Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Різне    Юзабіліті на дорозі. Цифрові технології на службі пішоходів

Юзабіліті на дорозі. Цифрові технології на службі пішоходів

like 60
35
14
11

Дорожні знаки – одна з найбільш частих форм візуального відображення інформації. І часто дуже важливої ​​інформації, наприклад, заборонні знаки – сигнали про можливу небезпеку, яка може призвести до серйозних травм або смерті.

horoshist

Існують загальні вимоги до всіх знаків: вони повинні бути видимі за будь-яких погодних умов і за будь-якого освітлення, їх оформлення має бути продумано так, щоб сигнал був зрозумілим і очевидним.

У світі дорожніх знаків є чіткі правила, які забезпечують коректну роботу знаків і сигналів. Їх зміна може призвести до непорозуміння, але з появою нових технологій з’явилася прекрасна можливість переглянути ці правила без негативних наслідків. Сьогодні ми представимо вашій увазі оновлені приклади давно і добре знайомих знаків і трохи розповімо про те, в чому вони виграють або програють.
Світлофор – один з найстаріших регулюють «знаків», вперше представлений в Лондоні в 1868 році. У нього було ручне управління, і представляв він собою своєрідний газовий ліхтар.
Стандартний триколірний світлофор – найбільш поширена на сьогоднішні форма світлофорів, проста та зрозуміла система.

Для кожного кольору відведений окремий осередок, щоб у людей, які страждають на дальтонізм, не виникало проблем. Дуже важливу роль виконує жовтий колір, який є проміжним станом між переходом від червоного світла, що закликає зупинитися, і зеленим, який дозволяє рух. Найчастіше на деяких моделях світлофора червоному кольору виділяється більший простір, для того щоб переконатися, що всі учасники руху побачать сигнал і припинять рух.

Існує кілька всесвітніх конвенцій, що регламентують вимоги до сигналів та їх розташування, тому не лише кольори сигналів є засобом повідомлення. Дуже важливу роль також відіграє положення та розмір сигналу.

Згідно з дослідженнями, у 8% чоловіків північноєвропейського походження спостерігається дефект сприйняття кольору, тому в їхньому випадку ставка тільки на колір сигналу може бути згубна.


Один із прикладів недавнього переосмислення стандартного світлофора – модель, яка представляє собою світлодіодну цифрову панель, від дизайнера Танві Тівавонг. На цій панелі відображається пісочний годинник, який, по суті, є візуальним сигналом. На жаль, автор не врахував, що такий світлофор буде абсолютно даремний для дальтоніків, тому що їм буде складно зрозуміти, яке саме світло горить.

Ідея оснастити жовте світло таймером – непогане нововведення, проте людям з проблемами сприйняття кольору він не допоможе. Їм буде не ясно, жовте світло відраховує секунди для переходу до червоного світла чи це свідчить про те, що ось-ось загориться зелений, що дозволяє рух.

Інший приклад нової моделі світлофора від компанії «UNISignal» розроблений з урахуванням можливих проблем зі сприйняттям кольору. Дизайнер  Кім Джі-Юн створив модель дорожнього регулювальника, в основі якої лежить метод використання геометричних фігур. Наприклад, червоне світло має форму трикутника, а це вже своєрідне кодування сигналу «стоп».

Вказівники – ще одна самостійна група у візуальній мові вуличного руху. Їх напрямок вказує на конкретну вулицю, а текст – її назву. Це очевидна система, але вона часто не відповідає всім вимогам або незручна у використанні. Особливо це стосується випадків, коли вона одночасно вказує на велику кількість вулиць, що може не лише заплутати, але і займає багато часу на читання.

Використання цифрових технологій не може повністю вирішити дані проблеми, зате з їх допомогою можна створити вуличні покажчики, в яких недоліки будуть зведені до мінімуму. Одна з новітніх моделей вуличного покажчика-стовпа – «Breakfast‘s». Він не просто вказує напрямок і назву вулиць, а й відображає інформацію про погоду, віддаленість. Крім того, він оснащений цифровим табло, за допомогою якого можна запросити інформацію про найближчу автобусну зупинки і т.д.

На вказівних табличках такого стовпа може також відображатися місцева реклама, найближчі заходи, інформація про які береться з твіттеру, а також ваше поточне розташування, щоб знайти дорогу до потрібного місця.

Безумовно, такий модернізований вказівний стовп буде мало корисним для водіїв, а ось для пішоходів і велосипедистів може стати справжньою знахідкою, тому що у них є можливість зупинитися та, не поспішаючи, скористатися всіма його функціями.

Даний вказівний стовп буде готовий для здачі в оренду на початку липня, так що перевірте, чи є у вас непозначені області, де можна буде розмітити такий покажчик.

У сучасному світі технології розвиваються семимильними кроками, тому цілком природно, що люди намагаються їх використовувати для вирішення поточних проблем і для поліпшення існуючих систем. Однак під час їх використання необхідно пам’ятати та враховувати всі ті перевірені часом і рекомендовані правила, вимоги та функції, які присутні у нинішній системі візуальної мови вуличного руху.

Статтю підготував: Дрю Скау (дизайнер у Visual.ly, аспірант, кандидат наук у сфері комп’ютерної візуалізації в Університеті Північної Кароліни в Чапел-Хілл зі ступенем бакалавра в галузі архітектури).

Оригінал статті можна прочитати тут.

Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Коллегия Редакторов SiteClinic

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 оценок, среднее: 5,00 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх