Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Вебінари та майстер-класи    Запис і текст вебінару: Як проаналізувати сайти конкурентів

Запис і текст вебінару: Як проаналізувати сайти конкурентів

like 72
50
9
13

Ми підготували для вас запис, презентацію і текстову версію вебінару «Як проаналізувати сайти конкурентів». Микита Простяков розповів, яку корисну інформацію можна почерпнути у конкурентів і які інструменти для цього використовувати.

Якщо у вас залишилися питання, задавайте їх у коментарях до статті.

Відеозапис вебінару (20.04.2016)

Спікер: Микита Простяков, аналітик компанії SiteClinic

Презентація вебінару

Текстова версія вебінару

1. Шукаємо конкурентів

Найчастіше під час проведення аудиту клієнтського сайту потрібно проаналізувати ТОП. Перш ніж почати шукати конкурентів, потрібно звузити тему, щоб зрозуміти, які сайти нам потрібні. Для цього:

1. Визначаємо спрямованість сайту:

  • інформаційний
  • комерційний

2. Визначаємо тему (підтему)

  • Медицина (звужує тему – стоматологія, нетрадиційна медицина …)
  • Одяг (звужує тему – спортивне взуття, взуття Converse …)

3. Визначаємо регіон і пріоритетну ПС:

  • Київ (Google)
  • Санкт-Петербург (Яндекс)

Якщо для інформаційного ресурсу може підійти будь-який регіон – СНД або Росія, то для комерційного потрібно вибирати точний регіон.

Якщо ви вибрали Київ і Google, то в першу чергу вам необхідно звертати увагу на ті сайти, які себе добре почувають саме в цьому регіоні і в цій ПС.

Тепер починаємо безпосередньо пошук конкурентів.

– Пошукові системи

1. Забиваємо в пошукову систему запит, наприклад, «нетрадиційна медицина». Дивимося, що у нас є у видачі.

2. Вибираємо головні сторінки.

Перш за все звертайте увагу на головні сторінки, оскільки на наш запит можуть також потрапляти сторінки довідників, каталогів – сайтів, які нам не підходять. Якщо у видачі головна сторінка, це означає, що сайт позиціонує себе як такий, що повністю присвячений нашій темі, тому він для нас цікавий.

1

– Каталоги

2

На цьому прикладі шукаємо сайти в рубриці «Взуття». На початковому етапі відбору конкурентів можемо брати всі ці сайти, далі ми відсіємо найменш відповідні.

Список каталогів, у яких можна подивитися сайти на різні тематики: yandex.ru/yaca/, list.mail.ru, www.liveinternet.ru,
www.dmoz.org , top100.rambler.ru

– Сервіс Similarweb

3

Тут можна подивитися ТОПи сайтів, що найбільш відвідуються у різних країнах затематиками. На скріншоті видно 10 сайтів, але взагалі сервіс показує 50 сайтів, найпопулярніших у регіоні.

– Сервіс Prodvigator

4

Тут ви можете ввести свій сайт і подивитися список конкурентів за тематикою. Ви побачите 20 сайтів з найбільшою видимістю в обраній пошуковій системі.

У підсумку ми отримали певний, швидше за все, досить великий, список конкурентів. Будемо працювати з ним далі.

2. Збираємо інформацію про конкурентів

1. Аналізуємо відвідуваність і вибираємо лідерів.

2. Збираємо семантику цих сайтів.

3. Вивчаємо контент.

4. Вивчаємо посилальне.

Аналізуємо відвідуваність

– Метрики

Багато сайтів залишають відкритий доступ до засобів аналітики:

  • Яндекс Метрика
  • Liveinternet

Зазвичай їх можна побачити на сайтах внизу.5

– Similarweb

6

Тут можна побачити динаміку трафіку, на скріншоті вище видно, як змінювався трафік сайту протягом року. Можна побачити кількість візитів за весь період, за кожен місяць і зрозуміти, чи підходить нам цей сайт у якості конкурента для аналізу чи ні.

– keys.so

7

Цей сервіс більше орієнтований на Яндекс, і якщо вам цікава інформація по Яндексу, тут можна побачити приблизну відвідуваність сайту/день; на якому місці за видимістю і за охопленням ключів у рунеті знаходиться сайт. Чим менше це значення, тим краще. Наприклад, сайт Вконтакті за видимістю і за охопленням ключів буде займати 1 місце.

Звичайно, тут сайти не розділяються за тематиками, але враховуючи, що ви аналізуєте конкурентів, яких відібрали на першому етапі, ця інформація допоможе вам визначити більш сильних конкурентів.

– Prodvigator

У Продвігаторі порівнюємо відвідуваність конкурентів, яких ми зібрали, видимість сайтів (сенс практично той самий, що і в попередньому інструменті):

8

Чим вище показник видимості сайту, тим краще. Також тут можна подивитися сумарний трафік у місяць (з Яндексу).

Ви можете порівняти з попереднім сервісом, де показується добовий трафік.

– Інші фактори аналізу відвідуваності

  • Webmoney Advisor рейтинг (показує рейтинг бізнес-активності сайту. Чим вище значення, тим більше людей відвідує його. Можна дивитися на сайті або за допомогою плагінів. Звичайно, такий метод доступний, якщо сайт підключений до цієї рейтингової системи).
  • Соціальні мережі: кількість передплатників, постів, лайків у соціальних мережах
  • Кількість постів, коментарів, відгуків на сайті – як часто розміщується інформація на сайті, наскільки активні користувачі сайту. Сайт може бути зовні непримітним, але, наприклад, на його форумі сидить кожен день 5 тис. людей.

Проаналізувавши відвідуваність сайту, ми можемо відсіяти велику кількість сайтів, які нам не цікаві. Ті сайти, які мають невелике охоплення користувачів, невеликий трафік, низьку видимість за найменшою кількістю запитів. Можна залишити 10-20 сайтів, але якщо є можливість і час, можна залишити і більше.

Аналізуємо семантику

Перш за все, нам потрібно зібрати семантику, яка відображає видимість сайту.

– Парсинг

1. Парсимо сайти за допомогою Netpeak Spider і дивимося на їх Title.

9

З цього прикладу можемо взяти такі запити, як «гречана дієта», «результати гречаної дієти», «плюси і мінуси гречаної дієти», «ефект гречаної дієти». Вже з двох сторінок ми отримали 4 запити. З кожної сторінки ми можемо взяти запит-маркер (у даному прикладі – «гречана дієта») і додаткові ключові слова, які будуть ставитися до обраного запиту-маркеру.

2. Парсимо сайт за допомогою Screaming Frog.

Цей сервіс може доповнювати попередній або бути йому заміною:

10

Бувають випадки, коли Netpeak Spider не може спарсити деякі сайти, тоді Screaming Frog зможе його замінити.

У даному прикладі дивимося заголовки Н1 – особливо корисна ця інформація, якщо ви аналізуєте комерційні сайти, тому що, як правило, заголовки таких сайтів складаються з маркерних запитів, які стосуються конкретної сторінки, що просувається. Наприклад, на скріншоті вище це «взуття ecco», «туфлі дитячі», «туфлі жіночі», «сандалі чоловічі» і т.д. Ми отримуємо групу головних запитів, які характеризують тему цієї сторінки.

– keys.so

11Показує не всі запити (в безкоштовному варіанті), зате тут відразу видно частотність запиту – так ми можемо зрозуміти, наскільки цікавий нам той чи інший запит.

– Megaindex – Видимість запитів

Таку ж функцію, як і попередній інструмент, має сервіс «Аналіз запитів» від Мегаіндексу.

12

Тут можна налаштувати регіон і дату, ви побачите всі запити, за якими видно сайт, позиції сайту в Яндексі та Google за цими запитами.

Хороший Мегаіндекс і тим, що показує найбільшу кількість запитів і дозволяє відразу вивантажити їх – таким чином у вас вийде попередній список ключових слів, які ви зможете використовувати для свого сайту.

Після того як ми зібрали семантику конкурентів (якщо у нас вже є сайт), ми:

  • Порівнюємо зібрану семантику з нашим семантичним ядром
  • Вибираємо відсутні та цікаві для нас популярні запити

Ми зібрали запити, і тепер можемо провести аналіз ТОПу за цими запитами.

Аналіз ТОПу

На цьому етапі ми отримаємо не тільки інформацію щодо сайтів, які ми виявили на попередніх етапах, а й щодо інших сайтів, які не стосуються нашої тематики. Їх теж потрібно відстежувати, оскільки якщо сторінка потрапила в ТОП, на ній є щось таке, що сподобалося пошуковій системі. Нам потрібно це відстежити і постаратися врахувати під час створення сторінки на своєму сайті.

Сервіси, які допоможуть провести аналіз ТОПу:

У підсумку ми:

– Визначаємо тип контенту (наприклад, ПС хоче бачити на сторінці мінімум тексту, але багато якісних зображень, або інформаційну сторінку або комерційну)

– Визначаємо рівень вкладеності сторінки (наприклад, головна або сторінка категорії)

– Визначаємо мета-теги, заголовки (звичайно, часто заголовки сторінок починаються з запиту, але це правило не завжди працює. Наприклад, за запитом «взуття» заголовки можуть починатися зі слів «інтернет-магазин взуття» або «купити взуття», оскільки за запитом «взуття» ви, швидше за все, побачите головні сторінки інтернет-магазинів. З огляду на цю інформацію, вам буде простіше визначитися зі структурою заголовків на кожній сторінці).

– Визначаємо підказки та тематичні слова (підказки – слова, які найчастіше зустрічаються із зазначеним вами запитом, можуть бути 5- і 6-слівні підказки. Ці слова-підказки можна і потрібно використовувати на сторінці, для того щоб вона була більш релевантною. За допомогою парсингу ключових слів ми зможемо побачити тематичні слова – ті слова, які визначають ваш контент. Наприклад, за запитом «взуття» це можуть бути слова «купити взуття», «продаж взуття» або «взуття моделі 2016 року» . Такі слова допомагають зрозуміти, який контент потрібно створювати).

– Визначаємо кількість символів (текстів, мета-тегів, заголовків і т.д.)

Додаткові матеріали:

Аналіз тексту

Якщо ви хочете знайти інформацію під конкретний запит, можете взяти конкретну сторінку і проаналізувати текст.

Istio.com 

13

У даному випадку було проаналізовано текст про те, як збити температуру дорослому. У цьому сервісі ви побачите кількість слів у тексті, яка водність тексту, які слова найчастіше зустрічаються в тексті – ті слова, які повинні бути присутніми у тексті сторінки.

– Megaindex – Аналіз релевантності

14

Тут можна подивитися точне входження тих чи інших слів і побачити загальну карту, яка показує, де зустрічаються ці слова на сторінці. Наприклад, на скріншоті вище ми бачимо, що запит «збити температуру дорослому» у точному входженні зустрічається в title, у тексті – всього 2 рази на початку, далі – точного входження немає, але є різні входження словоформ, наприклад, «збивати температуру», температура дорослого».

Тобто ми можемо оцінити, скільки ключових слів повинно бути у тексті і наскільки вони відповідають тим чи іншим запитам. Часто буває, що по 2-3 запитам у видачі знаходиться 1 сторінка, і, проаналізувавши одну і ту ж сторінку за кількома запитами, ми побачимо, як змінюється входження слів. Наприклад, за якимись запитами точних входжень може бути більше, десь – менше, десь – взагалі не бути.

Проаналізувавши цю інформацію, ми зможемо визначити, який із запитів, які ведуть на сторінку, найбільш важливий, який – найменш.

Отже, на етапі аналізу тексту ми визначаємо:

– тип тексту
– кількість точних входжень запиту
– морфологічних входжень запиту (скільки повинно бути словоформ конкретного запиту)
– словник (різноманітність слів у тексті)

Посилання

– Moz

Дивимося кількість посилань конкурента:

15

Тут дивимося кількість посилань, загальний рівень спаму (значення показує, наскільки якісна посилальна маса. У даному випадку рівень спаму – 3, тобто посилальна маса хороша, і ми можемо орієнтуватися на цього конкурента, складаючи стратегію нарощування посилальної маси), сторінку-донора, на якій розміщено посилання, як багато nofollow-dofollow посилань, які анкори використовуються, наскільки спамні посилання.

Якщо всі значення червоні, швидше за все, орієнтуватися на цей сайт і використовувати його анкор або донорів, нам не варто.

– Ahrefs

16

Також посилання можна проаналізувати в Ahrefs, бачимо сторінки донорів, посилання nofollow або dofollow, посилання-картинки (в деяких тематиках це може бути виправдано), анкор.

Також тут зручно сортувати посилання. Наприклад, подивитися посилання тільки з блогів або тільки з комерційних сайтів, якщо нам важливий цей напрямок.

17

Вивчивши кількість посилань, ми можемо визначити:

– тематичних донорів
– тип посилання (форум, текстове, картинка)
– анкор для майбутніх посилань
– кількість посилань на нашу сторінку

Якщо вам цікава інформація за цінами, можна використовувати сервіс https://priceanalytic.com – тут є динаміка цін за рік на різні товари. На жаль, тут є інформація тільки щодо техніки, але якщо для вас ця тематика актуальна, сервіс може бути корисним.

18

Залишилися питання? Задавайте в коментарях!

Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Дмитрий Л.

SEO-аналитик

IT сфера всегда меня привлекала. Занимался программированием, но заинтересовался SEO и решил переквалифицироваться.

Сейчас продвигаю самостоятельно несколько сайтов по трафику.

Девиз: Действие приводит к результатам, бездействие — к последствиям.

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 оценок, среднее: 5,00 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх