Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Різне    Ключі до сайту: доступи, які повинні бути у кожного власника сайту

Ключі до сайту: доступи, які повинні бути у кожного власника сайту

like 89
46
29
14

Cайти створюють різні люди: це може бути програміст-одинак, ціла команда людей, що працюють над створенням сайту чи просто людина з мрією, яка сам замовляє хостинг, домен і встановлює CMS. Але в будь-якому випадку хтось повинен знати про сайт усе найважливіше для його розвитку, підтримки працездатності та ефективного просування в пошукових системах.

У нашій практиці бувають випадки, коли бриф складено, усі умови обговорені, можна приступати до роботи … а доступів у власника сайту (або відповідальної особи) немає.

Розглянемо, що ця людина повинна знати і що може трапитися, якщо пропустити один з пунктів цього списку.

 

1. Хостинг і доступи до нього (логін, пароль, на який email зареєстрований, Id (або номер договору))

Необхідно серйозно ставитися до повідомлень від хостинг-провайдера та вчасно оплачувати послуги.

Навіщо це потрібно: якщо цього не робити, то ваш аккаунт разом з сайтом можуть видалити, і тоді доведеться їх відновлювати, якщо є резервна копія (бекап), або робити їх заново, якщо бекапу немає. А це додаткові витрати на відновлення, та сайт у процесі відновлення буде недоступний.

Що робити, якщо дані доступу загублені: написати/подзвонити в техпідтримку хостингу, вказавши всі дані, які є: сайт, email, на який зареєстрований аккаунт, номер договору.

Приклад з життя. Був випадок, коли відновлення зайняло більше 4 годин, оскільки акаунт був вилучений за несплату. В результаті аккаунт (файли та базу даних) все ж таки відновили. Але оскільки налаштування серверу не зберігаються в резервної копії, довелося все налаштовувати заново.

 

2. Домен

Якщо домен знаходиться не в одному аккаунті з хостингом, то потрібно мати всі дані по ньому: email, на який зареєстрований домен, доступ до аккаунту доменного реєстратора (логін (зазвичай це ваш email) і пароль). Так само серйозно слід ставитися до повідомлень від доменного реєстратора. Не менш важливо вчасно оплачувати послуги.

Навіщо це потрібно: якщо вчасно не сплатити домен, сайт призупинить роботу (буде недоступний), а це знову втрати, особливо якщо у вас сайт інтернет-магазину. Домен також можуть перекупити, і тоді повернути його буде складніше. Новий власник може запросити за нього суму набагато більшу, ніж регулярний річний платіж за домен, або зовсім відмовитися його повертати. Зазвичай після закінчення терміну реєстрації надається ще місяць для внесення оплати. Якщо протягом цього терміну не сплатити за домен, то реєстрація анулюється, і домен може бути зареєстрований будь-якою іншою особою. Також варто пам’ятати, що для міжнародних доменів (com, net) правила суворіші: після закінчення реєстрації (Expiration Date) домен може бути продовжений минулим власником за підвищену ціну. Такі правила міжнародного реєстратора. Тому в міжнародній зоні особливо важливо стежити за термінами оплати.

Що робити, якщо доступ загублений: спробувати відновити доступ, вказавши email. Якщо ви не знаєте або не можете згадати, на який email зареєстрований домен, тоді напишіть/зателефонуйте у техпідтримку хостингу. Там вам підкажуть, що можна зробити для відновлення.

 

3. Доступи в адміністративну панель свого сайту (з адмінськими правами) та FTP-аккаунт

Приклади:

Адреса входу в адміністративну панель сайту:

https://site.ru/wp-admin
email: alex198@gmail.com
логін: alex
пароль: h98,_gh+fD

FTP:

хост: ftp.site.ru
логін: alex_ftp
пароль: k+_rFth_4

Примітка: краще не зберігати паролі в браузерах і ftp-клієнтів, оскільки їх можуть перехопити.

Це необхідно знати, щоб вносити зміни на сайт, навіть якщо це односторінкова візитка, де, крім кількох слів про вас і контактних даних, нічого немає. Знати доступи потрібно і задля власної безпеки. В ідеалі у вас повинен бути тільки один аккаунт з повними правами (адміністратор). А для підтримки працездатності сайту потрібні аккаунти для програмістів, верстальників, співробітників техпідтримки CMS, розробників плагінів і т.д., які ви повинні мати можливість контролювати. Залежно від CMS (особливо добре це реалізовано в Бітрікс), можна налаштувати різні рівні доступу до даних сайту та створити окремі аккаунти для SEO-оптимізаторів, контент-менеджерів, програмістів і т.д.

Що робити, якщо доступ загублений: відновити пароль до адмінки сайту можна через функцію скидання-відновлення паролю, яка є практично на кожному сайті. Для відновлення необхідний email, а логін-пароль до FTP зазвичай можна подивитися, додати чи скинути в адмінпанелі хостингу.

 

4. Чи є у сайта мобільна версія і як вона реалізована

Досить знати, який з наступних варіантів використовується на вашому сайті: адаптивна верстка, окремий шаблон для мобільної версії чи мобільна версія сайту на піддомені (про те, що це таке і в чому відмінності між цими варіантами реалізації, можна почитати тут).

Підказка: щоб перевірити, чи є взагалі у сайту мобільна версія, відкрийте його на мобільному пристрої :).

 

5. Акаунти в Google чи /або Яндексі

Потрібно знати, чи встановлений лічильник Google Analytics/Метрика та чи доданий сайт у Google Search Console/Яндекс. Вебмайстер. Також необхідно мати доступ до цього аккаунту та вміти розшарювати його з фахівцями.

Навіщо це потрібно: реєстрація аккаунту не входить у роботи з розробки сайту, але оскільки установка коду часто вимагає втручання в код шаблону сайту, то саме веб-розробників просять додати коди Яндекс. Метрики та Google Analytics. Тому, після закінчення робіт щодо сайту та його запуску, попросіть розробника передати вам доступи до цих аккаунтів з правами адміністратора.
У разі якщо на сайт встановлені лічильники, але доступів вам не надали, вимагайте їх. Якщо з якоїсь причини зв’язку з розробниками немає, то доведеться заново створювати аккаунти, додавати файли підтвердження прав на сайт і коди Яндекс. Метрики та Google Analytics. Але в цьому випадку вся зібрана раніше статистика буде вам недоступна.

Примітка: не забудьте видалити файл або метатег підтвердження прав на сайт, а також коди лічильників, доступу до яких у вас немає.

На жаль, таких випадків неуважного ставлення до аккаунтів, які створюються для збору статистики, багато.

Наслідки: SEO-аналітикам для роботи знадобиться кілька тижнів очікувань, перш ніж можна буде проводити аудит і ставити діагноз. Особливо цінними є ці тижні, якщо сайт під фільтром.

 

6. Сертифікат SSL

Ви повинні знати, який у вас сертифікат, де він отриманий, на яких умовах і як часто його потрібно продовжувати (зазвичай купується на рік).

Навіщо це потрібно: сам по собі сертифікат SSL дозволяє працювати через захищений протокол, який має на увазі більш безпечний зв’язок. А вчасно продовжувати його необхідно для того, щоб він не замінювався самопідписним і не лякав відвідувачів сайту наступним повідомленням:

SSL

Наслідки: очевидно, що під час перегляду такого повідомлення більшість відвідувачів (якщо не всі!) Підуть із сайту.

Якщо ви все ж таки втратили пароль від аккаунта на сайті центру сертифікації, відновити його можна за допомогою email.

 

І остання порада: як бачите, у вас вийде кілька додаткових email, тобто мінімум по одному аккаунту в Google та Яндексі. Тому, щоб за всім стежити, налаштуйте пересилання з усіх цих аккаунтів на ваш основний email.

Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Анна Себова

Web-разработчик

Google+

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (29 оценок, среднее: 4,76 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх