Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Внутрішня оптимізація сайту    Як утримати відвідувачів на сайті та покращити ПФ: 19 ідей

Як утримати відвідувачів на сайті та покращити ПФ: 19 ідей

like 68
17
27
24

поведенческие факторы

Сьогодні під час просування акцент все більше зміщується в сторону контенту та поведінкових факторів. Яндекс у кінці 2012 р. «порадував» оптимізаторів введенням персоналізованого пошуку «Калінінград».

Google не зупинився після алгоритму «Пінгвін», і знову попереджає веб-майстрів про те, що буде і далі боротися з покупними посиланнями.

У світлі всіх цих змін дуже багато важить ретельна робота над змістом сайту. Причому важливо працювати не лише над релевантністю посадкової сторінки, що більшість оптимізаторів робить уже давно. Необхідно подбати про релевантність, користь та зручність усього сайту в цілому.

У цій статті я запропоную варіанти, за допомогою яких можна поліпшити сайт і його поведінкові фактори, принести «додаткову цінність», яка зробить ресурс кращим з точки зору як користувачів, так і пошукових систем.

Мета статті не перебуває в тому, щоб дати вичерпний перелік можливостей поліпшення сайту. Для різних напрямків напевно знайдуться свої специфічні методи. Мета – показати, що таких можливостей багато, і при бажанні ви легко зможете знайти спосіб, як поліпшити поведінкові чинники для свого проекту, що, безсумнівно, відіб’ється і на позиціях запитів, що просуваються.

Відгуки та коментарі
Наявність живих коментарів – це постійне оновлення сторінки унікальним контентом. За рахунок коментарів сторінка може перебувати у видачі за додатковими тематичними запитами. У ряді тематик користувачі можуть читати коментарі довше, ніж саму статтю. Пошукові роботи люблять такі сторінки, і навряд чи хтось із веб-майстрів не знає про це. Проте використовують не всі. Або роблять форми для коментарів такими складними, що відбивають бажання коментувати у більшості відвідувачів. Подбайте про наявність і зручність форм для відгуків на своєму сайті. Це може стати істотною підтримкою на шляху до його розвитку.

Новини галузі
Новини є на багатьох сайтах, але часто наповнюються вони привітаннями зі святами та іншої не дуже корисною інформацією. Наповнювати розділ слід виключно корисною та потрібною інформацією, новини, які не читають, користі сайту не принесуть. На створення якісної стрічки новин слід витрачати час. Але він компенсується лояльністю відвідувачів і покращенням ПФ сайту.

Думка фахівців
Залучіть до наповнення або коментування статей фахівців, чия думка буде корисною та цікавою для відвідувачів. Наявність думки експертів буде додатковим показником авторитетності вашого ресурсу.
Наведу як приклад відповідь представника банку на сайті banki.ru:

Мнение специалистов

Порівняння
Складно придумати тему для статті, а основні дані про товари і так містяться в технічних характеристиках? Але хто заважає вам порівняти кілька аналогічних товарів різних виробників? Якщо ви підійдете до завдання творчо, то отримаєте корисний та унікальний контент для свого сайту.

Огляди
«Огляди» – ще один розділ, за рахунок якого можна урізноманітнити зміст сайту. Це може бути «огляд новинок минулого року» або «огляд галузевих новин». Головне, щоб інформація була дійсно цікавою, а не представляла собою сухий рерайт. Дайте свою оцінку подіям, зробіть прогноз на майбутній рік, покажіть взаємозв’язок між подіями – все це зробить матеріал актуальним і корисним для користувачів.

Корисні сервіси
Подумайте, які сервіси будуть корисні та зручні відвідувачам вашого сайту. Для жіночого сайту це може бути калькулятор калорій, для медичного – пошук найближчої аптеки або поліклініки, для автомобільного – калькулятор витрат на бензин. У кожній тематиці буде свій набір додаткових можливостей.

Якщо ідей немає, пошукайте їх на сайтах конкурентів. Важливо не просто копіювати, а привносити щось своє, робити сервіс дійсно корисним. Якщо ви скопіюєте скрипт безкоштовного психологічного тесту, який вже є на сотні сайтів, це навряд чи стане плюсом для ПФ вашого ресурсу.

Калькулятор витрати палива на сайті vezoo.ru:

Калькулятор расхода топлива

Поради
Давайте своїм відвідувачам корисні поради та рекомендації. Якщо сайт присвячений шпалерній тематиці, ви можете розповісти:

  • як правильно розрахувати необхідну кількість рулонів;
  • дати рекомендації щодо поклейки шпалер різних типів;
  • підказати, як краще наклеїти шпалери у важкодоступних місцях.

Стаття повинна бути в першу чергу корисна для користувачів. Не потрібно писати тільки заради додаткових ключових слів. Якщо поради на сайті ніхто не читає, і у статей великий відсоток відмов, то такий розділ швидше нашкодить, погіршивши загальний ПФ проекту.

Тематичний форум
Наявність подібного форуму може стати істотною допомогою для розвитку проекту. Додавши на форум елементи навігації основного сайту, ви зможете не лише зробити ресурс більш інформативним, а й отримувати додатковий трафік.

Новини читачів
Запропонуйте вашим відвідувачам повідомляти про цікаві події та новини. Для сайту це додатковий тематичний контент, для відвідувачів – ще один цікавий розділ.

Інструкції
Ваш сайт торгує душовими кабінками? Подбайте, щоб на сайті були інструкції з монтажу.

Сайт присвячений здоров’ю та надає інформацію про наявність та ціну ліків у міських аптеках? Додайте інструкції щодо застосування. Наявність подібної додаткової інформації буде плюсом під час ранжування і виділить ваш сайт на тлі конкурентів.

Приклад розміщення інструкцій на сайті apteka-ifk.ru:

Инструкции

Каталог організацій
Додайте на сайті каталог корисних для відвідувачів організацій. Якщо сайт присвячений автомобільній тематиці, ви можете запропонувати адреси СТО. Якщо сайт про здоров’я – надати інформацію про міські медичні центри. Зрозуміло, потрібно надати дійсно потрібну та корисну інформацію, подбати про зручність і оформлення. Каталог з тисячами сторінок, згенерований з 2ГІС, навряд чи буде корисний.

Рейтинги
Запропонуйте своїм відвідувачам оцінити статті або товари вашого сайту. На базі цих оцінок можна створювати свої рейтинги. На сайті можна буде розмістити блок з посиланнями на статті з найбільш високою оцінкою.

Опитування
Проводячи опитування з найбільш актуальних і спірних питань, ви будете стимулювати відвідувачів до активної участі в житті сайту. Висловивши свою думку, користувач з більшою ймовірністю запам’ятає ваш сайт і повернеться на нього знову.

Розважальні матеріали
Трохи гумору серед сірих буднів може виділити ваш сайт на загальному тлі. Запропонуйте своїм відвідувачам почитати анекдоти, пов’язані з тематикою сайту, поділіться з ними кумедними випадками з професійної практики. Вдалими жартами охоче діляться, ставлять на них посилання.

Інтерв’ю
Візьміть інтерв’ю у відомих у вашій галузі особистостей. Інтерв’ю не обов’язково брати особисто. Можна підготувати список питань одному спеціалісту і домовиться про заочній формі інтерв’ю або попросити прокоментувати значущу подію кількох експертів і підготувати матеріал на базі їх коментарів.

Конкурси
Цікавий конкурс з хорошими призами – ще один відмінний спосіб урізноманітнити контент вашого сайту. Простимулює користувачів, щоб вони завантажували свої статті, фото, цікаві історії з життя. Захоплюючий конкурс сприятиме розширенню аудиторії, позитивно позначиться на збільшенні посилальної маси сайту.

Конкурс «Міс навесні 2013» на сайті auto.ru:

Конкурс «Мисс весна 2013»

Ваш досвід. Кейси
У мережі дуже багато теоретичної інформації: статей, аналізів оглядів і т.д. Все це добре, але користувачам часто цікава також практична інформація, яка дає зрозуміти, наскільки всі теоретичні рекомендації та поради працюють. Користувачі дуже люблять статті, в яких діляться реальними випадками, своїм досвідом. Це можуть бути кейси, в яких ви розповідаєте, як вирішили нестандартну проблему. Сайти туристичної тематики можуть зробити розділ, де користувачі будуть детально описувати тур, наприклад, за невелику знижку. Головне – включити уяву та подумати, яка ще інформація буде цікава відвідувачам і зробить ваш сайт привабливішим.

Словники
У багатьох тематиках є своя професійна термінологія або сленг, які незрозумілі новачкам і недосвідченим користувачам. Розділ, в якому ви роз’ясните ці терміни, може стати ще однією корисною складовою сайту.

Словник термінів на сайті wood.ru:

Словарь терминов

Картинки та Відео
Усім відомо, що інформація, доповнена візуальними образами, краще сприймається користувачами. Подумайте, чи повною мірою ви використовуєте
цей канал подачі інформації. Для багатьох тематик можна використовувати фотогалереї
або відеоогляди. Для сайтів з технічної орієнтацією буде корисний розділ з відеоінструкціями. Користувачі охоче переглядають такі
розділи – ПФ поліпшується.

Для того щоб сайт розвивався, над ним постійно потрібно працювати, покращувати його та модернізувати. Тільки за такого підходу ви зможете стати лідером у своїй галузі та стабільно закріпитися на топових позиціях у видачі.

Вдалого просування та нових ідей для розвитку сайтів!

Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Александр Я.

SEO-аналитик

Специализируюсь на продвижении коммерческих сайтов. Разрабатываю стратегии для интернет-магазинов и агрегаторов. Умею выжимать максимум трафика в любой тематике.

Руковожу SEO-процессами внутренних проектов SiteClinic. Обучаю молодых специалистов команды.

Любимая цитата: Хорошо смеётся тот, кто смеётся из ТОПа

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (5 оценок, среднее: 5,00 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх