Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Різне    Питанням на питання: перший етап спілкування клієнта з аккаунт-менеджером у SEO

Питанням на питання: перший етап спілкування клієнта з аккаунт-менеджером у SEO

like 80
31
27
22

Оскільки SEO-шники – люди вічно зайняті та нервові :), їм на допомогу приходимо ми, аккаунт-менеджери, щоб зробити їх роботу простішою та приємнішою.

Коли ви звертаєтеся в SEO-компанію з будь-якою проблемою або завданням, оптимізаторам важливо побачити повну картину. Хоч і не так часто, але аккаунт-менеджерам доводиться стикатися з обуренням клієнтів на кшталт «Ну покажіть же мій сайт фахівцю, нехай він одразу скаже, є на ньому санкції чи ні!», Щиро не розуміють, навіщо якийсь менеджер задає ці «абсолютно зайві» питання. Звичайно, фахівець може поглянути на сайт і щось там відписати для галочки. Але щоб діагноз не був поставлений за принципом «пальцем у небо», вам варто надати всю необхідну інформацію для первинного аналізу ситуації.

 

2menedjer-o-saite

 

В одній із ранніх статей в блозі ми вже торкалися цієї теми. Цього разу пройдемося по найбільш частим заявкам у SEO-компанії та виділимо мінімальний перелік уточнюючих питань, які допоможуть спростити роботу оптимізаторів.

Ви хочете збільшити позиції

Спочатку важливо знати, чи була у сайту просадка, чи такі позиції були завжди. Під час першого звернення вам необхідно уточнити цей нюанс, оскільки це, як кажуть у нас в Одесі, дві великі різниці.

Якщо позиції були низькими завжди і ніяк не підвищуються, розкажіть, які дії робилися для просування. І звичайно ж, знадобляться приклади проблемних пошукових запитів.

У разі ж просадки оптимізатору бажано отримати повний список запитів, за яким просів сайт, з динамікою до та після падіння. І так: краще надсилати список у текстовому файлі, Excel, оскільки SEO-шники шалено «радіють», коли отримують список зі 100 + запитів у скріншоті, та їм доводиться передруковувати їх вручну. Вчимося цінувати робочий час професіоналів!

Опишіть також сам характер просадки: коли вона сталася, чи проводилися на сайті будь-які роботи безпосередньо перед просіданням. Іноді причина набагато простіша та банальніша, ніж здається.

Щоб виключити перші підозри з приводу санкцій у Яндексі, уточніть, чи зверталися ви раніше до техпідтримки. Якщо ж ні, бажано написати в Яндекс і отримати відповідь – ця інформація буде корисною для максимально точного аналізу. Тут іноді доводиться зустрічати заперечення, мовляв, Платон усім дає однакові побиті відповіді із серії «Продовжуйте працювати та розвивати сайт, і буде Вам щастя». По-перше, все ж таки не завжди і не всім. По-друге, досвідчений аналітик навіть з розпливчастої відповіді може розшифрувати натяк і зрозуміти, в якому напрямку варто працювати.

Якщо ж проблема з позиціями в Google, то перевірте, чи приходило повідомлення про ручні санкції у Google Searсh Console.

Ви хочете збільшити трафік

Схема дій аналогічна: з’ясовуємо, чи була просадка, чи відвідуваність просто не росте спочатку.

У першому випадку розкажіть, що і як давно ви робили для підвищення трафіку. Чи відстежуєте видимість сайту в пошуку? Якщо так, то за якими запитами?

У другому випадку розкажіть про саме просідання. Коли воно сталася, передували чи цьому будь-які роботи на сайті? Важливий момент: яким було падіння – різким або плавним? Найбільш ймовірний негативний вплив санкцій саме під час різкого падіння позицій.

Якщо просадка відвідуваності з Яндексу, уточніть, чи писали ви з приводу цієї проблеми у техпідтримку, та продемонструйте відповідь, якщо вона є. Якщо просадка з Google – подивіться, чи немає повідомлень про санкції у Google Searсh Console.

Щоб простежити динаміку зміни трафіку, в обох випадках обов’язково знадобиться тимчасовий гостьовий доступ до сервісу статистики, встановлений на сайті.

Ви хочете збільшити конверсію

Для початку потрібно пояснити, які саме дії користувача на вашому сайті вважаються конверсією і яка вона на даний момент (у цифрах або відсотках). Також варто зазначити, який зараз показник трафіку. Якщо ви не відстежуєте рівень відвідуваності, то напишіть, за якими критеріями ви оцінюєте успішність просування сайту (наприклад, за позиціями в пошукових системах та їх динамікою). Надайте гостьовий доступ до сервісу статистики, якщо він встановлений.

Ви хочете оптимізувати сайт

Під час подачі цієї заявки бажано відразу надавати список пріоритетних пошукових запитів, які слід врахувати під час оптимізації. Також не зайвою буде інформація про те, на якому движку знаходиться сайт, щоб оптимізатор розумів, чи можна взагалі вносити необхідні правки. На деяких движках істотні зміни вносити проблематично, а на самописних – так і зовсім часом неможливо.

У вас виникла проблема з індексацією сайту

Щоб фахівець міг перевірити наявність технічних помилок, відкрийте тимчасовий гостьовий доступ до Яндекс або Google Вебмайстер. А за умови проблем у Яндексі, як і завжди, рекомендуємо написати в техпідтримку та переслати нам їх відповідь.

Вам потрібен SEO- чи Usability-аудит

Деякі клієнти небагатослівні, тому без міні-інтерв’ю тут не обходиться: якої мети ви хочете досягти? Що вас цікавить: трафік, позиції, підвищення конверсії? На які питання ви хочете отримати відповіді, яку проблему хочете вирішити? Які дії ви вже здійснювали для досягнення мети? Добре, коли завдання описують одразу та детально. На жаль, інколи інформацію доводиться витягати кліщами :).

Вам потрібне просування сайту

Цікаво, що в останні кілька місяців відчутно зріс інтерес до просування за трафіком. Це, по суті, не дивно, з огляду на нестабільність видачі Яндексу в останні півроку. Якщо ви хочете просувати свій сайт за трафіком, вкажіть, який обсяг відвідуваності вашого сайту зараз і якого рівня ви хочете досягти. Буде чудово, якщо ви наведете приклади конкурентів. А якщо ви хочете просуватися по-старому (тобто, за позиціями), надішліть список запитів, за якими ви бажаєте вийти в ТОП.

Також не забудьте розповісти, чи просувався сайт раніше та які результати були досягнуті (навіть якщо вони негативні). Перш ніж братися за сайт, фахівець повинен уважно вивчити його поточний стан і отримати повну інформацію про можливі у минулому чи на сьогодні санкції. Просувати нові сайти «з нуля» набагато простіше, ніж сайти з «історією». Особливо якщо ця історія бурхлива, як ваші студентські роки.

Ваш сайт потрапив під фільтр Яндексу

Зайвих питань не буде (ура!) Тільки в тому випадку, якщо ваш сайт потрапив під фільтр за переоптимізацію чи під АГС – фахівець сам все побачить.

Якщо ж сайт потрапив під Мінусинськ, уточніть, чи закуповувалися раніше посилання і чи є доступи до бірж, де вони купувалися (якщо тільки вони не були куплені сторонніми особами (оптимізаторами, підрядниками та ін.)).

Ваш сайт потрапив під фільтр афіліювання? Вкажіть у заявці, чи є сайти-дублі: конкуренти, які пропонують повністю ідентичний товар, представники тієї ж франшизи, партнери по бізнесу з окремим сайтом і т.д. Якщо такої інформації немає, надішліть список запитів зі статистикою.

Якщо сайт необхідно вивести з-під фільтру за накрутку поведінкових факторів, напишіть, чи проводилася накрутка і чи є підтвердження від техпідтримки. Якщо підтвердження є і ви самі нічого не накручували, надайте гостьові доступи до Яндекс.Метрики та Яндекс.Вебмайстра.

Ваш сайт потрапив під фільтр Google

Оптимізатору знадобиться гостьовий доступ до сервісу статистики, щоб подивитися дату просадки трафіку, і до Google Search Console, щоб перевірити наявність повідомлень про санкції.

 

akkaunt-menedjer

Це базові питання клієнту, відповіді на які аналітику важливо отримати на самому початку. Звичайно, залежно від конкретного випадку, їх може бути більше.

Відзначимо головне: чим детальніше під час звернення в SEO-компанію ви опишете свою проблему чи задачу, тим швидше буде знайдене рішення. Якщо аккаунт-менеджеру та замовнику з перших кроків вдасться знайти взаєморозуміння, результат співпраці буде успішним для обох сторін.

Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Александр С.

Руководитель службы заботы

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (6 оценок, среднее: 5,00 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх