- (Обновлено: ) Siteclinic
- 27 минут
У нашому Telegram-каналі “Черговий SEO-лікар” вже накопичилося понад 350 питань від вебмайстрів та SEO-фахівців, у першому i другому випусках добірки найкращих питань ми вже відповідали на деякі з них. Сьогодні пропонуємо нову порцію наших безкоштовних міні-консультацій.
1. Як краще назвати кнопку заклику до дії?
2. Чому скачуть позиції сайту у видачі?
3. Чи працює стратегія «Удар шершня»?
4. Чи можна публікувати на сайті скріншоти з YouTube?
5. Чи потрібно вказувати місто в title, h1 і у тексті?
6. Чи впливають позиції сайту в Google на ранжування в Яндексі, та навпаки?
7. Як робити правильну внутрішню перелінковку сторінок?
8. Як краще заповнювати ALT зображень: на латиниці чи кирилиці?
9. Чи потрібно використовувати неявні дублі в просуванні?
10. Чи потрібно постійно оновлювати контент комерційних сайтів?
Поставити своє запитання нашим експертам безкоштовно можна у telegram-каналi або на нашому форумi.
1. Як краще назвати кнопку заклику до дії?
Як краще назвати кнопку на сторінках лістингу товарів:
— “Купити”
— “У кошик”
Який варіант кращий?
- З точки зору SEO – у більшості випадків назва кнопки не має значення. Але щоб бути впевненим на 100%, проаналізуйте конкурентів і подивіться, як оформляють вони.
Щоб дізнатися, як проводити аналіз конкурентів, рекомендуємо статтю. - З точки зору Usability – потрібно проводити A/B-тестування. При цьому назва кнопки на даний момент грає менше значення, ніж 5 років тому. Наприклад, раніше кнопка «У кошик» могла ввести в оману літніх людей, і їм було звичніша «Купити», але зараз вже багато хто звик до цих назв. Також рекомендуємо протестувати колір кнопки, оскільки це теж може вплинути на конверсію. Про А/B тестування рекомендуємо такі статті:
- Як продумати гіпотезу для A/B-тестування.
- 3 спліт-тести для сайту, які заощадять витрати на оптимізацію.
Також потрібно розуміти, що зовнішнім виглядом кнопки потрібно займатися, коли вирішені основні проблеми низької конверсії сайту. Пропонуємо Вам ознайомитися:
2. Чому скачуть позиції сайту у видачі?
Чи нормальна поведінка в пошуку Яндексу, якщо кожен день позиції стрибають від 5 до 20, то вгору, то вниз, хоча жодні зміни не вводяться на сайті? Буває, що вилітає в топ 3, а потім через 2 дні взагалі вилітає.
Так, на даний момент ситуація зі стрибучими позиціями в Яндексі – звичайне явище.
Мінливість позицій пов’язана з двома факторами:
- Персоналізація результатів пошуку для кожного користувача + геозалежні – коли сайт за одним і тим самим запитом знаходиться на різних позиціях у різних людей одночасно. А якщо ці люди будуть перебувати у різних містах, то шанс того, що видача буде відрізнятися, ще вищий.
- Рандомізація результатів пошуку («Багаторукий бандит») – зараз за багатьма запитам видача змінюється постійно протягом дня, тобто в живому режимі. Це вплив «багаторукого бандита». Спочатку цей алгоритм перемішував видачу тільки під час апдейту, але з часом стрибки почастішали, і на даний момент видача перемішується щодня. Зроблено це для того, щоб у ТОП могли потрапити нові сайти та дати їм можливість накопичити ПФ.
Докладну відповідь на питання Ви можете знайти у нашій статті — Зміна та рандомізація пошукової видачі.
3. Чи працює стратегія «Удар шершня»?
Метод Шершня у посилальній стратегії. Чи є зараз у ньому сенс?
Якщо в питанні мова йде про стратегію «Удар шершня» Михайла Шакіна, то вона має сенс за певних умов.
Трохи про стратегію:
Вона полягає в тому, щоб розміщувати посилання на сторінки, з яких йдуть зовнішні посилання на Ваш сайт.
Такі сайти діляться на кілька рівнів:
- Перший рівень – трастові сайти, посилання з яких ведуть на Ваш сайт.
- Другий рівень – білятематичні сайти, посилання з яких ідуть на сторінки сайтів першого рівня.
- Третій рівень — посилання з безкоштовних блогів, крауду та подібні, менш якісні посилання, які йдуть на сторінки сайтів другого рівня.
За такої стратегії Ви прокачуєте посилання на сторінки, які на Вас посилаються, що надає їм більшої ваги.
Але є нюанси: це досить дорогий та трудомісткий процес, оскільки необхідно закуповувати багато посилань, а на це потрібні гроші та час. Застосовувати таку схему для невеликих проектів невигідно. Краще зайнятися аутрічем або купити кілька дропів.
Але якщо у Вас вистачає фінансів і часу, то тоді це непогана стратегія, якою можна скористатися.
Є й інші довідкові стратегії:
- Як використовувати дроп у посилальній стратегії? Інструкція щодо створення сайтів на дроп-доменах.
- Аутріч: як ефективно нарощувати посилання.
4. Чи можна публікувати на сайті скріншоти з YouTube?
Наскільки безпечно робити скріни з відео на Ютубі, і після того ці скріни/фото заливати на сайт?
І як себе убезпечити з фото?
Пошукові системи високо цінують унікальність зображень. Скріншоти з відео, за нашими спостереженнями, сприймаються пошуковими системами як унікальні зображення. Такий спосіб створення візуального контенту безпечний для просування.
Якщо все ж таки є сумніви щодо унікальності скріншоту, то перевірте його сервісом www.tineye.com, а також пошукайте збіг у пошуку за картинкам Google або Яндекс.
Якщо Ви використовуєте чуже відео і хочете убезпечити себе в юридичному плані, то Ви можете:
- Отримати згоду від самого правовласника
- Використовувати відео в рамках цитування. Для цього вкажіть ім’я автора та джерело запозичення.
5. Чи потрібно вказувати місто в title, h1 і в тексті?
Яка фраза краще для просування – із зазначенням міста чи без? Наприклад, «послуги вантажників» або «послуги вантажників у Хабаровську»?
Чи обов’язково потрібно вказувати місто в title, h1 і в тексті? Особливо цікавить думка стосовно Google.
Яка фраза краще – із зазначенням міста чи без?
Ми вважаємо, що важливі обидві фрази. Видача Google за запитом з топонімом і без відрізняється. Частина користувачів вводить запит з містом, частина – без. Якщо ваш сайт буде в ТОПі тільки за одним із запитів, то ви втратите потенційних клієнтів, які використовують другий варіант запиту.
Потрібно зробити так, щоб сайт був у видачі за обома варіантами запитів. Судячи з перетину у видачі, це аж ніяк не складне завдання – подивіться на сторінки, які ранжуються в десятці Google і за першим, і за другим запитом.
Чи потрібно вказувати місто в Title, h1 та тексті?
Ми рекомендуємо обов’язково вказувати місто:
- У Title – це підвищить CTR вашого сайту у видачі. За нашими спостереженнями, вживання топоніму в Title дуже позитивно позначається на клікабельності сайту у видачі.
- У H1 – це може підвищити конверсію на сторінці. Топонім в Title і H1 також важливий для релевантності сторінки у видачі Google в потрібному регіоні – сторінка ранжуватиметься вище.
Що стосується вживання топоніму в тексті, намагайтеся не перестаратися. Використання зв’язки «ключова фраза + топонім» у тексті може стати причиною накладення фільтру «Баден-Баден» у Яндексі, тому краще назву міста в тексті не використовувати взагалі, або ставити назву міста подалі від ключового слова.
Відповіді на інші питання регіонального просування:
6. Чи впливають позиції сайту в Google на ранжування у Яндексі та навпаки?
Чи звертає увагу ПС1 (наприклад, Яндексу) на позиції сайту у видачі ПС2 (наприклад, Google), і навпаки?
Прямої залежності позицій в одному пошуковику від позицій у іншому не існує. Сайт може добре ранжуватися у Яндексі та при цьому мати погані позиції в Google, і навпаки.
Але, згідно з нашими спостереженнями, пошукові системи аналізують і враховують наявність трафіку з інших джерел, у тому числі і з іншої органіки, як хостовий фактор. Тобто наявність трафіку з органіки одного пошуковика може покращувати хостові фактори і таким чином мати опосередкований вплив на видимість у іншому.
Оскільки цей вплив не пов’язаний конкретними ключовими фразами, відстежити його непросто. Є багато випадків, коли через 3-5 тижнів слідом за просіданням трафіку в одній ПС сайт починав втрачати трафік і в інший. Але під час детального розбору кожної ситуації зазвичай виявлялося, що причина полягала в технічних помилках, просто пошуковики реагували на них з різною швидкістю.
Стаття на тему: Як просувати сайт у Яндексі та Google одночасно.
7. Як робити правильну внутрішню перелінковку сторінок?
Як правильно робити перелінковку? Чи є якийсь мануал щодо розподілу ваги? Знаю, що раніше вираховували за формулою з коефіцієнтом загасання. Зараз це актуально? Особливо, для інтернет-магазинів?
За поточних алгоритмів не варто розраховувати, що за рахунок «магічної» формули перерозподілу ваги вдасться отримати ТОПи, як було раніше. Ламаючи структуру сайту заради якоїсь хитрої схеми передачі внутрішньої ваги, у Вас є більше шансів нашкодити сайту, ніж допомогти його просуванню.
Правильна перелінковка, як і раніше, може сильно впливати на позиції, але не через передачу посилальної маси, а через вплив на ПФ. Отже, зараз перелінковку слід розглядати суто як ключовий інструмент поліпшення поведінкових показників.
Наші рекомендації:
- Мастхев для будь-якого інтернет-магазину:
- хлібні крихти;
- додаткові блоки з посиланнями на підкатегорії;
- посилання з фільтрів;
- посилання з товарних карток на сторінки категорій або теги, до яких належить товар;
- посилання на схожі товари.
Ці елементи повинні бути у кожного інтернет-магазину, незалежно від тематики та специфікації.
- Приділіть тегам особливу увагу
Анкори тегів повинні максимально відповідати пошуковим запитам – не заради посилальної маси, а для підвищення CTR посилань тегів. - Мінімізуйте кількість внутрішніх посилань на закриті від індексації сторінки.
Слідкуйте, щоб усі важливі сторінки були вплетені в навігацію сайту, отримували посилання з інших сторінок. - Періодично проводьте аналіз карти кліків сторінок.
Вносьте коригування в оформлення та розташування посилань з урахуванням поведінки користувачів.
Читайте також: ТОП-10 помилок оптимізації магазину – чим загрожують і як усунути.
8. Як краще заповнювати ALT зображень: на латиниці чи кирилиці?
Чи є різниця в заповненні ALT для зображень на латиниці та кирилиці? Наприклад, який атрибут буде правильніше використовувати для просування запиту «металопрокат» – alt= “металопрокат” і alt= “metalloprokat”. Чи є суттєва різниця чи пошуковики вміють співвідносити латиницю з російськими буквами?
Не сумніваємося, що пошукові системи вміють співвідносити латиницю з російськими буквами, але якщо Ваш сайт російською, рекомендуємо заповнювати Alt кирилицею. Цей атрибут призначений, перш за все, для користувачів – допомагає зрозуміти, що зображено на картинці, якщо вона не довантажена. Тому повинен бути максимально простим для їх розуміння.
Щоб при цьому не висвітлювались ієрогліфи, потрібно перетворити поточне кодування в UTF-8.
Основні вимоги до атрибуту Alt:
- описує зображення;
- близько 3-5 слів (до 250 символів);
- за можливості включає ключовий запит;
- НЕ спамний.
Ще на тему:
- Детальніше про атрибут Alt у нашій статті .
- Рекомендації щодо заповнення в офіційної довідки Google.
9. Чи потрібно використовувати неявні дублі в просуванні?
Є пошукові запити:
монтаж опалення москва
опалення монтаж москва
монтаж опалення в москві
москва монтаж опалення
Загалом це неявні дублі. Чи є сенс їх брати в просування або, наприклад, використовувати в текстовому аналізаторі для аналізу текстів за топом? Або достатньо взяти один запит «монтаж опалення в москві»? Чи не втратимо ми у трафіку через те, що не будемо відстежувати інші запити, чи під час виходу в ТОП одного, інші теж підтягнуться?
Для більш повного семантичного ядра ви можете використовувати неявні дублі. Однак з ваших перших двох, потрібно залишити лише один, оскільки тут переставляння слів місцями особливої ролі не грає, а точна частота для таких запитів буде ідентична, так що з поміж: «монтаж опалення Москва», «опалення монтаж Москва» виберіть один запит.
А ось запити, що мають інші закінчення, наприклад, «опалення» й «опаленню», рекомендуємо залишити та використовувати для просування, оскільки словосполучення «Монтаж опалення» є більш природним, а значить користувачі частіше вводять саме такий запит.
Отже, запити – «монтаж опалення в Москві», «Москва монтаж опалення» потрібно залишити, тому що їх точна частота значно відрізняється від перших двох.
10. Чи потрібно постійно оновлювати контент комерційних сайтів?
Чи потрібно оновлювати контент на сторінках? (Цікавить для комерційного сайту). Якщо так, то наскільки часто? Просто додавати кілька рядків корисного контенту? Чи потрібні значні зміни? Читав про таке поняття як «вічнозелений контент». Це діє для комерційних тематик про послуги?
Оновлення корисно позначиться на комерційному сайті, тільки за умови, якщо воно виправдане:
- поліпшення видимості за релевантними ключовими запитами, входжень яких не було на сторінці – наприклад, виявили під час оновлення СЯ, користувачі почали шукати по-іншому, НЧ-запит став СЧ/ВЧ;
- актуалізація інформації: видалили застарілі дані та ті, що не відповідають дійсності, актуалізували ціни і т. д.
Важливо, щоб правки були корисні для користувачів, несли додаткову інформацію. За нашими спостереженнями, оновлення заради оновлень не приносять результатів для комерційних сайтів.
Повная версiя статтi тут.
Еще по теме:
- Запуск алгоритму Колібрі – перехід до семантичного SEO?
- Вершки SEO за 2018 рік: кращі посібники та сервіси в одній статті
- Чому я перестав продавати SEO, і вам раджу
Есть вопросы?
Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.