оскільки існують деякі відмінності.

Сніппети в Яндексі

  • Використовуйте фавікон – графічну картинку розміром 16х16 пікселів формату ICO, яка відображається в адресному рядку браузера та зліва від сніппету, допомагаючи сайту виділитися в пошуковій видачі. Щоб роботи та браузери відвідувачів змогли завантажити фавікон, покладіть файл favicon.ico в кореневу папку сайту.

  • Реєстрація сайту в Яндекс.Довіднику дозволить налаштувати відображення таких даних у сніппеті: адресу сайту та телефон, соціальні профілі, види діяльності.

  • Швидкі посилання у видачі на популярні сторінки з’являються для сайтів із продуманою структурою та навігацією. Подивитися, які швидкі посилання для вашого сайту визначила пошукова система, а також відредагувати їх можна Яндекс.Вебмайстрі.

  • Навігаційна ланцюжок, як і швидкі посилання, формується автоматично та вказує на вміст сайту в ієрархічному вигляді. Для його правильного відображення бажано використовувати чітку структуру URL.

  • Обов’язково вкажіть регіон за допомогою Яндекс.Вебмайстра, у протилежному випадку регіон може бути присвоєний сайту автоматично. Також є можливість вказати назву сайту в верхньому регістрі, що спрощує прочитання складних доменів.

  • У власників інтернет-магазинів є чудова можливість залучити на свій сайт зацікавлених у купівлі відвідувачів, виводячи уточнюючі дані про вартість товарів. Для цього слід створити YML-файл і підключити його через Яндекс.Маркет. Якщо участь у Маркеті для магазину з якихось причин нецікава, можна завантажити інформацію про товари через Яндекс.Вебмайстер. Це дозволить залучати на сайт цільових відвідувачів, які вже згодні придбати товар за вказаною ціною.

  • Використовуйте мікроформати. Завдяки ним до сніппетів можна додавати елементи, що привертають увагу користувачів: інформацію про людей, товари, заходи, картинки, відео для рецептів і т.д. У довідці Яндексу є список усіх мікроформатів, що підтримуються.

Сніппет сторінки, на якій використано мікроформат hRecipe

Сніппет у Google

  • Швидкі посилання у Google відображаються нижче за основну частину сніппету. Подивитися, які швидкі посилання для сайту визначила пошукова система можна в Google Webmasters.

  • Використовуйте Google+, щоб вказати авторство. Це допоможе уникнути проблем з визначенням першоджерела контенту. Також підвищується довіра відвідувачів до сайту. Щоб встановити авторство, скористайтеся інструкцією.

  • Залучайте на сайт трафік за рахунок мікророзмітки. У довідці Google можна дізнатися, для якого типу контенту на даний момент підтримуються розширені описи. Перевірити правильність розмітки можна за допомогою інструменту для тестування.

Сніппет розширеного опису відгуків про товар Shema.org

Постійно перевіряйте сніппети для всіх основних запитів, намагайтеся робити їх більш помітними, ніж у конкурентів.

Повторне повернення на сайт

Робіть так, щоб відвідувачі поверталися на сайт. Це залежить, перш за все, від того, наскільки корисний контент. Ми рекомендуємо працювати також в офлайні для підвищення попиту – вас будуть шукати за назвою компанії або адресою сайту. Подібний сигнал добре впливає на довіру до сайту та враховується під час ранжування.

Глибина перегляду та час, проведений на сайті

Багато хто вважає, що чим довше користувач знаходився на сайті та чим більшу кількість сторінок він переглянув, тим краще. Однак це може говорити про заплутану навігацію на сайті та неможливість швидко знайти потрібну інформацію. Як уникнути цього?

  • Навігація на сайті повинна бути гранично зрозумілою.
  • Додавайте ілюстрації, що відповідають темі сторінки.
  • Покращуйте форматування тексту.
  • Додайте відео в публікацію – це один з найнадійніших способів затримати відвідувачів на сайті. Намагайтеся розміщувати 1-3 хвилинні відеоматеріали, оскільки це оптимальні для залучення проміжки часу.

Показник відмов

Якщо користувач, потрапляючи на сайт, швидко залишає його, це розцінюється як «відмова». Показник відмов вищий 70% зазвичай є негативним поведінковим чинником, який може вказувати на низьку якість ресурсу або на нерелевантні трафік. Але, залежно від тематики, цей відсоток може відрізнятися. Для цільового дії іноді досить відвідати одну сторінку. Наприклад, користувач бачить номер телефону, робить замовлення через оператора та миттєво іде.

Для більш коректного обліку відмов у Яндекс.Метриці є функціонал (опція) – «Точний показник відмов», який враховує відвідування, протягом яких користувач був на сторінці менше 15 секунд. Якщо ви не оновлювали код лічильника, час зробити це.

У звіті Google Analytics (розділ «Зміст сайту» – «Усі сторінки») поряд з показником відмов розташовується метрика «Входи». Крім даних про перегляди сторінок, середню тривалість переглядів, показник відмов, відсотки виходів, можна відстежити кількість відвідувань сайту користувачами з певної сторінки чи кількох сторінок.

Які способи поліпшення?

  • Заголовок повинен максимально відповідати пошуковому запиту.
  • Не пишіть довгі тексти, які не будуть читати.
  • Використовуйте фотографії та картинки, що відповідають тематиці сторінки.
  • Просувайте сайт лише за цільовими запитами.
  • За умови високого показника відмов ключового слова, створіть для нього нову посадкову сторінку, що відповідає потребам користувачів, або відмовтеся від нього взагалі.
  • Зверніть увагу на швидкість завантаження вашого сайту.
  • Перевіряйте сайт на наявність битих посилань.
  • Уникайте спливаючих вікон (Pop-under і clickunder). Вони відлякують відвідувачів та їх не люблять пошуковики.

Соціальні чинники

Соціальні сигнали підвищують рейтинг сайту і, якщо займатися включно SEO і не приділяти уваги SMM, буде менше шансів потрапити в ТОП. Крім того, це додаткове джерело якісного трафіку, який бажано урізноманітнити, оскільки відвідувачі повинні приходити на сайт не лише з пошукових систем.

Найбільш авторитетні соціальні медіа:

  • Twitter
  • Facebook
  • Google+

Серйозно вплинути на результати сайту в пошуковій видачі простою купівлею безіменних твіттів або лайків не вийде, слід стежити за авторитетом та якістю соціальних сигналів. Важливо створити свої активні акаунти в соцмережах, тим самим залучаючи користувачів соціальних мереж на сторінки сайту. Дайте можливість відвідувачам ділитися матеріалами, що сподобалися, яка реалізується за допомогою спеціальних кнопок від соціальних мереж.

Якщо ви хочете бачити свої сайти в ТОПі, робіть їх зручними, розміщуйте якісну інформацію для своєї цільової аудиторії, взаємодійте зі своїми відвідувачами.

Бажаю вам успішного просування ваших сайтів!

Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Коллегия Редакторов SiteClinic

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 оценок, среднее: 5,00 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх