Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Web-аналітика    Скасування посилання ранжирування в Яндекс. Погляд з-за бугра

Скасування посилання ранжирування в Яндекс. Погляд з-за бугра

like 72
28
20
24

Ми зробили переклад статті західного фахівця Арвида Лінда – результат його дослідження видачі Яндексу після скасування посилання ранжирування.

Ще в грудні 2013 року Олександр Садовський, керівник відділу веб-пошуку Яндексу, оголосив, що компанія запускає безпосилальний алгоритм ранжирування, який спочатку торкнеться комерційних запитів по Москві і Московській області. Чи варто говорити, що ця звістка миттєво привела SEO співтовариство як в Росії, так і на Заході, якщо не в стан паніки, то в замішання.

Згідно з заявою Олександра Садовського, вплив безпосилального алгоритму повинен був позначитися на результатах пошуку вже в січні 2014 року, однак фактично це сталося 12 березня. Після нововведення я спостерігав, як сайти скакали то вгору, то вниз, але на даний момент здається, що ситуація стабілізувалася і все прийшло до якоїсь системи, тому вже зараз можна почати аналізувати ситуацію, що склалася, і розділити її на «до» і «після». Давайте спробуємо зрозуміти механізм роботи нового безпосилального алгоритму ранжирування від Яндекс.

Для того щоб зрозуміти суть нового алгоритму, я вивчив більше двох десятків тематик в Яндексі. Ось де мені знадобилося знання російської мови!

Отже, для даного посту я приведу на приклад 3 тематики:

  • купити квартиру в Москві;
  • пошукова оптимізація;
  • скинути вагу швидко.

Найсуттєвіші зміни торкнулися сектору нерухомості, тому даній області я приділю більше уваги. Завантажити таблицю результатів за усіма трьома вищеописаними тематиками можна тут.

Не панікуйте – посилання досі в грі

Насправді заява компанії Яндексу про те, що відтепер посилання не будуть враховуватися, можна сприймати, як «окозамилювання». А саме: співробітники Яндексу взяли пропозицію, відрізали у неї початок і кінець і представили публіці те, що вийшло, у вигляді сенсації. Що насправді сталося 12 березня? Яндекс відключив 50 з 150 можливих факторів ранжирування, що мають відношення до посилань.

Які саме піддалися утилю, офіційно оголошено не було, проте згідно з інформацією з російських форумів для вебмайстрів, в помийницю полетіли посилальні чинники, пов’язані з анкорами посилань і їх контекстним розташуванням. Тому факт залишається фактом: наявність великої маси посилань досі впливає на високий показник ранжирування в Яндексі.

* Автор стверджує, що, незважаючи на це, найбільші посилальні біржі рунету вже повідомили про збитки, але не вказує джерела, які підтверджують його слова.

Переможці і переможені

Давайте пройдемося по деяким сайтам і подивимося, як на них відбилося нововведення. Однак перш ніж це зробити, хотілося б для початку згадати про такі два поняття, як «Метрика» і «Директ», з якими доведеться по ходу справи ще не раз стикатися.

Обидва ці ресурси розроблені і належать компанії Яндекс. Метрика – це не що інше, як російська альтернатива Google Analytics, тобто це безкоштовний сервіс, призначений для оцінки відвідуваності веб-сайту, аналізу поведінки користувачів на ньому і ступеню їх задоволеності. Директ – це російська альтернатива Google Adsense. Вебмайстри розміщують блоки контекстної реклами на своїх сайтах для отримання додаткового прибутку.

Перші шість сайтів з нерухомості, які зазнали значного удару

kupit-kvartiru.egsnk.ru

Цей сайт втратив 20 позицій. Він користується Яндекс Метрикою і не користується Яндекс Директом. А як у нього йдуть справи з юзабіліті? Сторінка покупки нерухомості залишає бажати кращого. Коли ми заходимо на цю сторінку, ми всюди бачимо текст, дуже багато тексту. Чи це хочеться бачити під час пошуку необхідної нерухомості? Звичайно, ні – хочеться бачити список пропозицій (з фото, ціною, описом і т.д.).

А що з формою пошуку? Все також жахливо! Сумніваюся, що вони отримують в ній багато взаємодії з користувачами, швидше за все, відвідувачі намагаються якийсь час розібратися з формою, виставити необхідні параметри пошуку, а потім здаються і… залишають сайт!
А тим часом на сайті 110 внутрішніх посилань, досить стерпна навігація, а також присутні всі необхідні контактні дані (юридична адреса, телефон).

kupit-kvartiru.ndv.ru

Сайт втратив 13 позицій. У нього: 111 внутрішніх посилань, 3 блоки контекстної реклами (до речі, жоден з них не належить Яндекс Директ), подразнююче вікно чату «задати питання консультанту», яке постійно вилазить; мізерні списки пропозицій квартир з ненайкращим описом, 80 крихітних і невпорядкованих фото. На сайті встановлено код Яндекс Метрики. Так, що ще не так з цим сайтом? Це величезний збірник оптимізованого тексту. Підсумок: загальний показник задоволеності користувачів надзвичайно низький.

gdeetotdom.ru

Сайт втратив 12 позицій. Тут досить громіздка навігація з 60 внутрішніми посиланнями з атрибутом «no follow», а також величезний футер, начинений купою непотрібної інформації. На сайті відображається 10 рекламних оголошень, які не належать Яндекс Директ, але встановлена Яндекс Метрика. Відсутні контактні дані, немає чітких елементів призову до дії, дуже мізерна форма пошуку нерухомості, що підходить, і захаращеність текстом.

Хочете стати генієм спаму і гарненько розлютити пошукові боти? Візьміть приклад з даного сайту – напишіть текст про переваги покупки квартири в Москві об’ємом у 1769 слів і переконайтеся, що ви використовували слово «квартира» як мінімум 66 разів у різних формах.

Це якраз те, що робили SEO-оптимізатори до запуску алгоритму Панда, а саме: створювали SEO цільові сторінки з великим текстом, перевантаженим ключовими словами. Потім купували тимчасові посилання у лінкоброкерів і … о диво! Домагалися потрібного результату.

А більш розумні оптимізатори ще й додавали безліч CTA-елементів (кнопочки, посилання або email-форми). SEO-оптимізатор сайту gdeetotdom.ru, здається, забув це зробити. Втім, дана тактика вже не працює в Google і не працює (в усякому разі, в Москві) в Яндексі.

incom.ru

Втратив 10 позицій. 158 внутрішніх посилань, як і у попереднього сайту, вся навігація складається з посилань з атрибутом «no follow». Цікаво, власники сайту коли-небудь чули про такі поняття, як «контрольна вага» і «ієрархія сторінок»? Ні? Я так і думав.

Це якесь дежавю, але і на цьому сайті встановлений код Яндекс Метрики, і немає жодної реклами від Яндекс Директу. На перший погляд сайт непоганий: тут є чіткі CTA-елементи, пристойна форма пошуку необхідної нерухомості, але, постривайте, що знову не так? Ах да, знову захаращеність текстом.

RealtyPress.ru

Втратив 6 позицій. Ризикуючи здатися папугою, доведеться знову сумно повідомити: на сайті встановлений код Яндекс Метрики, а також 13 рекламних оголошень на сторінці, жодне з яких не належить Яндекс Директ!

А це взагалі точно сайт про нерухомість? Постривайте, але чому на сторінці покупки я не бачу списку пропозицій? Я розчарований. 96 внутрішніх посилань, більшість з яких не приносять користі та погано заховані в жахливо оформленому футері. Немає ніяких CTA-елементів та навіть немає контактних даних. Зате є ще один величезний шматок оптимізованого тексту і цілий список внутрішніх посилань, в яких занадто часто зустрічаються оптимізовані анкори.

kvartira.miel.ru

Раніше цей сайт був улюбленцем у пошуковій видачі Яндексу і займав перше місце за багатьма пошуковими запитами про нерухомість. Хоча незрозуміло, чому саме цьому сайту відводилося перше місце. ТІЦ у сайта всього 110, тому можна припустити, що таке високе місце пояснюється тим, що у основного домену ТІЦ 4600. Хоча в ТОП-10 зустрічалися сайти (а саме 3) і з більш високим ТІЦом.

Настільки високий рейтинг сайту можна було пояснити ще й тим, що посилання з основного домену miel не можна назвати спамнием. Їм вдалося роздобути посилання з таких джерел, які їх конкурентам навіть не снилися, а саме: з сайтів регіональних газет і найбільших іпотечних брокерів. На жаль, з введенням нового алгоритму все це втратило свою актуальність. І якщо припустити, що загальна кількість посилань досі впливає на показник рейтингу, то стає зрозумілим, чому сайт спустився на 6 сходинку рейтингу – у них недостатня кількість посилань.

Крім того, і цей сайт викликає масу питань. Як і у попередніх прикладів, тут на головній сторінці розміщено величезний текст, який ніхто з розсудливих користувачів не буде читати. Так, тут є і CTA-елементи, і контактні дані, і форма зворотного зв’язку, і, о диво, навіть зручна форма пошуку нерухомості, що підходить, але цей величезний текст псує все враження про сайт! І судячи з даних Яндекс Метрики, я правий, тому що користувачі ненавидять цю сторінку. Ах да, я згадав, що тут знову стоїть реклама не від Яндекс Директу?

Переможці

realty.dmir.ru

Це новий «гравець», який вискочив ніби чорт з табакерки. Мені дуже подобається їх сторінка – тут саме те, що очікує побачити користувач, ввівши у пошук фразу «купити квартиру в Москві». Список пропозицій представлений у дуже зручному форматі, більш того, до кожної пропозиції йде не тільки суттєвий опис, а й контактна інформація. Сайт не перевантажений непотрібним текстом, тут його можна побачити хіба що в правій бічній панелі.

Як щодо реклами від Яндекс Директ? Її немає. Втім, як немає і Яндекс Метрики, тому, якщо припустити, що під час ранжирування сайтів Яндекс звертає увагу на показник відмов користувачів, черпаючи інформацію зі своєї метрики, то не встановлювати код Яндекс Метрики було правильною тактикою. Звичайно, є й інші способи, які допомагають дізнатися показник задоволеності користувачів від сайту, але вони не такі очевидні, як показник відмов. Навіщо підносити Яндексу все на блюдечку, розкриваючи свої карти?

irr.ru

Незважаючи на всі потрясіння, які зазнали багато сайтів після введення так званого безпосилального алгоритму, даному сайту вдалося зберегти своє почесне друге місце.
У цього сайту встановлений код Яндекс Метрики. Погляньте на списки пропозицій нерухомості – все виконано на вищому рівні, тому варто дивуватися, що тут найнижчий показник відмов. Меню зроблено дуже акуратно, немає дурних текстових блоків, розкиданих по всьому сайту. І тут нарешті можна побачити рекламу від Яндекс Директ.

realestate.ru

Сайт підскочив на 4 позиції, але, на мій погляд, це найгірший з переможців. У області над контентом немає нічого корисного, форма пошуку необхідної нерухомості має потворний дизайн. Однак списки пропозицій представлені досить «смачно», а також тут доступна функція «додати об’єкт до бази нерухомості». Тут також представлено текст, але він в міру оптимізований і розумних розмірів… У всякому разі їм залишилося трохи, щоб перейти цю грань. І знову: встановлена ​​Яндекс Метрика, але немає реклами від Яндекс Директу.

sob.ru

Це новий «гравець». Незважаючи на більш ніж дивну назву для англомовних людей ( “sob” – перекл. «Ридати» + це ніяка не російська абревіатура), у цього сайту просто чудова і дуже компактна форма пошуку необхідної нерухомості. На сайті немає ніякого зайвого тексту, зате величезний список пропозицій, присутня реклама від Яндекс Директу, а також встановлено код Яндекс Метрики.

domex.ru

Також новий «гравець» у списку лідерів сайтів нерухомості. Тут 184 внутрішні посилання, але на ділі це в основному списки пропозицій. Меню сайту досить продумане, зручне в користуванні і добре оформлене. Сторінка сайту – це не що інше, як великий список пропозицій нерухомості, який до того ж і добре відформатований. На сайті величезна кількість CTA-елементів, які присутні скрізь і всюди: в оголошеннях, рекламі, реєстраційній формі. І ще: веб-сайт не напханий оптимізованим текстом, тут немає Яндекс Метрики, зате присутня реклама від Яндекс Директ.

MirKvartir.ru

Ще один новачок і зразок, де присутні явні проблеми в області над контентом. Сайт перевантажений рекламними блоками, але більшість з них стосуються Яндекс Директ, тому, думаю, на це можна закрити очі. Форматування сторінки створено з одних заголовків рубрик. Незрозуміло, навіщо це було зроблено, адже даний прийом не впливає на ранжування.
Втім, недоліки сайту доповнюються всім тим хорошим, що є на ньому, а це: акуратна форма пошуку необхідної нерухомості, солідний список пропозицій та інтерактивні елементи. Код Яндекс Метрики не встановлено.

bn.ru

Теж новачок, але з якісно виконаної сторінкою, що комар і носа не підточить. Розробники постаралися розмістити якомога більше корисної інформації в області над контентом. На сайті можна побачити CTA-елементи, доступна функція «розмістити оголошення», 6 рекламних блоків, парочка з яких належить Яндекс Директ, а також встановлено код Яндекс Метрики.

На сторінці пропозицій не можна побачити оптимізований текст, але при цьому не складається враження, що у сайту недолік контенту. Пройдіться по розділам і статтям сайту – тут досить тексту. Справа в тому, що розробники даного сайту прекрасно розуміють різницю між інформативними сторінками і сторінками продажів, тому текст знаходиться там, де він і повинен бути. Загалом, кожна сторінка повністю відповідає і служить своїм цілям. Це приклад дуже добре оптимізованого ресурсу, і якщо макет сайту зараз впливає на показник рейтингу, то я повністю згоден з тим, що даний сайт перевершив такі ресурси, як MirKvartir.ru і realestate.ru.

Отже, в даній тематиці 7 переможців і зверніть увагу – у всіх них на сайті розташована реклама від Яндекс Директ, серед тих, хто програв – шість сайтів, у жодного з яких немає реклами від Яндекс Директу. Ще скажіть, що це просто збіг!

Підводимо підсумки…
…для того щоб високо ранжируватися в Яндексі по комерційним запитам, дотримуйтеся наступних порад:

  • Якщо у вас високий показник відмов і статистика взаємодії з користувачами не радує, то у вас є два виходи. Перший – вимкніть статистику Яндекс Метрики, щоб зайвий раз не нервувати, а саме – не посилати негативний сигнал ботам Яндексу. І другий, кращий варіант, – поліпшіть показники сайту.
  • Подайте заявку на розміщення реклами від Яндекс Директ.
  • Доопрацювати цільову сторінку, глянувши на неї очима свого потенційного клієнта. Якщо ви працюєте в сфері, де користувачам, після введення запиту, хочеться побачити інформативний текст, то прекрасно – розміщуйте його. Однак у ніші, що ми розглядаємо, а саме – в сфері нерухомості, бачити на сторінках величезні шматки тексту – це смішно і безглуздо.
  • Додайте на сторінки сайту якісь інтерактивні елементи, щоб вони кидалися в очі і привертали увагу користувачів. Якщо ви ведете справжній бізнес, то і дійте відповідно: надайте клієнту додаткову інформацію, яка підвищить рівень довіри. До такої інформації відносяться: номери телефонів, юридична адреса, форма зворотного зв’язку і т.д.
  • Переконайтеся, що у вас є і правильно оформлені CTA-елементи. Пам’ятайте, що дизайн сайту багато в чому залежить від того, які цілі ви переслідуєте. Задумайтеся про це і перегляньте дизайн свого сайту.
  • Зробіть меню сайту якомога простішим і акуратним. Не забувайте про таке поняття, як довідкова ієрархія. Яндексу подобаються добре структуровані внутрішні посилання.

Інші можливі фактори ранжирування

У Яндексу на озброєнні близько 800 факторів ранжирування. І на сьогоднішній день для комерційних запитів по Москві і Московській області тільки 100 з них пов’язані з посиланнями. Безумовно, вони впливають на рейтинг, але не забувайте, що існують й інші чинники. Ось деякі з них:

Соціальні сигнали

Компанія Яндекс заявила, що вони розглядали соціальні сигнали, як один з потенційних факторів ранжирування, але вирішили відмовитися від цієї ідеї, тому що в даному випадку не було отримано жодних чітких сигналів (я з цим не згоден!). Але багато російських оптимізаторів впевнені, що соціальні сигнали все-таки незначною мірою впливають на місце сайту в пошуку.

І дійсно, якщо ви подивитеся на соціальні сигнали сайтів, що розглядаються по трьом вищезазначеним тематиками, то побачите, що найбільше згадок у Twitter і Facebook у сайту, розташованого на першому місці. А ось у тих, що на останніх 9 позиціях, немає настільки чіткої тенденції обліку соціальних сигналів. Це незвично, враховуючи, що у Яндексу є доступ до даних Facebook.

Розмір сайту

Даний фактор може враховуватися під час ранжування комерційних сайтів. Перед введенням безпосилального алгоритму в ТОПі-10 за запитом «купити квартиру в Москві» були присутні 5 сайтів малого розміру (кількість сторінок менше 1 млн для сайтів з нерухомості вважається малою). Зараз у цьому рейтингу є тільки один маленький сайт, всі решта 9 можуть похвалитися кількістю сторінок більше 1 млн.

Цитування

ТІЦ Яндекс дуже схожий на показник «Потік цитування» (Majestic Citation Flow). Це метод оцінки кількості та якості посилань. Здається, що з введенням нового алгоритму даний фактор вже не грає вирішальної ролі, тому що у сайту, розташованого на першому місці, ТІЦ = 1800, а у сайту на 9 місці ТИЦ = 12000.

Кількість посилань

І хоча нововведення, не враховувати релевантність і контекстність посилань, могло здатися божевільною ідеєю, в цьому є своє раціональне зерно, тому що дане рішення стало свого роду фільтром. Якщо ви подивіться на мою таблицю з результатами сайтів у сфері нерухомості, то побачите, що два з них, які зазнали найбільших втрат, мали 334,000 посилань з 9000 IP-адрес і 669,000 посилань з 4700 IP-адрес відповідно. Зараз же в ТОП-10 у двох лідерів ці показники наступні: 78,000 / 5,400 і 84,000 / 1,300 відповідно.

Час завантаження сторінки

Даний фактор не дав переконливих результатів, тому, думаю, він ніяк не впливає на ранжирування сайту.

Об’ємні тексти підходять для некомерційних запитів

Це правило актуальне як ніколи. Один із сайтів до введення нового алгоритму посідав п’яте місце за запитом «оптимізація сайту». Зараз він спустився до 65 місця! Упевнений, хтось отримав по шапці. Але ж той, хто писав текст на цей сайт, постарався на славу – напевно, він витратив тижні або навіть місяці, щоб написати посібник з SEO об’ємом у 3000 слів (до речі, дуже навіть непоганий посібник). Так чому ж сайт полетів з таким тріском вниз? На ньому немає жодного CTA-елемента, контактних даних, у користувачів немає можливості замовити будь-яку послугу або щось купити, ані навіть форми зворотного зв’язку. Чи означає це, що даний текст перестав працювати? Однозначно ні, просто через зміну алгоритмів він став релевантним іншому запиту.
Наприклад, якщо ввести в пошук фразу «для чого потрібна сео-оптимізація сайту», дана сторінка буде вже на другому місці в пошуковій видачі. Тобто текст досі високо ранжируєтся, якщо це стосується некомерційних запитів.

Пам’ятайте одну хитрість: великі грошові маси крутяться у великих брендів, проте їм ліньки працювати з НЧ запитами. І це правило актуальне як для Яндексу, так і для Google.

Які наступні кроки компанії Яндекс?

По-перше, даний безпосилальний алгоритм ранжирування торкнеться й інших тематик запитів по Москві та Московській області. І якщо все пройде успішно, то вплив даного алгоритму може поширитися по всій країні.

Наступними в черзі за комерційними запитами стоять автомобільна і фінансова тематики. Згідно з офіційними даними, ці сфери досі ранжуються по-старому. Але якщо до кінця бути чесним, то і тут я спостерігав деякі перестановки, а саме – за запитом «автострахування в Москві».

Наприклад, деякі сайти злетіли на чотири позиції вгору, а ось цей «геніальний» зразок злетів зі свого стабільного тепленького 9 містечка на 48 сходинок, тому і тут є грунт для роздумів. Хіба ви б хотіли купити страховку з такої сторінки, що продає?

Висновок

Отже, для чого ж треба було анонсувати запуск нового безпосилального алгоритму? Це свого роду невдала боротьба з посилальними спамерами? А може, під благородним приводом поліпшити користувальницький досвід ховається хитромудрий хід з просування сайтів, що розміщують рекламу від Яндекс Директу? Які б насправді не були мотиви нововведення, те, що я бачу зараз в пошуковій видачі Яндексу, мене влаштовує набагато більше, ніж те, що було раніше. Тепер в ТОПі можна побачити менше барахла, а це тільки радує.

Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Коллегия Редакторов SiteClinic

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (3 оценок, среднее: 5,00 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх