Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Технічні аспекти    Структура комерційного сайту та SEO

Структура комерційного сайту та SEO

like 65
27
9
29

Ви коли-небудь замислювалися, як користувач взаємодіє з вашим сайтом? Як він знаходить інформацію, за якою прийшов? В одній із статей ми вже торкалися проблеми побудови неправильної структури сайту. Сьогодні хочемо розповісти про те, як зробити правильну структуру, які помилки при цьому виникають і як їх виправити.

Структура сайту та її вплив на SEO

Структура веб-сайту – це взаємозв’язок окремих елементів (сторінок) сайту. Найбільш правильним варіантом для комерційних сайтів, особливо інтернет-магазинів, є структура, побудована на ієрархії документів (від більшого до меншого: розділ → категорія → категорія → товар).

Пошукові системи неодноразово натякали на те, що структура сайту важлива як для користувачів, так і для них самих.

Чому важлива структура сайту?

– Важливість для юзабіліті:

Структура сайту впливає на призначений для користувача досвід (UX). Навігація і структура повинні бути інтуїтивно зрозумілими для користувачів. Чим простіше буде користувачеві добиратися до бажаної мети, тим більше вірогідності, що він щось придбає на сайті.

– Важливість для SEO:

1) ПФ (поведінкові фактори) – зараз грають важливу роль у ранжуванні. Час на сайті, глибина перегляду – ті показники, які можна поліпшити за рахунок правильно продуманої структури (АЛЕ! Ми не закликаємо вас ховати від користувачів потрібні їм сторінки. Найімовірніше, цей метод підвищить показник відмов, а не глибину перегляду).

2) Індексація сторінок: чим складніша та нелогічна структура, тим вища ймовірність того, що сторінку не обійде пошуковий робот.

3) Розуміння сайту пошуковими системами: структурування сайту дає важливу інформацію про те, де знайти найбільш цінний контент. Структура вашого сайту визначає, чи зможе пошукова система зрозуміти, про що сайт, що на ньому продається.

4) Продумана структура запобігає появі помилок, що впливають на ранжування (наприклад, повні та смислові дублі).

5) Відображення в пошуковій видачі: грамотне структурування сайту забезпечить додаткові посилання з вашого сайту у видачі.

Положительные стороны правильной структуры интернет-магазина

Етапи побудови структури сайту

Розберемо етапи розробки структури сайту на прикладі інтернет-магазину.

1. Мозковий штурм

Зберіть всю інформацію про товар, який буде продаватися на сайті.

Наприклад, якщо на сайті представлений ​​посуд:

– Який є посуд: столовий, кухонний т.д.

– З якого матеріалу зроблений посуд: фарфор, метал, скло.

– Чи є посуд для HoReCa?

– Що ще є додатково: посуд для дітей, кухонні аксесуари та приладдя.

Первый этап разработки структуры – мозговой штурм

Отримавши повний список товару та розподіливши його по групах, вже на цьому етапі ви не пропустите важливі категорії та підкатегорії.

2. Лідери в ніші

Другий етап – аналіз лідерів ніші. Чому лідерів, а не прямих конкурентів? Найчастіше у таких сайтів більше асортиментна матриця, а значить і структура більш детальна.

Особливу увагу варто приділити фільтрам, які реалізовані на сайтах-лідерах.

Анализ структуры сайтов лидеров

На цьому етапі ви отримаєте додаткові сторінки категорій/підкатегорій, іншими словами, інше групування товару на сайті, а також фільтри, які зможете реалізувати на сайті в подальшому.

Второй этап разработки структуры – лидеры в нише

3. Збір семантичного ядра та кластеризація

Найбільш важливий етап в опрацюванні структури сайту – збір семантики та кластеризація ключових слів.

Завдання етапу:

– виявити втрачені категорії/підкатегорії;

– визначити, які сторінки будуть реалізовані для користувачів, а які для пошукового просування;

– кластеризувати ключові фрази для правильної оптимізації посадкових сторінок.

 

1) Виявити пропущені категорії/підкатегорії:

Збір семантичного ядра дозволяє отримати чітке бачення того, що було забуте під час мозкового штурму або не реалізоване лідерами в тематиці.

Завдяки попереднім етапам у вас вже повинні бути готові маркерні запити, за якими ви будете збирати хмару запитів.

Ви можете зробити це як вручну, використовуючи Яндекс.Вордстат, так і запустивши KeyCollector.

Третий этап разработки структуры – сбор семантики

Примітка від автора: зручний плагін для Google Chrome для роботи з Яндекс.Вордстатом – Yandex Wordstat Helper.

Детальніше про підходи до збору семантики можна прочитати у нас в блозi.

 

2) Визначити сторінки для користувачів і пошукових систем.

Після збору семантики і частот ключових запитів може виникнути ситуація, коли для запланованих сторінок (виділених на першому чи другому етапі) немає ключових запитів. Наприклад, у вас є «квадратні тарілки» різних кольорів.

Виходячи із зібраної семантики, бачимо, що для просування можна створити посадкові сторінки для чорних, білих і зелених тарілок.

Выделяем страницы для поисковиков

А що робити, якщо на сайті представлені ще жовті, червоні та коричневі? Відповідь очевидна – створювати.

Є два варіанти реалізації таких сторінок:

– Залишаєте все, як є, і ці сторінки індексуються (незважаючи на те, що вони не принесуть трафіку з органіки).

– Закриваєте їх від індексації (особливо актуально для великих сайтів для збереження краулінгового бюджету).

 

3) Кластеризувати ключові запити

Групування ключових фраз за топом дозволяє уникнути проблем із неправильною оптимізацією посадкових сторінок у подальшому.

Для кластеризації пошукових запитів можна використовувати сервіс Just-Magic (платний, але з додатковими можливостями) або Coolakov (безкоштовний).

Чому важлива кластеризація:

  1. Не створюємо сторінки, які будуть конкурувати між собою в пошуковій видачі. Наприклад, виходячи з групування, запити «піддон для столових приборів у ящик», «лоток для столових приборів у ящик», «вкладиш у ящик для столових приборів» можна просувати на одній сторінці.

Третий этап разработки структуры – кластеризация семантики

Логічніше було б розділити їх на різні посадкові сторінки, але Яндексу, звичайно ж, видніше?

І, навпаки: не створюємо одну сторінку для «мельхіорових приладів» в очікуванні, що вона ранжуватиметься і приноситиме трафік за усіма запитами із входженням «мельхіор» – «мельхіорові столові прибори Кольчугіно», «столові прибори з мельхіору ссср», «мельхіорові столові прибори ціна » і т. д.

  1. Отримуємо посадкові сторінки для фільтрів і тегів.

Після кластеризації інструментом і ручної добивки можуть залишитися такі групи, у яких буде по 1-2 запиту. При цьому частота таких запитів буде мінімальною. Не варто недооцінювати силу низькочастотних запитів. Для залучення трафіку з органіки за такими запитами можна створити теги та додаткові фільтри.

img alt="Выделяем страницы под теги и фильтры

ВАЖЛИВО: не варто покладатися на кластеризатор на 100%. Якщо з якоїсь причини він розділив запити, наприклад, «мельхіорові столові прилади» тп «столові прибори з мельхіору», потрібно:

а) проаналізувати поведінку інструменту вручну (подивитися документи з ТОП-10);

б) якщо видимих ​​відмінностей немає – не створювати дві однакові за змістом сторінки.

Після зробленого пласта роботи у нас повинна вийти таблиця наступного вигляду:

Таблица со структурой сайта

4. Промальовувати структуру сайту та налаштувати навігацію

  1. Ієрархічний зв’язок між сторінками   

На попередніх етапах вже повинна вибудуватися певна ієрархія між елементами структури сайту.

Четвертый этап разработки структуры – связываем элементы

Є кілька важливих моментів, які варто врахувати:

1) Ієрархія повинна бути логічною. Вона повинна бути інтуїтивно зрозумілою для користувачів та для пошукових роботів. Кожна основна категорія повинна бути унікальною. Кожна категорія має якимось чином належати до основної категорії, в якій вона знаходиться.

2) Не перестарайтеся з кількістю категорій, пам’ятайте про правило «7 ± 2».

3) Бажано (але не завжди можливо), щоб у категоріях була рівна кількість підкатегорій.

  1. Продумайте перелінковку   

Щоб уникнути проблем із дублюванням сторінок і прискорити індексування сайту, візуалізують зв’язок між елементами структури.

Четвертый этап разработки структуры – перелинковка

Важливо: переконайтеся, що є посилання на всі сторінки вашого сайту, інакше пошуковий робот їх не знайде і не проіндексує.

  1. Продумайте структуру URL

Структура URL-адрес повинна відповідати ієрархії сайту: від розділу до категорії.

Структура URL

Дайте користувачам можливість повернутися в категорію більш високого рівня, видаливши останню частину URL.

  1. Теги та фільтри   

Якщо категорії чи підкатегорії на сайті великі, вагомі й об’єднують у собі велику кількість товарних карток, для дроблення можна використовувати фільтри та/або теги.

Як ми вже говорили, для тегів можна використовувати сторінки, створені під низькочастотні групи запитів. Аналогічно і з кількома фільтрами одночасно.

Распределение страниц

  1. HTML-Sitemap

Не буде зайвим розмістити посилання на сторінки розділів/категорій/підкатегорій у HTML-карті сайту. При цьому візуально показати приналежність кожного елемента сайту один до одного. Це буде однозначним плюсом як для SEO, так і для користувачів.

HTML-карта сайта со структурой

Поширені помилки та шляхи їх вирішення

Деякі з них ми побіжно згадали раніше. Тепер більш детально розглянемо помилки, які часто допускаються на сайтах, і те, як їх можна виправити.

1. Дублювання сторінок

Виникає через:

  • стовідсоткове покладання на кластеризатор («мельхіоровий посуд» і «посуд з мельхіору»);
  • різних шляхів до сторінки.

Разные пути к одной странице

Як вирішити:

  1. проаналізувати трафік на сторінки-дублікати (щоб визначити сторінку, яка виграє у ранжуванні);
  2. налаштувати 301-редирект із гіршої за трафіком сторінки на кращу;
  3. після того як пошуковик склеїть сторінки, замінити в структурі посилання, на яких налаштовували перенаправлення, на актуальні.

2. Втрачені сторінки підкатегорій

Виникає через:

  • неповне семантичне ядро (втрачаються  додаткові точки зростання трафіку).

Як вирішити:

  1. Зібрати семантичне ядро, використовуючи:
    1. Яндекс.Метрику;
    2. Я.Вебмайстер i Google Search Console;
    3. Яндекс.Вордстат.
  2. Очистити від сміття та кластеризувати.
  3. Проаналізувати релевантність сторінок, що ранжуються, (порівняти сторінку, що ранжується,  і ту, яка логічно підходить під запит; перевірити інтент запиту).
  4. Виділити сторінки, які потрібно створити.

3. Посилання на сторінку знаходиться тільки в Sitemap

Якщо сторінка доступна тільки через XML-Sitemap, можна припустити, що вона створена тільки для пошукових систем, а не для користувачів. Найчастіше проблема виникає через банальну неуважність.

Як вирішити:

  1. скануємо сайт одним із парсерів (без урахування карти сайту);
  2. експортуємо сторінки в індексі (зробити це можна в Яндекс.Вебмайстрі);
  3. викачуємо XML-Sitemap;
  4. залишаємо тільки сторінки категорій (видаляємо картки товару, службові та ін.) І порівнюємо три списки;
  5. виключаємо сторінки, які є в трьох списках;
  6. проводимо аналіз тих, що залишилися;
  7. запроваджуємо посилання на сторінки в структуру сайту.

4. Навігація через скрипти

Часто фільтри на сайтах реалізуються через Ajax, JS або інші скрипти. У зв’язку з тим, що немає фізичних посилань, пошукові роботи не можуть потрапити на сторінки і просто не індексують їх.

Як вирішити:

  • впровадити в фільтри HTML-посилання замість підвантаження сторінки скриптом.

Приклад правильної реалізації:

Физические ссылки в фильтрах

5. Відсутні хлібні крихти

Помилка не критична, це більше рекомендація.

Хлібні крихти – додаткова навігація по сайту. Зручні як для користувача (бачить ієрархічний ланцюжок сайту і може повернутися на категорію вище), так і для пошукових роботів.

Хлебные крошки и структура сайта

На завершення

Правильна структура сайту важлива як для просування в пошукових системах, так і для користувачів. Особливо це стосується комерційних сайтів (наприклад, інтернет-магазинів). Помилка, допущена спочатку, може сніжним комом спричинити за собою багато критичних проблем. Тому краще відразу звернутися за допомогою до фахівців, щоб вам дали кваліфіковані поради.

Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Ксения П.

SEO-TeamLead

За два года от стажера до тимлида.

Google меня любит.

Множко катаю на сапборде.

Девиз: Либо делай качественно, либо делай качественно.

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (12 оценок, среднее: 5,00 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх