Зараз про SEO та інтернет-маркетинг пише дуже багато людей, дуже-дуже багато. Крім великої кількості агентських блогів і спеціалізованих сайтів, майже у кожного SEO-оптимізатора є свій блог, канал у Telegram, пости на Facebook та багато іншого. Кожен день на простори інтернету викладаються матеріали, статті, гайди, інструкції, кейси, лайфхаки, тренди та ТОПи (о так, більше ТОПів, більше!!!).
Може скластися враження, що світ SEO буквально кишить масою подій і, якщо не відстежиш за ними, залишишся позаду паровозу. Однак, навіть поверхнево торкнувшись теми, виявиться, що ви знайдете не тільки велику кількість однакової інформації, але ще і суперечливої.
Якщо відстежувати та читати все, можна дуже швидко заплутатися та пересититися. Тому варто розуміти, що перед тобою – дійсно корисна інформація або черговий, безліч разів пережований, матеріал. Що ж робити в такій ситуації і як розпізнати розтринькувачів вашого часу?
1.Вам говорять про прості та банальні речі
Це дуже поширена помилка, якої припускаються багато SEO-блогів, особливо початківці. Як читачеві вам можуть запропонувати простенькі інструкції про те, як налаштувати robots.txt або розкажуть про Sitemap та чому він важливий. І, здавалося б, немає нічого поганого в тому, що ви хочете мати якусь зрозумілу інструкцію, щоб скористатися у потрібний момент.
Якщо ви бачите, що в статті не дають нової та цінної інформації, яку не можна отримати, скажімо, з довідки Google або Яндексу, варто задуматися: а чи корисний такий матеріал. Офіційні довідки дуже далекі від ідеалу та зручності. Вони не всім можуть підходити для повсякденного використання. Тому ви, як читач, можете просто відповісти для себе на такі питання:
- Чи подобається вам подача матеріалу автора чи блогу?
- Ви дізналися щось нове?
- Чи можете ви використовувати такі інструкції в процесі своєї роботи (наприклад, відкрити статтю у будь-який момент і знайти потрібну інформацію)?
- Відкриєте ви її вдруге чи збережете в закладки?
Якщо на ці питання ви відповісте «ні», можливо, не варто витрачати час на інші матеріали ресурсу.
2. Вам не дають конкретних прикладів
Досить часто можна зустріти матеріали, в яких розповідають складні теорії чи описують рішення будь-яких конкретних проблем, але не дають жодних прикладів реалізації. Особливо це стосується технічних аспектів.
Якщо вам розповідають про 301-й редирект або переходи на https, але не дають навіть кількох прикладів реалізації – це дуже дивно. Адже, знову ж, ми повертаємося до першого пункту: автори просто роблять рерайт будь-якої довідки чи вже раніше існуючого матеріалу.
Хоча багато технічних аспектів досить добре описані навіть у довідках пошукових систем, завжди залишається місце нестандартним проблемам і завданням.
Тому як читач ви можете просто відповісти для себе на такі питання:
- Чи дають вам конкретні приклади реалізації?
- Чи є детально описаний алгоритм вирішення проблеми?
Якщо стаття не підходить під ці пункти, можливо, автори самі не до кінця розуміють, про що пишуть.
3. Речі, про які вам розповідають, мало застосовуються на практиці
Більшість читачів SEO-блогів – це люди, які володіють своїм сайтом, або оптимізатори. Така аудиторія не збирається виливати мільйонні бюджети на вирішення будь-яких проблем і проводити дорогі експерименти. Тому, коли вам пропонують посилання з цінником, що перевищує всі розумні межі, або пропонують скористатися програмами, які коштують чималеньку суму – це виглядає дивно.
Чи варта уваги інформація, в якій навіть не пропонують альтернатив. Чи потрібно власнику невеликого інтернет-магазину чи сайту послуг користуватися дорогою програмою для відстеження посилань чи збору семантики – у багатьох випадках це буде просто невиправдано. Тому вам варто відповісти собі на наступні питання:
- Доведеться вам значним чином витратитися на те, щоб скористатися рекомендаціями?
- Чи пропонують у матеріалі безкоштовні альтернативи?
Якщо автори вас заздалегідь не попередили, що їх матеріали для «преміум» сегменту, не слід особливо довіряти якості рекомендацій.
4. Вас заганяють к рамки та відучують думати
Таке, на щастя, буває рідко, але все одно є чимало «експертів», які намагаються переконати в існуванні єдиного рішення будь-якої проблеми. Під гнітом «експертної диктатури» вас можуть переконувати в догматичному способі кластеризації, попросять увірувати в магічне число входжень ключових слів або розкажуть про чергову догму.
Звичайно, в області SEO є постійні речі, але набагато більше невизначеностей, а також зовнішніх факторів, на які ви не зможете вплинути або вплинете лише побічно. Йти однією правильною протоптаною стежкою далеко не найкращий вибір. Те, що може спрацювати один раз, вдруге виявиться неприйнятним.
Після прочитання матеріалу вам варто зрозуміти, що ж пропонують його автори – рибу чи вудку. Що ви виберете?
5. Вам пропонують застарілі речі
Це критична проблема – SEO вкрай мінливе. Щоб встигнути за усіма змінами в алгоритмах, потрібно користуватися відповідним інструментарієм. Дуже часто у різних чек-листах та інших інструкціях пропонують застарілі програми та рішення, які зараз просто не актуальні чи навіть можуть бути шкідливими.
Якщо останній раз програма оновлювалася у 2011 році, чи варто її використовувати? Можливо,, тільки якщо вона безкоштовна. Ставитися до її результатів потрібно вкрай обережно. У цій ситуації вам слід перевірити:
- Чи дійсно рішення, яке вам пропонують зараз, актуальне та відповідає рекомендаціям пошукових систем?
- Коли востаннє оновлювався сервіс або програма, яку вам пропонують?
- Як часто вони оновлюються?
- Чи пропонують автори альтернативи сервісів?
6. Вам кажуть, що все буде просто
Щоб заманити недосвідчених читачів, деякі автори пропонують рішення проблеми швидко та безболісно. Купиш посилання і через кілька тижнів будеш у ТОПі, оптімізуєш текст і через місяць будеш забезпечений трафіком, накрутиш трафік, але тебе ніхто не покарає.
У SEO якщо і можна отримати швидкі результати, то досить рідко і вони залежать від випадку. Набагато більше значення має систематичність робота над проектами та прийняття рішень, які можуть полегшити виконання поточних завдань.
Як ми писали вище, не слід заганяти себе в рамки. Якщо автори пропонують «чарівну таблетку», можливо, вони хочуть ввести вас в оману або навіть заробити на цьому.
7. Довіртеся професіоналам!
Слово «експерт» вельми заїжджене. За ним дуже часто ховається невгамовне бажання розповісти про те, як правильно жити та в які місця вставляти ключові слова.
Чи дійсно людина, яка вважає себе гуру, їм є? Експерт може виявитися черговим інфобізнесменом, який хоче вам щось продати. Тому потрібно зрозуміти:
- Чи стоять взагалі за блогом якісь конкретні люди, імена та прізвища?
- Чи справді вони мають досвід (список клієнтів, відгуки про роботу, успішні кейси)?
- Виступали вони на серйозних конференціях і як їх там оцінили?
Можна подивитися, як людина веде своє життя у соціальній мережі та як до нього ставляться інші фахівці.
Якщо в сторону авторів можна почути багато неоднозначних коментарів – це викликає підозри. Ні, негатив може бути завжди і це не показник, але якщо спостерігається систематичність (багато коментарів, що автори пишуть не про те чи що вони не розбираються в чомусь), не варто довіряти таким «експертам».
8. Вам намагаються щось продати
Це ще одна популярна група SEO-писак, яка перетинається з інфобізнесменами, але може бути не така страшна та небезпечна. Ці люди далеко не завжди хочуть обдурити вас, але їх основна мета – продажі. Це може бути продаж послуги або будь-якого сервісу.
Якщо в кількох матеріалах багато води та підводка до того, що всі ваші проблеми допоможе вирішити сервіс «ПОМОГАТОРСЕОШНИКА2018», не варто витрачати час на таку інформацію. Може, там ви і знайдете щось корисне, але навряд чи це буде щось вартісне чи унікальне.
9. Автори «забивають» на свої поради
Часто зустрічається ситуація, коли автор дає рекомендації, як правильно писати URL або Title, але сам не дотримується цих порад. Звичайно, завжди можна отримати відповідь: «нам це не потрібно», «ми зробили цей блог для себе», «ми його не просуваємо», «на наш сайт не заходять з мобільних пристроїв» і т.д.
Такі виправдання виглядають досить дивно. Можливо, автори самі не дуже добре розбираються у тому, про що пишуть, або ж їм просто «лінь» цим займатися. У будь-якому випадку, якщо у автора знаходяться виправдання своїх помилок, читати його матеріали може бути не кращим рішенням.
10. Автори не можуть зробити блог зручним
Деякі блоги заплутані та інформація в них ніяк не каталогізована. Це може бути звичайний список статей, який не можна впорядкувати ні за тематикою, ні за датою. У вас, природно, виникне резонне питання: як знайти потрібну інформацію, оскільки пошук теж не завжди добре працює?
Ще один негативний момент: коли ви відкриваєте матеріал, можете побачити «нестравне» чтиво з маленькими шрифтами, відсутністю структури та зовнішнім виглядом з 2005 року. Звичайно, можна посперечатися, що важливість інформації цінніша за яскраву мішуру.
Подумайте, чи хотіли б ви постійно користуватися таким блогом і часто заходити на нього? Сайт повинен бути зручним для щоденного використання, а не для залучення людини для разового прочитання статті.
Розібравши ці аспекти, можна скласти невеликий чек-лист до корисних для прочитання матеріалів:
- Автори часто оновлюють блог і пишуть статті.
- Автори мають певні навички та досягнення, які дозволяють говорити від імені експертів.
- Автори намагаються стежити за останніми тенденціями.
- Автори пропонують різні варіанти вирішення завдань, альтернативи і не схиляють вас до однобокого погляду на речі.
- Автори готові йти на контакт і сприймають критику.
Багато з цих пунктів можна використовувати не тільки в області SEO, але і в будь-який інший сфері, де є багато контенту. Вони допоможуть знайти дійсно корисну інформацію.
Еще по теме:
- Нові санкції Яндексу, що знижують позиції сайту за некоректну рекламу
- Ключі до сайту: доступи, які повинні бути у кожного власника сайту
- Топ кращих питань SEO-лікарю випуск #3
Есть вопросы?
Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.