Добрий день, мене звати Андрій, я працюю в SEO близько 5 років. Сьогодні хочу поговорити про основні помилки новачків у SEO. За допомогою цієї статті я хочу вберегти початківців фахівців від помилок, з якими я стикався особисто, коли ще сам був новачком.
Стратегічні помилки
Це помилки, які заважають правильно скласти стратегію просування:
- ігнорування інструкцій;
- слідування за кумиром;
- незнання метрики;
- сліпе копіювання сайтів у ТОПі;
- захоплення тільки внутрішньою/зовнішньою оптимізацією.
Інструкції для слабаків
Поширена думка серед новачків (та й не тільки новачків), що читати посібники Яндексу та Google необов’язково, адже все одно там не пишуть про просування сайтів. І взагалі, досить переглянути кілька популярних блогів – основні моменти просувальницької науки будуть там. Деякі моменти там і справді будуть, але не всі. Тому я наполегливо рекомендую читати інструкції:
з Вебмайстру від Яндексу
з Search Console Google від Google
Не створи собі кумира
Популярна хибна думка – потрібно все робити так, як каже «гуру» в улюбленому SEO-блозі. Так часто роблять початківці сеошники, у яких ще немає власного досвіду, і в підсумку вони покладаються на успішний кейс популярного фахівця. Але потрібно розуміти, що покладатися на кейси можна, а ось зациклюватися на одному прикладі – не можна. Потрібно зібрати кілька думок, проаналізувати їх і вже потім робити висновки. Також можна знайти матеріал, де вже зібрано кілька думок.
Наприклад, нещодавно в блозі Олександра Алаєва була опублікована стаття про новий алгоритмі Яндексу «Баден-Баден». У ній, крім думки Олександра, зібрані ще 4 думки від інших незалежних фахівців, що дозволяє побачити «картину» під різними кутами.
Метрика потрібна лише для того, щоб дивитися трафік
Досить часто початківці-фахівці не використовують Яндекс. Метрику або Google Analytics максимально. В основному вони використовують їх для перегляду трафіку або запитів. Це через брак досвіду. Функціонал Метрики/Analytics набагато ширший, з їх допомогою можна і потрібно аналізувати сайти. І чим раніше ви їх опануєте, тим швидше ви зможете аналізувати ваші сайти.
Дізнатися про те, як користуватися метриками, можна тут:
Допомога Яндекс Метрики;
Довідковий центр Google Analytics;
Веб-аналітика;
3 кроки в Яндекс Метриці: шукаємо джерело падіння трафіку;
Основи веб-аналітики. Як почати працювати з Google Analytics;
Як налаштувати Google Analytics: відповідаємо на часті питання.
Якщо повторювати все за сайтом у ТОП-10, то і наш сайт потрапить у ТОП
Деякі люди вважають, що якщо їх сайт буде таким самим, як проект у ТОПі, він потрапить у ТОП. Однак це не так. Щоб зрозуміти, чому той чи інший сайт у ТОПі, слід проаналізувати ТОП, і після цього, спираючись на свої висновки, можна внести правки на своєму сайті. Також є таке поняття, як додаткова цінність. Якщо у сайту немає додаткової цінності, це означає, що він не несе користі та не відрізняється від інших сайтів на ту саму тематику.
Про додаткову цінність:
Текстова версія: /blog/free-webinars/dobavochnaya-cennost/
Про аналіз конкурентів можна почитати тут:
Аналіз конкурентів;
Як провести аналіз конкурентів у ТОПі.
Посилання вирішують усе
Дуже поширена помилка: посилання вирішують усе, а якість контенту не важлива (або навпаки, контент важливий, а посилання – ні). Хтось вважає, що після «Мінусинська» у посиланнях більше немає сенсу, а хтось каже, що тільки вони й потрібні. Однак працювати слід комплексно. Тому рекомендую до прочитання наступні статті:
Внутрішня оптимізація;
Помилки внутрішньої оптимізації;
Як поліпшити внутрішню перелінківку;
Зовнішня оптимізація.
Тактичні помилки
Під тактичними помилками я маю на увазі неправильне використання інструментів просування:
- помилки під час вибору посилань;
- анкор з точним входженням ключа;
- помилки в Title;
- ігнорування метатегів;
- переоптимізація;
- тільки один запит на одній сторінці;
- помилки під час наповнення сторінки;
- геозалежні.
Під час покупки хорошого посилання головне – ТІЦ донора
У кожного сеошника є секретна методика вибору посилань, але більшість новачків під час вибору спираються лише на 1 показник. Наприклад, якщо у посилання хороший ТІЦ, значить, можна його брати. Але посилання потрібно також аналізувати, інакше є шанс поставити посилання, яке не тільки не принесе користі, але ще й зашкодить проекту. У нашому блозі є стаття про те, як відрізнити хороше посилання від поганого.
У анкор посилання обов’язково потрібно вставляти ключовий запит
На дворі 2017 рік, а досі зустрічаються сайти з поганим анкор-листом. Деякі сеошники, розміщуючи посилання на сайт, використовують один і той самий анкор. Так робити не можна, такий анкор-лист виглядає неприродно. У блозі Siteclinic є стаття про те, як досягти природного анкор-листа.
Потрібно додати всі запити, що просуваються, в Title
Спам у тайтлі – актуальна і донині проблема. Дехто занадто буквально розуміє фразу «Title повинен містити слова, що просуваються на сторінці».
Приклад:
Купити мобільні телефони Samsung за низькими цінами, мобільні телефони Samsung недорого телефони Samsung купити в нашому магазині «Samsung» у Москві
Так робити не можна.
Про те, як оформляти Title, ви дізнаєтеся, прочитавши статтю у нашому блозі.
Метатеги можна не заповнювати, все одно вони не враховуються під час ранжування
Почну з Keywords. Багато хто його ігнорує, оскільки він більше ні на що не впливає. Ця помилка з’явилася у 2009 році, коли Google заявив, що цей метатег більше не впливає на ранжування.
Проте, Яндекс пише, що мета-тег Keywords може враховуватися.
Тому я рекомендую заповнювати метатег Keywords.
Description може враховуватися пошуковими системами під час формування сніппету сторінки. Крім цього, незаповнені описи можуть розцінюватися як недостатня увага власників до свого проекту та бути мінусом під час оцінки якості сторінки.
Я наполегливо рекомендую заповнювати метатег Description.
Рекомендації Яндексу;
Рекомендації Google.
Переоптімізація
Наш аналітик Микита Простяков писав у першоквітневій статті «Чарівна SEO-таблетка: що всі приховують»: «Не забувайте про ключові слова». Але жарти жартами, а люди дійсно так часом захоплюються проставлянням ключів, що нерідко доводять справу до переоптімізаціі. Усе тому, що, начитавшись базових статей про внутрішню оптимізацію, початківці-фахівці починають проставляти ключі. Найчастіше такі фахівці навіть не знають про переоптімізацію. А на тлі нового фільтра Яндексу «Баден-Баден» що вже полюбився багатьом фахівцям, ця проблема стала ще більш актуальною.
Рекомендую ознайомитися з наступним матеріалом:
Текстова версія: /blog/free-webinars/pochistit-sajt-ot-pereoptimizacii/
Що робити з переоптімізацією сайту: /blog/filtry/chto-delat-s-pereoptimizaciey/
Під кожен ключовий запит потрібна своя сторінка
Іноді ще під час групування семантичного ядра, коли групи розбивають по сторінках, новачки так сильно захоплюються розбивкою, що мало не під кожен запит створюють сторінку. Але у цьому не завжди є необхідність, найчастіше запити можна помістити на одній сторінці. Для цього потрібно проаналізувати ТОПи та конкурентів, перевірити, чи створюють конкуренти окремі сторінки під запити, що нас цікавлять. Також потрібно вміти грамотно групувати семантичне ядро.
Велика стаття = хороша стаття
Не завжди велика стаття хороша. З приходом “Баден-Бадену» це стало ще зрозуміліше. Стаття повинна бути інформативною, містити інфографіку, відгуки, ціни, відео. А тексти типу «Наш сайт готовий запропонувати вам самі низькі ціни, у вашому місті. У нас купувати вигідніше, оскільки у нас дешевше, ніж у конкурентів » уже не тільки не актуальні, але й шкідливі. У статті повинна бути цільова інформація, адже якщо відвідувач не знайде відповіді на своє питання на вашому сайті, він піде. А через це просядуть поведінкові чинники. Стаття – це не просто набір слів для пошукової системи.
Регіон сайту вказується на сторінці контактів
Ще одна часта помилку. Про те, що сайту потрібно присвоювати регіон, знає багато, але хтось вважає, що вже вказав регіон на сторінці контактів сайту. А сеошники іноді забувають перевірити, який регіон присвоєно сайту. Буває і так, що сайт належить, наприклад, до Москви, а йому в Яндексі присвоюють регіон «Москва та Московська область», вважаючи, що так сайт буде добре ранжуватися не лише в Москві, але і в області. Але це не так, для Яндексу це різні регіони. У нашому блозі є статті про те, як присвоїти регіон у Яндексі та Google, і про те, як просувати сайт за допомогою піддоменів.
Я перерахував основні просувальницькі помилки/хибні думки, які зустрічалися мені чи моїм колегам. Якщо ви стикалися з помилками, що не розглянуті у статті, поділіться ними в коментарях!
Еще по теме:
- Підбірка online-курсів по SEO, інтернет-маркетингу та веб-аналітиці: безкоштовні та платні матеріали
- Топ кращих питань SEO-лікарю випуск # 2
- Тур робочого дня. Фотоекскурсія по SiteClinic
Есть вопросы?
Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.