Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Копірайтинг    20 помилок неуважних, або Текст під прицілом філолога

20 помилок неуважних, або Текст під прицілом філолога

like 96
50
26
20

Ми не раз писали про те, що тексти на сайті повинні бути якісними. Але якість полягає не лише у відсутності переспаму, наявності корисної інформації, правильної структуру і т.д. але й у тому, наскільки грамотно вони написані. Багато хто не звертає уваги на елементарні помилки у своїх текстах, а вони здатні відштовхнути клієнта. Тому в цій статті ми зупинимося на найпоширеніших з них.

1. Розмитий опис, який можна підставити до будь-якого товару

Лише прочитавши друге речення, відвідувач сайту розуміє, що текст про вилку. Перше речення може бути практично про будь-який предмет (наприклад, про телефонну гарнітурі, гумку для волосся, пояс).

І перш, ніж писати текст про вилку, задумайтеся, чи потрібен він взагалі. Найімовірніше, загальної характеристики (матеріал, з якого виготовлена, призначення) буде досить.

2. Вживання абстрактних епітетів-визначень:

У чому проявляється «незамінність» каструль залишається загадкою. Невідомі й особливості «дуже якісних» м’ячів. Пропозиції легко переробити, наприклад, так: У нас можна придбати алюмінієві та чавунні каструлі; Ми продаємо баскетбольні м’ячі класу indoor з синтетичної шкіри та гуми.

3. Словосполучення-шаблони:

Вони не несуть жодної інформації, зате можуть дратувати читача.

Поряд з шаблонами часто зустрічається однотипний контент. Наприклад, сторінка сайту аптеки:

Мабуть, текст для сторінок категорій створювався за допомогою одного шаблону (основну частину товарів складають ліки). Через це халат виявився препаратом.

Звичайно, якщо у вас велика кількість товарів, устежити за цим складно, але постарайтеся врахувати це, продумуючи шаблон.

4. Нагромадження займенників, особливо особистих і присвійних.

Ваш читач розуміє, що це ваш магазин, ваші консультанти і ваш товар…

У приклад є ще один «гріх» – останнє речення. Необхідно стежити за правильністю класифікації. А поки воно виглядає як пропозиція: «Ручки бувають кулькові, сині та пластмасові». Вибирайте один параметр для класифікації (колір/розмір/фасон/матеріал вироби).

5. Зайві синоніми, громіздкі пропозиції

Синтаксис повинен бути простим і зрозумілим. Не слід використовувати хитромудрі дієприслівникові обороти, пропозиції на три та більше рядки, тому що їх складно та нецікаво читати. Більш того, відразу кидаються в очі пунктуаційні помилки у вживанні зворотів.

Змінюйте складні безглузді пропозиції простими, але інформативними. Наприклад:

«У нашому інтернет-магазині є сотейники, чавунні та керамічні сковорідки. Подивитися каталог посуду для смаження можна тут» – подібна конструкція виглядає ясніше.

6. Неправильні закінчення слів

Здавалося б, безневинна помилка. Проте вона може відштовхнути клієнта:

Особливо, якщо ви вирішили продати «Жалюзі» 🙂

Іноді неправильне закінчення іменника викликане неуважністю до мови клавіатури:

7. Зайве перебільшення властивостей предмету, надто емоційна розповідь:

До цього ж належить використання оціночного слова «краще». По-перше, це ваша суб’єктивна оцінка. По-друге, часто його словоформу використовують спільно з прикметником «самий». Це помилка, адже слово «кращий» – вже найвищий ступінь прикметника «хороший», що виключає наявність додаткових характеристик.

8. Неправильний порядок слів у реченні

Класична схема словосполучення – «прикметник + іменник». Зворотний порядок покликаний звернути увагу на щось велике (наприклад, назва фільму «Калина червона»). Однак в статті краще утриматися від порушення порядку цих слів.

Ключовий запит повинен бути введений природно.

Часто причиною грубих «зшитих поспіхом» пропозицій стає гонитва за унікальністю:

Цей приклад краще переробити, наприклад, так: «Везучу та щасливу людину англійці називають “народженою зі срібною ложкою в роті”».

Схожа ситуація виникає, коли ключовий запит включається в обхід правил логіки.

Слово «оптом» (як і все речення загалом :)) абсолютно нелогічне. Зрозуміло, що воно – частина ключового запиту. Але таке неприродне входження відштовхує читача і може насторожити пошукову систему.

9. Нагромадження прийменників

Переписати цю пропозицію можна, наприклад, так: «У нашому інтернет-магазині можна знайти різні види спортивного спорядження…». Шукайте способи обійти нагромадження, а не пишіть одразу «як вийшло».

10. Перенасичення тексту ключовими словами

Іноді часте використання ключових слів виглядає безглуздо та навіть смішно:

«Спідниця купити» – цікава річ. Таке включення запиту вже давно не актуальне.

До того ж було б дивно, якби імідж дівчини включав «чоловічі» спідниці. Якщо не згадувати про кілт, словосполучення «жіноча спідниця» – плеоназм, про який теж слід згадати.

11. Мовна надмірність (або плеоназм)

Прикметники з таких словосполучень («літня стара», «жіночі пологи») можна прибрати, сенс пропозиції при цьому втрачений не буде.

«Приятелька» плеоназму тавтологія (наприклад, «злива як звідра», «станцювати танець», «солона сіль») також негативно впливає на стилістику.

12. Неправильне число дієслова:

Зрозуміло, дієслово має узгоджуватися з іменником.

13. Припущення або зайві знаки пунктуації

Часом відсутність пропуску, коми або зайве тире може негативно вплинути на читачів: відвернути їх від суті, спотворити зміст тексту.



14. Поширена помилка – неправильне написання прийменників, дієприслівників і діалектів

Неправильно:

Правильно:

Пояснити правильне написання краще на прикладі:

Не_смотря. Іду і не дивлюся під ноги – «Іду, не дивлячись під ноги»
Не зважаючи. На вулиці дощ, але я йду гуляти – «Іду гуляти, не зважаючи на дощ» (всупереч).

Поряд з помилками в прийменниках дуже популярне неправильне вживання сполучників «також» і «щоб»:

Якщо узагальнювати, «також» пишеться разом у значенні «теж» і у випадках, коли його можна замінити сполучником «і», окремо – коли присутнє порівняння. Як і в попередньому випадку, краще наведемо приклад:

Так_же. «Розписав проблему також детально, як колега» (порівняння, зробив подібно до когось).
Також. «Поміняв фото, поправив текст. Також надав додаткові рекомендації» (в тому числі, і).

Написання сполучника разом «щоб» передає значення мети. Написання окремо зустрічається набагато рідше, ніж злите.

Приклад:
Щоб – Читаю книги, щоб багато знати (мета)
Що_б – Не хочу читати, що б мені не говорили.

15. Відсутність великої літери на початку речення

Цей скріншот – приклад не лише відсутності великої літери, пунктуаційних помилок і частого використання займенника. «Ви» і його словоформи – досить проблемний випадок у копірайтингу. Хтось вважає, що вживати це слово з великої літери слід лише під час особистого звернення, хтось вживає завжди.

У будь-якому випадку важливо вибрати лише один варіант. Як то кажуть, «будь-яке неподобство, аби одноманітність».

16. «Дитяча» помилка – неправильне написання ться/ться (не лінуйтеся ставити питання до дієслова, щоб з’ясувати його вид):

Важливо, що ви зробити? – подбати

Зможете що зробити? – переконатися

17. Помилки (як найпримітивніший вид помилок) колють очі та можуть стимулювати користувача піти з сайту.

18. Банальні заголовки

(…а кожен чоловік ні?)

(…хто цього не знає?)

Якщо придумати цікаву назву важко, можна спробувати в якості заголовку взяти якусь пропозицію з тексту або скористатися нашими порадами.

19. Суржик

У цьому прикладі горе-автор синтезував українське слово «приділяти» та російське – «уделять».

20. Сліпа віра у Word

Досить часто він неправильно «розпізнає» конструкції, пише про можливе непогодження речень. Орієнтуйтеся на власні знання граматики, користуйтеся словниками.

У даному прикладі ці слова просто не внесені у словник текстового редактора, він їх не знає, тому вважає неправильно написаними.

ВИСНОВОК

Згадані вище помилки з філологічної точки зору належать до абсолютно різних категорій. Але, як не крути, їх джерело – неуважність і якоюсь мірою лінь.

Перш ніж розміщувати текст на своєму сайті:

1) Подумайте, чи дійсно ця інформація буде комусь корисна/цікава. Може, варто спробувати ввести запити, що просуваються, по-іншому, не нашкодивши читабельності?

2) Відкладіть текст хоча б на день і переглянете його. Швидше за все, ви захочете щось виправити.

3) Попросіть колег/знайомих прочитати написані вами тексти, поглянути на них незамиленим оком. Зазвичай це допомагає виявити помилки.

Бажаємо вам натхнення, гармонії та успіхів!

Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Алина Крутоголова

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (17 оценок, среднее: 4,76 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх