- (Обновлено: ) Александр Я.
Підготували для вас другу частину перекладу Асессорської інструкції Google.
Асессорська інструкція. Частина 1
Сьогодні ми дізнаємося, як Google оцінює якість пошуку, розглянемо основні види запитів користувачів, познайомимося зі шкалою оцінки результатів видачі і “Мітками” Google.
У багатьох запитів різне тлумачення в залежності від місця розташування. Це важливо для розуміння цілей користувачів. У користувачів з різних частин світу можуть бути різні очікування від одного і того ж запиту.
ПРИКЛАДИ:
Запит: [apple]
Запит: [Mercury]
Асесори вважають, що значення запиту може змінитися, якщо пройшов тривалий час:
Класифікація призначених для користувача намірів:
– Запити-дії (Action intent): Користувачі хочуть вчинити дію, наприклад, завантажити програмне забезпечення, зіграти в онлайн-гру, відправити квіти, знайти цікаві відео і т.д. Це запити-дії: користувачі хочуть зробити щось.
ПРИКЛАД:
Запит |
Перевага користувача |
[download adobe reader], Англійська (US) | Завантаження програмного забезпечення |
[online personality test], Англійська (US) | Проходження онлайн-тесту |
[what is my bmi?], Англійська (US) | Підрахунок BMI (індекс маси тіла) |
[buy Citizen Kane DVD], Англійська (US) | Покупка даного диску |
[flowers], Англійська (US) | Види квітів або перегляд зображень з квітами |
[bubble spinner 2], Англійська (US) | Зіграти в дану гру або завантажити її |
– Інформаційний запит (Information intent). Це пізнавальні запити: користувачі хочуть дізнатися щось.
ПРИКЛАД:
Запит |
Перевага користувача |
[Switzerland], Англійська (US) | Знайти тур або туристичну інформацію для планування відпочинку або відпустки, або пошук географічної інформації, мови, економіки та т.ін |
[cryptology use in WWII], Англійська (US) | Пошук інформації: як криптологія використовувалася у Другій Світовій Війні |
[how to remove candle wax from carpet], Англійська (US) | Пошук інформації: як видалити віск свічки з килиму |
[definition of paradox], Англійська (US) | Знайти визначення “парадокс” |
[allergies], Англійська (US) | Пошук інформації про алергії |
[big dog breeds], Англійська (US) | Пошук інформації про породи великих собак |
– Навігаційний запит (Navigation intent): Користувачі хочуть перейти на веб-сайт або веб-сторінку. Це запити-руху: користувачі хочуть перейти до певної сторінки.
ПРИКЛАД:
Запит |
Перевага користувача |
[kayak], Англійська (US) | Перехід на домашню сторінку “Каяків” |
[youtube], Англійська (US) | Перехід на домашню сторінку “youtube” |
[ebay], Англійська (IT) | Перехід на домашню сторінку італійського “ebay” |
[best buy store locator], Англійська (US) | Перехід на локатор магазинів для пошуку найбільш вигідної покупки |
[sony customer support], Англійська (US) | Перехід на сторінку клієнтської підтримки компанії “Sony” |
[canon.com camcorders], Англійська (US) | Перехід на сторінку відеокамер на сайті “canon.com” |
Асесори називають цю класифікацію Do-Know-Go (Зробити-Дізнатися-Перейти).
У багатьох запитів є кілька ймовірних користувацьких намірів. Асесор, використовуючи своє судження, намагається вирішити, яке судження більш актуально.
ПРИКЛАД:
Запит |
Перевага користувача |
[firefox], Англійська (US) | Зробити або перейти. Багато користувачів хочуть завантажити браузер Firefox (зробити) з офіційного сайту Firefox (перейти) |
[bmi], Англійська (US) | Зробити або дізнатися. Деякі користувачі хочуть порахувати (зробити) їх BMI. Деякі користувачі хочуть дізнатися, що таке BMI і як інтерпретувати свій номер BMI (дізнатися) |
[iphone], Англійська (US) | Зробити, дізнатися чи перейти. Користувачі хочуть купити iPhone (зробити), знайти інформацію (дізнатися) або відвідати сторінку з iPhone на сайті Apple (перейти) |
Рейтингова шкала для оцінки результатів видачі:
Оцінка |
Опис |
Вітальний (V) | Спеціальна категорія оцінки для TLRB (Title Link Result Blocks – результат пошуку з посиланням у заголовку) |
Корисний (U) | Дуже корисні для багатьох або для більшості користувачів |
Релевантний (R) | Корисні для багатьох або дуже корисні для деяких користувачів |
Малорелевантний (SR) | Корисні для невеликої кількості користувачів |
Даремний (OT) | Даремні або необхідні дуже вузькому колу користувачів |
У більшості результатів в пошуку є посилання в заголовку і посадкова сторінка. У деяких блоків результатів пошуку немає посилання в заголовку.
Для результатів з посиланням в заголовку оцінка базується перш за все на MC (докладніше про МС можна прочитати в 1 частини асессорської інструкції) і на LP (посадковій сторінці). Асесори називають ці блоки Title Link Result Blocks (TLRB – результат пошуку з посиланням в заголовку). Зверніть увагу, що посилання в заголовку повинні бути вгорі блоку, який вважатимуть TLRB.
Для блоків результатів без посилання в заголовку службова оцінка базується перш за все на контенті і помітних посиланнях в блоках результатів. Асесори називають ці блоки No Title Link Result Blocks (NTRB – результат пошуку без посилання в заголовку)
ПРИКЛАД TLRB:
Приклад TLRB |
Опис |
https://www.kandeej.com/
TLRB. Тут посилання в заголовку вгорі. |
ПРИКЛАД NTRB:
Приклад NTRB |
Опис |
NTRB. Тут немає посилання в заголовку |
Оцінка “Вітальний” (V)
Вітальна оцінка (V) використовується для TLRB, якщо запит має основну інтерпретацію. Якщо немає ніякої основний інтерпретації, то неможливо привласнити V оцінку. Вітальна оцінка ґрунтується на оцінці посадкової сторінки. NTLRB не може отримати вітальну оцінку. Більшість V сторінок дуже корисні, проте це не є вимогою для V оцінок. Деякі офіційні сторінки сайтів – вітальні, але при цьому вони не дуже корисні.
Щоб отримати вітальну оцінку, сторінка і веб-сайт повинні “працювати” – посадкова сторінка повинна завантажитися, функціонувати і обслуговуватися. Коли у асесора є будь-які сумніви, вітальна оцінка не присуджується.
ПРИКЛАД:
Запит і намір користувача |
Результати пошуку |
Опис |
[NYTimes], Англійська (US) Перейти до газети New York Times | https://www.nytimes.com/
Домашня сторінка New York Times і мета запиту |
|
Оцінка “Корисний” (U)
Корисна оцінка присвоюється для результатів TLRB і NTLRB, які дуже корисні для багатьох або більшості користувачів. U-результати добре задовольняють вимоги користувачів. Крім того, у них часто матеріал високоякісний, авторитетний, цікавий і/або свіжий.
ПРИКЛАД:
Запит і намір користувача |
Результати пошуку |
Опис |
[ikea], Англійська (US) Перехід на домашню сторінку IKEA. запит дії | https://www.ikea.com/
MC дозволяє користувачам вибрати своє розташування. Користувачі США повинні клікнути на “US”, щоб перейти на необхідну сторінку. Оскільки цей магазин присутній у багатьох країнах, сторінка вибору свого місця розташування дуже корисна для користувачів |
|
Оцінка “Релевантний” (R)
Релевантна оцінка присвоюється результатами, які корисні для багатьох користувачів або дуже корисні для деяких користувачів. R-результати мають менше цінних атрибутів, ніж результати U. R-результати повинні відповідати запиту, але вони можуть бути менш всебічними, менш актуальними, мати менш авторитетне джерело і т.д. Релевантні результати – це результати середньої корисності. Оцінка R може бути присвоєна блокам результатів NTLRB.
ПРИКЛАД:
Запит і намір користувача |
Результати пошуку |
Опис |
[map of seoul, korea],
Англійська (US) Подорож в Сеул або пошук актуальної інформації про місто |
https://www.lonelyplanet.com/maps/asia/south-korea/seoul/
Сторінка з картою міста Сеул. Ця сторінка корисна для деяких користувачів. Існує багато інших карт Сеула, які більш деталізовані і розкривають інформацію повніше. Ця сторінка не настільки корисна для оцінки U |
|
Оцінка “Малорелевантний” (SR)
Дана оцінка присвоюється результатами, які корисні для деяких або небагатьох користувачів. Результати SR можуть служити не основною інтерпретацією, мати низьку якість, містити застарілу інформацію і не заслуговувати на вищу оцінку. Оцінка SR може бути застосована до блоків результатів NTLRB.
ПРИКЛАД:
Запит і намір користувача |
Результати пошуку |
Опис |
[ebay], Англійська (US) основна інтерпретація – перехід на ebay.com | https://www.alexa.com/siteinfo/ebay.com
Ця сторінка з інформацією про сайт Ebay. Вона буде корисна малій кількості користувачів. |
|
Оцінка “Непотрібний” (ОТ)
Дану оцінку асесор присвоює результатами, які не приносять користі або корисні для дуже невеликої кількості користувачів. Результати ОТне пов’язані із запитом і/або не приносять користі стосовно нього. Оцінка ОТ може також бути застосована до NTLRB.
ПРИКЛАД:
Мітки “Порно” (P), “Іноземна мова” (F) і “якщо не завантажується” (D)
Асесор застосовує мітки P, F і D у деяких випадках. Всі позначки не залежать від запиту.
Мітка “Порно” присвоюється всім сторінкам з порно, незалежно від того, є запит пошуком порно чи ні. Прапорець P не залежить від призначеного для користувача наміру або запиту. Асесор присвоїть мітку P, якщо у сайту буде порнографічний контент, включаючи зображення, посилання, текст, оголошення.
Мітка P використовується, щоб вказати, що результатом є порно. Іноді MC цільової сторінки корисний для запиту, але сторінка виводить на екран оголошення порно або посилання на порно.
ПРИКЛАД:
Запит |
Намір користувача |
Посадкова сторінка |
Оцінка |
Мітка “P” |
[Іграшки], Англійська (US) | Пошук іграшок для покупки | Приклад
Warning – this page is porn. |
OT | Так |
[Карамель], Англійська (US) | Пошук відповіді на питання про
карамель |
Приклад
Warning – this page is porn. |
OT | Так |
[Зображення автомобілів], Англійська (US) | Пошук зображень
автомобілів |
Приклад
Warning – this page is porn. |
OT | Так |
Мітка “Іноземна мова” (F). Асесор привласнює мітку F, навіть якщо він особисто розуміє мову, але більшість користувачів в його регіоні ні. Всі газетні сторінки про життя за кордоном позначаються за допомогою мітки F, навіть якщо запит “просить” сторінку іноземною мовою. Мітка F присвоюється на основі мови цільової сторінки, а не результатів у пошуку. У більшості випадків сторінки, які асесор зазначив як F, повинні бути оцінені ОТ, тому що вони не можуть бути зрозумілі більшості користувачів у даному регіоні і тому не приносять користі.
Якщо користувачі в регіоні асесора розуміють цю мову, то асесор не використовує мітку F. Наприклад, більшість користувачів в Україні говорять російською мовою. Тому цільові сторінки російською мовою не отримають мітку F в Україні. Іноді бувають корисні сторінки з міткою F. Якщо запит чітко “просить” результат іноземною мовою, то сторінка з іноземною мовою не буде оцінена ОТ. Наприклад, буде присвоєна оцінка V і мітка F для baidu.com, якщо запит [baidu.com] .
Відео часто є прикладом, де сторінки іноземною мовою є корисними і необхідними. Асесор думає про намір користувача і про те, які сторінки будуть хорошими для користувачів. Якщо користувач хоче знайти пісню іноземною мовою, фільм, спортивний захід і т.д., то результати пошуку іноземною мовою будуть для нього корисні.
ПРИКЛАД:
Мітка “Не завантажується” (D)
Дана позначка використовується, щоб вказати на технічні проблеми, які перешкоджають перегляду контенту на сайті/сторінці.
ПРИКЛАД:
Запит і намір користувача |
Результати пошуку |
Опис |
[douglas instruments], Англійська (US)
Пошук домашньої сторінки цього сайту |
Ця сторінка видає 404 помилку. Тут немає MC, SC.
Оцінка OT і мітка D |
|
ВИСНОВОК:
Щоб ваша сторінка отримала високу оцінку в пошуку, достатньо, щоб розміщений на ній матеріал був високоякісним, авторитетним, цікавим і свіжим. Також не потрібно забувати про своєчасне обслуговування сайту і не розміщувати на своєму сайті, прямо або опосередковано, adult-тематику. Зовсім не складно, чи не так? 🙂
Сподіваємося, ця стаття була для вас корисною. Якщо у вас є проблеми з сайтом, пишіть нам на doctor@siteclinic.ru або задавайте питання на нашому форумі.
Асессорська інструкція. Частина 3
Еще по теме:
- Чому трафік з Google набагато нижче, ніж з Яндексу? Причини і способи вирішення проблеми
- Як поведінка користувачів на сайті може позначитися на ранжуванні. Дослідження Яндексу
- Як Google може оцінювати сайти. Нова модель Knowledge-Based Trust (КВТ)
Есть вопросы?
Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.
-
Павел Гречко