- (Обновлено: ) Siteclinic
- 8 минут
22 серпня Яндекс представив новий показник якості сайту – ІКС (індекс якості сайту), який замінить тематичний індекс цитування (тІЦ) в Яндекс.Вебмайстрі.
ТІЦ
показував авторитетність сайту. Він розраховувався за спеціальним алгоритмом, у якому враховуються зовнішні посилання, що ведуть на сайт, їх тематика, кількість і
авторитетність.
IКС
показує його затребуваність у аудиторії. Тепер Яндекс буде більше
орієнтуватися на поведінкові фактори сайту (чи зручно людям з ним
працювати, чи знаходять вони на ньому те, за чим вони сюди прийшли), а не на кількість вхідних
посилань. За обчислення ІКС відповідає алгоритм, який використовує
всілякі наявні дані про сайті з пошуку та будь-яких інших сервісів Яндексу
(Метрики, Карт, Дзену і т.д). Будь-який користувач або власник сайту зможе дізнатися індекс якості свого та інших сайтів у
Яндекс.Вебмайстрі.
Ми поставили лише два питання seo-фахівцям:
1. Як ви вважаєте, чи навчаться оптимізатори накручувати ІКС?
2. Чому?
Відповіді розміщені в порядку їх отримання.
Ігор Рудник
СЕО сервису Referr, блогу про інтернет-маркетинг seoenergy.com
Оптимізатори старого гарту – так. Оптимізатори нової хвилі навіть не будуть про це думати. Який у цьому практичний сенс? Накручувати, щоб що?
Якщо ІКС буде гідним і об’єктивним параметром, який буде відображати хоча б наближено якість сайту в різних площинах (дизайн, якість контенту, оптимізація посилального профілю і так далі), то це просто стане одним з мірил на ринку.
Рано говорити, не побачивши ІКС у справі та суть його оцінки.
Віктор Кудрявцев
SEO-спеціаліст, автор Telegram-каналу «Втомлений сеошник»
1. Навчаться.
2. Це фактор, який, як і інші, залежить від параметрів (наприклад, накрутив відгуки в довідник = підвищив ІКС).
Галина Бакушева
Автор Telegram-каналу «SEOшниця»
1. Оптимізатори навчаться накручувати показник ІКС, якщо він буде одним з визначальних чинників ранжування, як був колись ТІЦ. Мета створення сайту – трафік (як наслідок, продаж рекламних місць) або продажі. Якщо ІКС впливає на одне з цих двох досягнень – накручувати його навчаться без проблем. Я впевнена, що парадигма ІКС наступна – частина від ТІЦ (посилальна маса буде залишатися фактором ранжування) + задоволення інтенту користувача (наскільки контент на сторінках сайту відповідає запитам користувача) + довіру до творця та власника сайту + присутність у сервісах Яндексу – дзен, карти, довідник, директ, телепрограми, новини і т.д. Чим більше ти віддаєш інформації в Яндекс у будь-якій інтерпретації – тим ти більше відкритий їм, не ховаєшся, довіряєш, тобі починають довіряти і ти отримуєш за це привілей у вигляді гарного показника ІКС – якщо зовсім грубо. Це як з візою – чим більше ти документів віддав на візу – тим менше до тебе питань і більше шансів, що ти її отримаєш. Або як з кредитом.
І, нарешті, саме класне: за допомогою ІКСа сайт будуть оцінювати як повноцінний продукт, а не просто інструмент / канал. Я впевнена, це пов’язано багато в чому з глобальної ситуацією у світовій Мережі, значною мірою у сфері інформаційної безпеки та шахрайства.
2. Чому оптимізатори навчаться це робити? Тому що діватися нікуди 🙂
Артем Пилипець
Лектор Школи SEO, автор блогу SEO sign
Думаю, що перший період, як мінімум, у Яндексу можуть бути проблеми з накруткою цього показника. За анонсами Яндексу ІКС заснований на поведінці користувача – а значить, теоретично його можна накрутити якщо не прямими діями, то маркетинговою активністю, що імітує інтерес. Непрямі сервіси накрутки ПФ уже існують. Думаю, в цілому запуск цього показника – дуже правильний крок, тому що він акцентує увагу вебмайстрів на задоволенні користувачів і швидше створений для привернення уваги власників сайту до зручності й інформативності своїх ресурсів – тобто до тих факторів, які вже високо цінує Яндекс.
Алаев Олександр
Керівник студії «АлаичЪ и Ко», автор блогу alaev.info
Якщо зважати на попередній анонс Яндексу, показник ІКС відображатиме загальну якість сайту. Там «якість» описується як якийсь сумарний показник різних метрик, як то: трафік, посилання, адреси в довіднику, поведінку відвідувачів і т.д. Певна оцінка не тільки сайту, але і бізнесу.
Так що накрутка повинна стати аналогом поліпшення сайту та бізнесу. І накруткою це назвати вже складно, адже це поліпшення – саме те, до чого Яндекс і закликає всіх власників сайтів.
Так, це можна буде накручувати, виконуючи певні вимоги. Але сенс тут явно не в накрутці як такій.
Повна версiя статтi тут.
Еще по теме:
- Переконуючий контент. Як викликати довіру та залучити спонсорів
- 3 спліт-тести для сайту, які заощадять витрати на оптимізацію
- Юзабіліті на дорозі. Цифрові технології на службі пішоходів
Есть вопросы?
Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.