Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Різне    Роздуми на тему: «Гарантії та схеми оплати в SEO»

Роздуми на тему: «Гарантії та схеми оплати в SEO»

like 70
35
21
14

Питання «Чи є в SEO гарантії?» Сьогодні, скоріше, риторичне. Тема не раз обговорювалася, відповідь очевидна: гарантій у SEO немає.

Чому? Говорили теж не раз:

  • між бажаним результатом і оптимізатором стоїть алгоритм пошукових систем, впливу на який у оптимізатора немає;
  • алгоритм ПС регулярно змінюється;
  • є конкуренти, які в будь-який момент можуть активізуватися чи виявитися більш успішними.

Подивимося, що про гарантії каже Яндекс:

Мало того, що оптимізатор не впливає на алгоритм, самі розробники ПС відкрито заявляють, що гарантій немає (посилання на ліцензію про використання пошукової системи Яндекс).

А что вы думаете о гарантиях в SEO?

Посмотреть результаты

Loading ... Loading ...

Чому клієнти просять гарантій?
Тут все просто та логічно – вони хочуть таким чином убезпечити себе від неякісних послуг.

Чому оптимізатори пропонують гарантії?
Спектр відповідей широкий: від «банального обману» та «простіше дати гарантії, ніж сперечатися та пояснювати, а у підсумку втратити замовлення» (гарантії у таких випадках зазвичай закладаються в «цінник») до спроби знайти компроміс між бажанням замовника отримати гарантії та їх відсутністю. У цьому випадку мова йде скоріше про поділ ризиків – «так, гарантій немає, але ми готові також нести збитки, якщо обумовлені результати не будуть досягнуті».
Гарантій немає, але клієнти їх продовжують просити, а оптимізатори у тому чи іншому вигляді пропонувати. Але якщо задуматися, то гарантії зовсім не вирішують завдань клієнта.

Пропоную подивитися на питання з іншого боку.
Що зазвичай пропонують оптимізатори: позиції, трафік, дії (дзвінки, заявки, скачування).

Що потрібно клієнтам – продажі (прибуток).

У результаті оптимізатор не може дати замовнику кінцевий продукт, а пропонує лише проміжний. Забезпечити продажі оптимізатор не може, оскільки у нього просто немає повної залученості у бізнес клієнта та контролю над процесом продажів. Саме у площині подолання розриву між тим, що пропонує SEO, і тим, що потрібно клієнту, я і бачу вирішення питання відсутності гарантій.

Для цього сьогодні використовується два шляхи:

Перший, найбільш очевидний, і він вже не раз був озвучений, – оплата за продажі.
У цьому випадку розрив усувається за рахунок того, що оптимізатор починає давати клієнту саме те, що він хоче, – продажі. Відповідно, сполучна ланка більше не потрібна.
При всій простоті виявляється, що на практиці таку схему оплати досить складно реалізувати.

Чому?

  • далеко не всі клієнти готові відкривати інформацію про свої доходи та внутрішні процеси компанії;
  • не завжди очевидне джерело замовлення. Наприклад, коли покупець кілька разів приходив на сайт із різних каналів, перед тим як прийняти рішення;
  • за відсутності певної передоплати оптимізатор вкладає на початковому етапі свої кошти із залучення потенційних покупців. У разі передчасного розриву стосунків, він втрачає кошти;
  • клієнт не знає, скільки буде платити наступного разу, і сума може підскочити у рази.

За фактом, у більшості випадків такий варіант можливий, швидше за все, після довгої співпраці за іншими схемами оплати і за наявності великого кредиту довіри двох сторін.

Другий – полягає у налагодженні процесу аналітики.
У виробленні розуміння та схеми підрахунку того, як продукція SEO (позиції, трафік, дії) конвертуються у продажі. Такий спосіб універсальний, тому що дозволяє використовувати різні варіанти просування. Не важливо, що вважати: ефект від позицій, трафіку чи дій. Важливо отримувати сигнал на виході, як це конвертується в продажі. У якійсь тематиці буде зручніше вважати дзвінки, а десь більш якісний сигнал дадуть позиції. Вибір за вами.

Другий плюс – замовнику немає необхідності надавати оптимізатору повну фінансову інформацію. Клієнт може сам вирішувати, яку частину аналізу він надасть на реалізацію оптимізатору, а яку залишить на своій стороні. А далі: отримали сигнал, що певні запити чи канал трафіку погано конвертуються у продажі, – прибрали чи замінили. Наявність гарантій (обов’язкових 80% або не менше 50000 тис. переходів на місяць) буде тільки заважати оптимізатору відмовитися від неефективних джерел.

Прекрасно розумію, що описав не якийсь новий спосіб, а по суті, це і є нормальне SEO, яке хочуть і готові сьогодні пропонувати багато компаній.

У чому ж проблема, чому така чудова схема рідко використовується на практиці?
Причину я бачу не в SEO-компаніях, а в клієнтах, які в більшості своїй ще не готові до такої схеми. Адже від них у цьому випадку потрібно не просто заплатити, але і брати участь в аналізі побудови системи оцінки ефективності, давати оптимізатору якісні відповідні сигнали, на основі яких будуть вноситися коригування в процес просування.

Проекти, які спочатку створювалися з орієнтацією саме на онлайн-продажі, у більшості своїй вже припускають, як рахуватимуть свій прибуток і знають, що вони хочуть від SEO-каналу. Ця проблема помітна набагато більше у клієнтів, які прийшли в інтернет з оффлайн (але саме таких і більшість серед замовників SEO-компаній). Клієнти готові витратити кошти, але розуміння, що для ефективності SEO-каналу потрібна також їх залученість, і участі немає.

Так що ж робити?
Намагатися не вводити клієнтів в оману та роз’яснювати їм ситуацію. Можливо, замовник буде готовий перейти на нову схему не відразу, а після певного етапу співпраці. Під час нього ви зможете пояснити необхідність такої схеми та заробите необхідний кредит довіри, який дозволяє впливати на думку клієнта.

А якщо клієнти вимагають тільки гарантій?
Ну що ж, тоді давати гарантії, але разом з посиланням на цю чи подібну статтю.

У кінці хочу нагадати, що стаття – це роздуми, якими скоріше хочу підняти питання. Тому не планую сперечатися і щось доводити, але радий буду коментарям і вашій думці.

Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Александр Я.

SEO-аналитик

Специализируюсь на продвижении коммерческих сайтов. Разрабатываю стратегии для интернет-магазинов и агрегаторов. Умею выжимать максимум трафика в любой тематике.

Руковожу SEO-процессами внутренних проектов SiteClinic. Обучаю молодых специалистов команды.

Любимая цитата: Хорошо смеётся тот, кто смеётся из ТОПа

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Пока оценок нет)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх