- (Обновлено: ) Дмитрий Л.
Повернемося до серії статей «Робота з Google Analytics». Сьогодні пропонуємо поговорити про звіт, яким ми часто користуємося під час проведенні аудитів сайтів. Знайти його можна за посиланням «Джерела трафіку => Весь трафік». Про цей вид звіту ми вже згадували в першій статті про Google Analytics, а зараз хочемо розповісти, як його можна використовувати в роботі.
Перше, що ми бачимо у вкладці «Джерела трафіку => Весь трафік», – графік кількості переходів по дням і джерелам, з яких користувачі приходять на сайт. Ось так виглядає основний звіт:
Раніше вже писали, що біля джерела трафіку ставиться спеціальна позначка:
Organic – перехід із результатів пошуку;
Referral – переходи з сайтів, що посилаються на ваш домен;
CPC трафік – переходи за рекламними оголошеннями;
Direct none – трафік із закладок, прямий трафік і т.д.
Аналізуючи первинний звіт, можна визначити, яке джерело приносить найбільшу кількість переходів, а яким є проблемним. Особливо це важливо розуміти, якщо ви вкладаєте гроші у залучення трафіку з певного джерела (наприклад, контекстна реклама). Однак найбільш цінний цей звіт тим, що дозволяє гнучко сегментувати одержуваний трафік і проводити порівняння за заданими періодами.
Для аналізу в першу чергу виберіть Ваше джерело, клікнувши на нього у загальному списку.
Тепер перед вами графік, який відображає динаміку переходів за одним конкретним каналом, а не за усіма джерелами.
Звертайте увагу на невідповідність загальної динаміки переходів і динаміки за окремим джерелом! Часто буває, що дивлячись на сумарний трафік, ми не бачимо якоїсь проблеми, а ознайомившись з трафіком за окремим джерелом, спостерігаємо різке падіння. Зазвичай так виявляється накладення фільтру і період, у який він був накладений.
Також це допомагає відслідковувати сезонні спади.
Тепер нам необхідно скористатися фільтром «Додатковий параметр»:
Параметрів фільтрації досить багато, кожен з них корисний за тих чи інших умов. Зупинюся на найпопулярніших.
У першу чергу це фільтр за ключовим словом (Додатковий параметр – Джерела трафіку – Ключове слово). Вибравши його, ви отримуєте список ключових слів, за якими були здійснені переходи на ваш сайт.
Тепер ви чітко бачите, скільки відвідувань приносить той чи інший запит, за якими запитами користувачі переглядають велику кількість сторінок, а які мають високий рівень відмов.
Особливо корисний цей звіт, якщо у вас налаштовані цілі. Це дає можливість відстежувати, які запити найбільш конверсійні та приносять реальні продажі.
Наприклад, у одного з наших замовників була низька конверсія за досить високої кількості відвідувань. Завдяки цьому звіту ми змогли побачити, що багато запитів, за якими здійснювалися переходи, є нетематичними і мають високий показник відмов. Знання цього допомогло створити грамотну стратегію просування.
На жаль, отримати цю інформацію про запити з пошукової системи Google ви не зможете, не так давно ця можливість була «відключена». Для Яндексу вона, як і раніше, працює.
Не менш важливий фільтр «Цільова сторінка» (Додатковий параметр – Джерело трафіку – Цільова сторінка). Вибравши цей фільтр, ми можемо отримати інформацію про сторінку входу.
Ці дані також можна використовувати для аналізу і певних висновків. Наприклад, у вас є трафік, і запити, за якими користувачі переходять на Ваш сайт, – тематичні, але конверсія все одно низька. У цьому випадку варто перевірити, на які сторінки заходять користувачі. Цілком ймовірно, що сторінка незручна або не повністю відповідає очікуванням відвідувачів.
Ось так виглядає звіт за цільовими сторінками:
Також є ряд фільтрів, спрямованих на аналітику контекстної реклами:
Якщо ваш бізнес «прив’язаний» до будь-якого міста чи регіону, вам буде корисний розділ фільтру «Відвідувачі»:
Він допоможе з’ясувати, з яких міст та регіонів йде трафік. Ось так виглядає сформований звіт:
Для технічного налагодження сайту, вирішення проблем з версткою і т.д. застосовні налаштування фільтру «Технології»:
Наприклад, Ви можете помітити, що показник відмов серед користувачів якогось з браузерів значно перевищує показник відмов інших. Тоді варто подивитися, як відображається сайт у цьому браузері – цілком ймовірно, існують проблеми з версткою.
Ще одна важлива можливість, яку надає даний звіт, – порівняння двох періодів.
Найчастіше ми проводимо порівняння у разі серйозного падіння позицій – для аналізу різниці.
Ви можете порівняти кількість переходів за кожен день. Виглядає це так:
Під час порівнянні обов’язково враховуйте сезонність і можливу різницю між двома днями тижня.
Також у такій ситуації ми проводимо порівняння за запитами та сторінками. Для цього, вибравши два періоди, використовуйте вже раніше описані фільтри.
Тоді звіт набуває ось такого вигляду:
За кожним запитом видно статистику за перший і другий періоди, а також результат їх порівняння. Так можна не просто виявити кількісні зміни до і після обвалу трафіку, а й отримати інформацію, які з запитів просіли.
Так само можна виявити тенденцію за сторінками входу:
Саме таким способом нам найчастіше вдається виявити, за якими сторінкам і запитами сталося падіння трафіку. Корисний такий звіт і у разі, якщо з трафіком проблем немає. Наприклад, за наявності звіту за рік, ви можете проводити порівняння поточної ситуації з ситуацією минулого року. Інколи це призводить до дуже корисних висновків.
Звичайно, кожен окремий випадок індивідуальний і вимагає якогось певного рішення, свого підходу. Але застосувавши на практиці інформацію, наведену у статті, ви зможете скласти чітку картину: визначити, звідки приходить трафік, оцінити його якість з кожного джерела, виявити проблемні зони і намітити план дій щодо збільшення числа відвідувачів і поліпшення конверсії.
Якщо під час спроб використати даний звіт у вас виникнуть запитання – будемо раді дати рекомендації на конкретних прикладах.
Еще по теме:
- Нові інструменти в Яндекс.Вебмайстрі та способи їх використання для оптимізації сайту
- Як поведінка користувачів на сайті може позначитися на ранжуванні. Дослідження Яндексу
- Асессорська інструкція Google: оцінка якості пошуку (Частина 2)
Есть вопросы?
Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.