Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Різне    Клієнт і SEO-оптимізатор: основи ефективної співпраці

Клієнт і SEO-оптимізатор: основи ефективної співпраці

like 79
37
28
14

Якщо хтось досі думає, що можна віддати сайт у SEO-компанію, заплатити гроші за аудит або просування та розслабитися, викресливши це питання зі списку щоденних турбот, то у нас погана новина =)

Ні, ледачі SEOшники  НЕ перекладуть на вас частину своєї роботи, змусивши вручну редагувати заголовки та метатеги. Але якщо в перелік послуг компанії не включені додаткові роботи щодо адміністрування сайту, програмування та заповнення проекту контентом, то клієнту потрібно буде самому вносити всі необхідні зміни за технічним завданням оптимізатора.

Тут ключовим моментом є оперативність внесення змін на сайт. Чим швидше завдання від оптимізатора буде передане і виконане вашим програмістом, тим швидше сайт досягне бажаних результатів у пошуковій видачі.

На жаль, дуже часто ця умова не виконується та реалізація затягується з різних причин, починаючи з неуважності клієнта (замовник може рідко перевіряти робочу пошту чи просто пропускати важливі листи) та закінчуючи довгими й нудними суперечками з фахівцем щодо необхідності тих чи інших нововведень. А специфіка SEO така, що якщо проблему не вирішити зараз, завтра вже може бути запізно.

 

Які вчинки з боку клієнта можуть негативно позначитися на динаміці просування?

 

1. Повільність в усуненні технічних помилок

Напевно, найважливіший пункт. Баг, що раптово виліз на сайті, може перекреслити багатомісячну кропітку роботу оптимізатора, обрушивши позиції та трафік.

Серед найбільш частих проблем, що мають негативний вплив на SEO, можна виділити дублі сторінок, довгий час завантаження сторінок, помилки верстки, 4 ** помилки, неправильно налаштовані редиректи. Не кажучи вже про випадки, коли сайт зовсім стає недоступним.

Нерідко виникає ситуація, коли програмісти замовника гальмують з усуненням помилки, а за просілі з цієї причини позиції та трафік питують потім саме з оптимізатора.

Якщо ж оперативно внести технічні правки, можна не лише уникнути неприємних наслідків, а й поліпшити позиції сайту.

Наприклад, так виглядає динаміка трафіку в Google у клієнта, який швидко та суворо відповідно до ТЗ усунув помилки з дублями сторінок і швидкістю завантаження:

obschenies-clientom-1

 

2. Хронічні затримки під час створення нових розділів і сторінок

Якщо ви з оптимізатором прийшли до рішення розширити семантичне ядро ​​сайту, то тут може знадобитися створити посадкові сторінки під нові запити, якщо таких ще немає на сайті.

Ідеальний з точки зору оперативності процес додавання нових сторінок виглядає таким чином: оптимізатори вивчають очікування цільової аудиторії й особливості компанії, самостійно створюють новий контент, затверджують його у клієнта, після затвердження викладають на сайт. Нові сторінки потрапляють у індекс, позиції та трафік ростуть:

obschenies-clientom-2

 

На жаль, часто на ділі ситуація виглядає інакше. Клієнт не може делегувати завдання щодо створення нових сторінок оптимізаторам, тому що сайт працює на складному самописному движку, який не передбачає такої можливості. ТЗ щодо додавання сторінок передається розробникам і ставиться у чергу відповідно до їх внутрішніх пріоритетів. Зазвичай такі ТЗ накопичуються кожен місяць, і навіть власник сайту не завжди має досить повноважень вплинути на ситуацію.

Нерідкі також випадки, коли движок дозволяє додавати нові сторінки, але клієнт не дає оптимізаторам доступів до сайту та хоче вносити всі правки сам. Але крім цього завдання, у нього, як і у будь-якого підприємця, щодня виникає десятки інших термінових справ, і ТЗ щодо додавання сторінок щодня відкладається «на завтра».

 

3. Ігнорування необхідності підвищувати зручність сайту

Якщо сайт незручний для користувачів і більшість з них залишають його протягом декількох секунд, щоб повернутися в пошук, у проекту немає шансів зайняти високі місця у видачі.

Комерційні фактори ранжування офіційно працюють у Яндексі з 2011 року. А недавно і Google оголосив про те, що буде враховувати під час ранжування той факт, наскільки сайт відповідає на запит користувача.

Зазвичай проблеми зі зручністю виявляються ще до просування, на етапі аудиту сайту. Але багато клієнтів впевнені в тому, що такі «дрібниці» грають другорядну роль під час ранжування сайту. Найчастіше під час обговорення стратегії просування з оптимізаторами клієнт стверджує, що готовий зі свого боку покращувати зручність сайту, додавати відсутню інформацію про компанію, покращувати функціонал. Але потім виявляється, що у клієнта немає на це ані коштів, ані часу.

 

4. Затримки у розширенні асортименту

Асортимент є важливим фактором ранжування для багатьох комерційних сайтів: інтернет-магазинів, агрегаторів, каталогів послуг. Якщо ваш сайт у плані асортименту поступається топовим конкурентам у кілька разів, то шансів зайняти їх місце у вас практично немає.

До нас регулярно надходять заявки на просування сайтів, де більша частина категорій ще не заповнена. Зазвичай у таких випадках замовники стверджують, що робота з додавання тематичних одиниць іде, і навіть називають конкретні терміни її завершення.

На жаль, дуже часто потім виявляється, що робота з додавання карток товарів/послуг йде не так швидко, як передбачалося, а якщо говорити прямо – взагалі стоїть.

У нашій практиці було кілька випадків, коли ми були змушені відмовитися від продовження робіт на сайті, оскільки вперлися в стіну з асортиментом. Оптимізувати порожні категорії – сізіфова праця, яка замовнику ніколи не окупиться.

 

5. Внесення глобальних правок без узгодження з оптимізаторами

Останній, але дуже важливий пункт в списку демотивуючих вчинків замовників – внесення серйозних змін на сайт без узгодження з оптимізатором.

Уявіть таку ситуацію. Робота по сайту запланована на кілька місяців уперед, над ним з боку виконавців працюють кілька людей, позиції та трафік постійно зростають. Оптимізатори задоволені своєю роботою, замовник задоволений оптимізаторами. І тут раптово трафік різко просаджується в обох пошукових системах, з’являється маса 404 помилок і викинутих із індексу сторінок.

З’ясовується, що клієнт спонтанно вирішив перейти на https без урахування вимог пошукових систем і забув попередити про це оптимізаторів. Результат – тимчасова втрата трафіку з Google, відсутність замовлень у клієнта протягом кількох тижнів:

obschenies-clientom-3

 

Яким чином клієнт може допомогти оптимізаторів досягти максимального ефекту?

Виділимо основи взаємодії учасників зв’язки «клієнт-оптимізатор», які є запорукою максимальної віддачі від роботи оптимізатора та вкладень клієнта.

 

1. Делегувати оптимізатору ту частину роботи, яка не може виконуватися оперативно на стороні клієнта

Деякі клієнти не довіряють стороннім фахівцям внесення правок на їхньому сайті та вважають за краще вносити їх самостійно згідно ТЗ оптимізатора. Це спрощує роботу SEO-фахівця лише в тому випадку, коли поставлені завдання реалізуються чітко у встановлений термін. У протилежному випадку краще довірити цю роботу компанії з просування, надавши усі необхідні доступи до сайту.

 

2. Максимально оперативно затверджувати всі правки

Є правки, які повністю лежать у компетенції оптимізатора, які фахівець вносить без попереднього затвердження: оптимізація Title і метаданих, коригування входжень ключових запитів. Але є зміни, які необхідно заздалегідь затверджувати у власника сайту, наприклад, додавання нових текстів і створення нових сторінок.

 

3. Швидко виправляти технічні помилки

Неважливо, хто саме буде усувати баг, що раптово з”явився, – ваш штатний програміст (ідеальний варіант) або програміст SEO-компанії (як правило, за додаткову плату). Мета одна – оперативно усунути проблему.
Для вас не складе труднощів делегувати завдання розробнику, а наслідки зволікання можуть бути фатальними для позицій вашого сайту.

 

4. Попереджати оптимізатора про внесення змін, які можуть позначитися на ранжуванні

До таких глобальних змін належать перенесення сайту на протокол https, перехід на новий двигун, зміна структури та дизайну, контенту, метатегів, а також будь-які інші технічні роботи, які можуть викликати тимчасову недоступність сайту (наприклад, перенесення або оновлення серверу CMS). Усе це повинно проходити під чітким контролем оптимізатора, який дасть корисні рекомендації.

 

5. Виконувати свою частину роботи, передбачену стратегією просування

Перед початком робіт аналітик розробляє стратегію просування для вашого сайту. За підсумками аналізу складається список необхідних доопрацювань, які потрібно реалізувати на самому початку просування. Частину цих робіт виконує оптимізатор, частину – клієнт. Крім уже згаданого розширення асортименту, від вас може знадобитися поліпшити функціонал, доопрацювати структуру та технічні налаштування.

 

Підбиваючи підсумок, підкреслимо, що процес просування сайту повинен бути побудований таким чином, щоб обидві сторони взаємодіяли та працювали у зв’язці. Клієнт повинен тримати постійний зв’язок з оптимізатором, адже це в інтересах кожного з них.

Пам’ятайте, що оперативність прийнятих вами рішень буде тільки сприяти правильному темпу роботи, допоможе вивести сайт у ТОП.

Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Александр С.

Руководитель службы заботы

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (7 оценок, среднее: 4,43 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх