Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Технічні аспекти    Чи впливає домен на просування? Інструкції з вибору домену для сайтів

Чи впливає домен на просування? Інструкції з вибору домену для сайтів

like 101
52
26
23

Зміст:

  1. Як доменне ім’я впливає на просування?
  2. Чи впливає кириличний домен на просування?
  3. Чи впливає доменна зона на просування?
  4. Який вік домену вважається хорошим для просування?
  5. Загальні висновки

У цій статті ми постараємося максимально докладно розібрати те, що цікавить багатьох: «Яка роль домену в ранжуванні, та які чинники допоможуть у просуванні?».

Також відповімо на основні питання, що стосуються домена:

  • Чи впливає доменне ім’я на просування.
  • Вплив кириличного домену на просування.
  • Як доменна зона впливає на просування.
  • Яку роль відіграє вік домену.

Як доменне ім’я впливає на просування?

У SEO вже не перший рік є «плаваюче» питання, на яке чіткої відповіді у пошукових систем (ПС) немає: «Як впливає доменне ім’я, а саме входження ключового запиту в назву, на просування сайту».

Але незважаючи на неясності зі сторони пошукових систем, оптимізатори схильні вважати, що вплив від входження ключового слова в домен, все ж таки є.

Давайте розглянемо явні підтвердження цієї теорії:

Приклади на конкретних сайтах

  1. Сайт з розрахунку кредитів – kreditnyjkalkulyator.ru (створений у липні 2018 року).

Сайту ще немає року, всього 13 сторінок.

При цьому статистика запитів за частотними ключами вражаюча:

Cкриншот позиций по запросам в Serpstat

Також вплив доменного імені можна побачити і у видачі.

Запит – «кредитний калькулятор»:

Cкриншот выдачи по запросу «кредитный калькулятор»

На перших місцях домени із входженням в доменне ім’я основних тематичних ключів:

  • http://calculator-credit.ru/
  • https://kreditnyjkalkulyator.ru/
  1. Сайт з продажу килимів, ковроліну, килимової плитки — kovrolin.ru.

За багатьма запитам, які належать до ковроліну, сайт знаходиться в ТОПі:

Cкриншот статистики позиций по запросам для «ковролина»

За запитами для «килимів» позиції наступні:

Cкриншот статистики позиций по запросам для «ковров»
Як і в попередньому випадку, закономірність високих позицій можна побачити з видачі. У порівнянні з доменами конкурентів, входження слова «ковролін» є тільки у цього домену.

Cкриншот выдачи по запросу «заказать ковролин»

Приклади тематик, для просування в яких бажано мати входження ключа в домен

1) Одяг оптом

Як у Google, так і у Яндексі на перших позиціях переважно знаходяться сайти з входженнями ключового слова opt:

Cкриншот выдачи по запросу «одежда оптом» в Google

Cкриншот выдачи по запросу «одежда оптом» в Яндексе

2) Ремонт квартир у Краснодарі

Майже вся видача складається з сайтів, в домені яких є входження слова remont:

Cкриншот выдачи по запросу «ремонт квартир краснодар» в Яндексе

Приклади тематик, для просування в яких входження ключа в домен мало чим допоможе

1) Ремонт квартир

За запитом «Ремонт квартир» у ТОПі знаходиться 1 сайт із входженням ключа в доменне ім’я. Сайти, у яких також є входження, починаються з 10 позиції.

Cкриншот выдачи по запросу «ремонт квартир» в Яндексе

2) Джинси

За запитом «купити джинси» в ТОПі видачі тільки 1 сайт має входження в домені, а в ТОП-20 – усього лише 5 сайтів із входженням слова jeans.

Cкриншот выдачи по запросу «купить джинсы» в Яндексе

Висновки:
Як ми бачимо, входження ключового слова в доменне ім’я відіграє позитивну роль у вузькоспеціалізованій ніші. У висококонкурентних нішах входження домена виступає лише незначним плюсом, оскільки тут іде боротьба поведінкових факторів.

Якщо ваш сайт подобається користувачам і вони із задоволенням на нього заходять, він буде вище у видачі, ніж інші сайти, навіть без входження ключа в домені.

У вузькоспеціалізованих нішах за рахунок меншого попиту ПС віддає перевагу більш оптимізованим сайтам. Саме тут правильно складений домен буде вам своєрідною «паличкою-виручалочкою».

Чому?

Так користувачеві легше зрозуміти тематику сайту, особливо якщо ніша вузька (наприклад, продаж футболок оптом). За умови входження opt в доменне ім’я він не застане пропозицій роздрібного продажу. А як відомо, що користувачеві добре, то і пошуковій системі подобається. 🙂

У сукупності цих моментів ми можемо зробити попередній висновок:

Входження ключового запиту в домен – це добре. Але один якісно названий домен не зробить погоди, якщо всередині сайт не відповідає вимогам пошукових систем.

Чи впливає кириличний домен на просування?

Кириличний домен – це домен з ім’ям, що складається з кириличних літер.

Cкриншот кириллического домена

Безпосередньо кириличний домен ніяк не позначиться на просуванні вашого сайту. У ПС немає особливих переваг у цьому плані, але все ж таки деякі підводні камені тут є.

Деякі фактори можуть позитивно чи негативно позначитися на просуванні сайту з кириличним доменним ім’ям.

Позитивні фактори:

  1. Для користувачів .ru регіону це цілком сприятливий фактор.  Російський домен, що легко запам’ятовується, може позитивно зіграти на залученні клієнтів.
  2. Велика кількість вільних доменних імен.
  3. Зручно для зовнішньої реклами на радіо, білбордах і т.д.

Негативні фактори:

  1. Незрозумілі для іншомовних користувачів.
  2. Виникають проблеми з кодуванням. Під час копіювання кириличної адреси, наприклад, вивіз.москва виходить ось таке посилання – xn--b1aap1a7d.xn--80adxhks, замість очікуваного красивого кириличного слогана.
  3. Не всі хостинги підтримують кириличні домени.
  4. Створює додаткові проблеми під час посилального просування. Впираємося знову ж у некрасиве посилання. Якщо розміщувати безанкорні посилання на формах з метою залучення клієнта, це може негативно відбитися на візуальному сприйнятті такого URL.

Висновки:

Якщо основна маса відвідувачів російськомовна і для вашого бізнесу назва компанії грає ключову роль, красивий кириличний домен, що добре запам’ятовується, буде хорошим рішенням.

Чи впливає доменна зона на просування?

Ми вважаємо, що у пошукової системи немає чітких переваг, з якою доменною зоною ваш сайт. На ранжуванні це не позначиться.

Але! І в цій ситуації є кілька підводних каменів, які слід врахувати.

У Google немає такої уточненої регіональної геозалежні сайту, як у Яндексу.

Простіше кажучи, регіон сайту в Яндексі може бути присвоєно аж до міста: Москва, Санкт-Петербург і т.д., в той час як Google буде визначати регіон просто – Росія.

Через це у видачі у Google можуть з’являтися сайти з різними доменними зонами.

Наприклад:

Cкриншот смешанной выдачи

Для інформаційних сайтів це не страшно, але ось для комерційних – може зіграти негативну роль.

Усе зводиться до рівня довіри.

Під час купівлі товарів або замовленні послуги користувач з Росії з недовірою може поставитися до сайтів з доменною зоною .ua і, швидше за все, не перейде на нього.

Також, імовірно, негативно позначиться на поведінці користувачів інтернет-магазин з доменною зоною .info.

Зараз набирають популярність нові доменні зони:

  • .xyz (будь-які проекти);
  • .top (будь-які проекти);
  • .loan (кредитна сфера);
  • .club (бізнес в сфері клубів);
  • .win (сфера ігор і змагань).

За статистикою, великі міжнародні компанії, незважаючи на наявність великої кількості нових доменних зон, що набирають популярність, все-таки вважають за краще старі та перевірені — .com, .net.

Висновки:

На ранжуванні доменна зона не позначиться. Але краще присвоювати її відповідно до свого регіону для збільшення довіри користувачів.

Приклади правильних доменних зон для різних сайтів:

  • Інтернет-магазин у Росії – однозначно .ru, .com, .net.
  • Інфосайт в Україні – .info, .com.ua, .ua, .com, і т. д. (для інфосайтів підходять будь-які доменні зони).
  • Сайт послуг у Казахстані – .kz, .com, .net.

Який вік домену вважається хорошим для просування?

Ще одне «плаваюче» питання: «Чи впливає вік домену на його просування».

Варто відразу прояснити, що під віком домену ми будемо розглядати не час з моменту реєстрації домену, а час з моменту першої індексації.

Не важливо, коли ви зареєстрували домен. Якщо на ньому не було контенту чи сайт спочатку був мертвим, вік нічим не допоможе.

Цілком логічно, що пошукові системи з недовірою ставляться до нових сайтів із простої причини – невідомо, чи сподобається сайт і контент на ньому користувачеві, і навіщо його показувати в перших результатах пошуку, якщо є вже перевірені сайти.

Тут політика Google та Яндексу різниться.

Google – за нашими спостереженнями, не пускає молоді сайти на високі позиції приблизно 16 місяців. Таким чином, рекомендується нарощувати відвідувачів за допомогою прямих заходів або реклами.

Яндекс – намагається підмішувати в ТОП видачі молоді сайти для нарощування призначеної для користувача бази та перевірки «як же сайт буде себе почувати в ТОПі, чи відповідає на запит користувача і т.д.». Для Яндексу, згідно знову ж із нашими спостереженнями, сайт стає «старим» і перевіреним приблизно через 12 місяців.

Висновки:

Молодому сайту не варто розраховувати на високі позиції. Необхідно максимально якісно наповнювати його контентом і готувати до зустрічі з великою кількістю користувачів.

Варіанти початкового залучення користувачів для нового сайту:

  • Органіка (спосіб із самими незначними затратами). Робіть акцент на низькочастотні запити. Найчастіше, якщо проекти конкурентів великі, вони можуть не покривати низькочастотний запит. Це і є «золота жила» для молодих сайтів. Детально про просування молодих сайтів у пошуку Google і Яндексу в нашій статті.
  • Реклама (затратний метод, залежить також від тематики). Прочитавши нашу статтю на цю тему, ви зможете зрозуміти, чи потрібна реклама вашого сайту, чи ні.
  • Соцмережі (SMM-просування чи самостійна розкрутка в популярних соцмережах). Підходить комерційним сайтам із хорошим бюджетом.
  • Посилання на зовнішніх ресурсах (підійдуть форуми, каталоги, довідники – все, де люди зможуть про вас дізнатися). Затратне і довготривале заняття, яке вимагає попередньої стратегії та не гарантує великого потоку відвідувачів.

Важливо! Навіть якщо сайт старий, це не гарантує високих позицій! Наш експеримент тому підтвердження.

Загальні висновки

Під час створення домену або під час просування вже створеного звертайте увагу на ключові речі, щоб не робити марну роботу:

  • Доменне ім’я. Допоможе просунутися в вузькоспеціалізованій ніші, у висококонкурентних тематиках зіграє лише як невеликий +.
  • Вибирати кириличне доменне ім’я чи ні – справа суто особиста. На просуванні воно не позначається, але для більшості краще підібрати якісну латинську назву домену, щоб бути спокійним.
  • Доменну зону теж обирайте на свій розсуд. Для комерційного проекту краще мати доменну зону регіону, під яку ви просуваєтеся.
  • Вік домену. Вибираючи, створювати новий домен або займатися старим, оцініть конкурентів, подивіться, чого не вистачає вам. Якщо всі правки можна реалізувати на старому домені, то створювати новий сенсу немає.

Виходячи з усього перерахованого, на мою думку, приблизна формула ідеального домену для просування виглядає так:

  • Домен на латиниці (суто моя думка).
  • Доменне ім’я містить у собі тематичний ключовий запит.
  • Домен повинен бути старим, із хорошою історією.
  • Доменна зона повинна відповідати регіону просування (Росія – .ru; Україна – .com.ua чи .ua).
Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Дмитрий Л.

SEO-аналитик

IT сфера всегда меня привлекала. Занимался программированием, но заинтересовался SEO и решил переквалифицироваться.

Сейчас продвигаю самостоятельно несколько сайтов по трафику.

Девиз: Действие приводит к результатам, бездействие — к последствиям.

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (11 оценок, среднее: 4,91 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх