- (Обновлено: ) Siteclinic
- 20 минут
1. Чи потрібно закривати слеш у кінці адреси?
2. Як можна оптимізувати зображення на сайті?
3. Як просувати сайт, який і так лідер у ТОПі?
4. Як прискорити кластеризацию великого семантичного ядра?
5. Що відомо про оновлення алгоритму Google у березні 2019?
6. Чи варто інтернет-магазину брати за приклад лідера без регіональних піддоменів?
7. Як правильно заповнювати Title для комерційних сторінок сайтів?
8. Чому позиції в Google набагато гірші, ніж у Яндексі?
У минулому випуску ми опублікували 45 відповідей на кращі запитання з жовтня по грудень 2018. Тоді наших передплатників найбільше хвилювали: внутрішня оптимізація, технічне SEO, регіональне та посилальне просування.
У цій збірці дізнаємося, які проблеми сьогодні виникають у вебмайстрів після всіх оновлень алгоритмів і фільтрів. До вашої уваги відповіді на 15 найцікавіших запитань від передплатників Чергового SEO-лікаря.
1. Чи потрібно закривати слеш у кінці адреси?
Чи потрібно закривати слеш в кінці url? Який варіант правильний:
– http://domain.com/level1/level2
– http://domain.com/level1/level2/
Деякі технічні фахівці дотримуються думки, що слеш у кінці URL створює додаткове навантаження на сервер (цифрами це не підтверджується). Частина розробників вважає, що слеш у кінці обов’язково потрібен, щоб забезпечити однакові URL-адреси незалежно від того, як саме вони реалізуються: серверним движком чи просто index-файлом у фізичній папці.
Наша думка
З точки зору SEO, наявність або відсутність слешу в кінці URL ролі не грає. Головне, щоб сторінка була доступна тільки за одним з варіантів – з іншого повинен бути налаштований 301 редирект, щоб виключити ймовірність одночасної індексації обох сторінок (це дублі).
Якщо ви вирішили змінювати принцип генерації URL для сайту, у якого вже є пошуковий трафік, наполегливо не рекомендуємо цього робити – додаткового профіту ви не отримаєте, а ось відвідуваність просяде точно.
Для нового сайту можна вибирати будь-який варіант, головне – не забути про 301 редирект.
2. Як можна оптимізувати зображення на сайті?
Як правильно оптимізувати зображення на сайті? Що прописати в alt і title? Чи потрібно перед завантаженням фотографій на сайт називати їх певним чином – чи впливає це на ранжування (наприклад, okna.jpg або 11111.jpg – буде різниця)? Чи є таке поняття як ТОП картинок Яндексу та Google, і як туди потрапити за певними запитами?
Щоб розуміти, як правильно оптимізувати зображення на сайті і як потрапляти в Топ за картинками, в першу чергу слід ознайомитися з рекомендаціями пошукових систем:
- Керівництво від Google: http://bit.ly/2TNlFiO
- Керівництво від Яндекса: http://bit.ly/2HimWsz.
Розберемо основні моменти:
- Сторінки із зображенням, які саме зображення, повинні бути доступні для індексації пошуковою системою.
- Використовуйте більш сучасні та легкі формати зображень, наприклад, Google рекомендує: JPEG 2000, JPEG XR і WebP. Вони допоможуть оптимізувати швидкість завантаження.
- Слідкуйте за розміром зображення. Оптимальний розмір – коли контент правильно відображається як користувачеві, так і пошуковій системі.
- Назву зображень пишіть латиницею, щоб уникнути проблеми з назвою файлу та використовуйте транслітерацію. Сама ж назва не повинна бути спамною, має бути природною та описувати вміст картинки. Самі пошуковики рекомендують так робити – така назва буде відображати суть зображення і може допомогти його ранжуванню.
- Alt і Title – ці атрибути повинні давати чіткий структурований опис Вашого зображення. Вони можуть бути однаковими.
Обов’язково ознайомтеся з нашими інструкціями з цього питання:
- Як оптимізувати зображення на сайті: http://bit.ly/2ufnQxv
- Атрибути Alt і Title для картинок. Відповіді на популярні питання: http://bit.ly/2u5yeYe
У цих стаття ми детально розібрали основні аспекти оптимізації зображень.
3. Як просувати сайт, який і так лідер у ТОПі?
Де і як шукати точки росту проекту, який уже досяг хороших результатів і є лідером ніші?
Вибір стратегії пошуку точок зростання для сайту, який є лідером ніші, залежить від тематики та специфіки цього сайту.
Ідеї можна почерпнути на нашому блозі:
- Як розвивати сайт, який вже в ТОПі? Робочі поради щодо збільшення трафіку – http://bit.ly/2SBbMUT
- Як знайти нові точки зростання під час стагнації пошукового трафіку – http://bit.ly/2Su2ytC
- Як підвищити трафік комерційного сайту за рахунок інфозапитів – http://bit.ly/2SyzgtD
- Як вичавити максимум з новою видачею Яндексу – http://bit.ly/2SyA7KR
- Якщо у вас великий інтернет-магазин або агрегатор, радимо налаштувати наскрізну аналітику – це відразу покаже, над якими ще напрямками слід попрацювати. Стаття про налаштування аналітики – http://bit.ly/2Sy5Trt
4. Як прискорити кластеризацию великого семантичного ядра?
Є завдання зробити кластеризацию за величезною кількістю запитів ~ 10000. У таблиці кластеризация вручну займає дуже багато часу. Підкажіть, як можна прискорити такий процес? Чи є схема роботи яка максимально ефективна для такого виду завдань на даний момент?
Є автоматичні сервіси, які допоможуть розгрупувати ядро: це інструменти кластеризації від
https://just-magic.org i https://rush-analytics.ru. Вони платні та кластеризують ключові запити за топом, тобто за пошуковою видачею. В один кластер потраплять запити, що знаходяться в ТОП-10 за певною кількістю URL (її ви встановлює самі).
Але якщо вам потрібно розгрупувати запити за змістом, тобто за складом фрази, скористайтеся Seo Excel – надбудовою для Excel. Там є зручна функція «Вибірка», яка дозволяє видалити слова, що повторюються у всіх запитах. Використовуйте цю функцію в першу чергу, щоб розбити запити на кластери. Детальніше про плагіни можна прочитати у статті
– http://bit.ly/2sUkqzb
У роботі з кластеризації ми зазвичай дотримуємося такої схеми:
- Групуємо за складом фрази за допомогою Seo Excel
- Групуємо за топом.
- Кластери, що складаються з одного запиту, потрібно буде або об’єднати з більш великими групами, або відмовитися від них. Це буде залежати від їх інтенту.
5. Що відомо про оновлення алгоритму Google у березні 2019?
12 березня був Google March 2019 Core Update. Сайт під захід втратив багато позицій і відповідно трафік (близько 30-40%). Чи відомі вже якісь подробиці про те, що саме змінилося в алгоритмі? На що Гугл звернув особливу увагу, що так сильно почали скакати позиції? Чи чекати стабілізації / відкату видачі або вже варто щось робити?
Подробиці поки невідомі. Є перші спостереження та припущення західних експертів:
- Google Update 2019: Winners and Losers of the March 2019 Core Update
- Early data on Google March 2019 Core Update show an interesting pattern
Офіційні коментарі Google можна дізнатися з відповідей на питання Баррі Шварца у статті:
Google on the March 2019 core update: This is not the biggest update we’ve released
Ми зараз аналізуємо наслідки. Поки можемо сказати, що не помітили значного впливу оновлення алгоритму на трафік і позиції сайтів, які просуваються в ua та ru сегментах.
6. Чи варто інтернет-магазину брати за приклад лідера без регіональних піддоменів?
Чому у Ламоди немає піддоменів під регіони? Чи варто брати за приклад, якщо у мене інтернет-магазин, який працює на всю Росію?
У Ламоди немає ані піддоменів, ані регіональних підпапок – прив’язка до регіонів реалізована через додавання пунктів видачі у Яндекс.Довіднику. Так роблять багато відомих брендів – Юлмарт, Wildberries, Сітілінк, Зв’язковий, Озон, Комус, Нотика, М-Відео.
Ми не рекомендуємо брати за приклад таку реалізацію, якщо у вас не настільки відомий бренд.
Чому? Справа в регіональному брендовому трафіку.
У відомих брендів досить висока частка type-in трафіку з регіонів і накопичена історія регіонального поведінкового, що має прямий вплив на їх регіональну видимість і трафік. Вони добре ранжуються за регіонами поряд з місцевими продавцями. Звичайному інтернет-магазину без регіональних ПФ і регіонального контенту конкурувати в такій видачі буде дуже складно.
Що робити?
Для звичайних ІМ, які працюють на всю Росію, ми рекомендуємо робити прив’язку до регіонів через папки або піддомени.
Не забувайте, що ефект від впровадження регіональних піддоменів може бути тільки у Яндексі. Google у свою чергу рекомендує налаштовувати всередині домену підрозділи з контактами.
Якщо ви плануєте активно просуватися за великою кількістю регіонів, варіант з підпапками може бути для вас оптимальним. Приклади реалізації: Спортмайстер, Лабіринт, DNS, Євромережа.
Статті про регіональне SEO:
- Просування за регіонами в Яндекс та Google – основні принципи: http://bit.ly/2IlSEpR
- Створення регіонального поддомену під Яндекс — http://bit.ly/2InEuVm
7. Як правильно заповнювати Title для комерційних сторінок сайтів?
Тема title – один з найважливіших елементів, що визначають релевантність сторінки. Для всіх сайтів, включаючи комерційні, є загальні правила формування title:
- Заголовок повинен відображати суть сторінки.
- На початку title використовуйте пряме входження найбільш частотного та конкурентного ключового запиту.
- Використовуйте топонім.
- Слідкуйте за читабельністю заголовка: він повинен бути складений з урахуванням правил російської мови.
- Уникайте спамних конструкцій. Наприклад, запит «троянди в колбі купити ціни москва» потрібно використовувати у title в читабельній формі.
- Заголовок повинен бути унікальним у межах сайту.
Існують деякі відмінності під час формуванні title для магазинів і сайтів послуг.
- В інтернет-магазинах допускається використання шаблону для сторінок категорій, підкатегорій і карток товарів. Рекомендується формувати різні шаблони title для різних категорій. Це зробить контент більш різноманітним.
- У сайту послуг title рекомендується прописувати вручну для кожної сторінки.
Детальніше про правила формування вдалого title Ви зможете дізнатися з наших статей:
- Як правильно заповнювати метатег Title, Description, Keywords — http://bit.ly/2u2614Q
- Правила формування title і description (вебінар) — http://bit.ly/2tZH9KK
8. Чому позиції в Google набагато гірші, ніж в Яндекс?
Є проект у не дуже конкурентній тематиці. Чому майже всі ключі, що просуваються в Яндексі, у ТОП-10, а в Google – позиції жахливі? Що можна зробити з Google? Чи є якісь сервіси перевірки косяків у Google?
Алгоритми Яндексу та Google відрізняються, тому Ваш сайт у Яндексі знаходиться в ТОП-10, а в Google – ні. Для того щоб зрозуміти, чому Google не любить Ваш сайт, потрібно аналізувати конкурентів з Топ Google.
На поточний момент найпопулярніші причини низьких позицій у Google це:
- Поганий контрольний профіль сайту
Вплив посилань під час просування в Яндексі незначний, у той час як в Google це, як і раніше, один з ключових чинників ранжування. Як нарощувати посилання під Google, щоб не потрапити під фільтр Яндексу, написано в статті: http://bit.ly/2H9pE2D. - Регіональність
Яндекс і Google по-різному визначають регіони. І якщо в Яндексі Ви можете вказати регіон через Веб-майстер, то в Google такої можливості немає. Про засади регіонального просування у Яндексі та Google докладно написано тут: http://bit.ly/2HbS8sr. - Низька швидкість завантаження мобільної версії сайту
Після оновлення Mobile First Index у деяких випадках під час ранжування Google віддає перевагу мобільній версії сайту, а не десктопній. Тому важливо, щоб у сайту була добре оптимізована мобільна версія. Дізнатися, що поліпшити у мобільній версії сайту, можна зі статті: http://bit.ly/2MQd5Kp.
Це 3 найпопулярніші причини низьких позицій у Google, які ми часто зустрічаємо. Само собою, вони не єдині. Проаналізуйте конкурентів із Google, порівняйте їх показники з показниками Вашого сайту, і тоді буде зрозуміло, в якому напрямку потрібно розвивати Ваш сайт.
Як провести аналіз конкурентів, написано в нашій статті: http://bit.ly/2H7r6SZ — Ви дізнаєтеся, яким сайтам віддає перевагу Google під час ранжування, і зможете зрозуміти, в якому напрямку потрібно розвивати свій сайт.
Також, щоб зрозуміти, чому трафік в Google нижчий, ніж у Яндексі, рекомендуємо статтю: http://bit.ly/2H7pDfC — у ній ми докладно розглянули причини низького трафіку в Google і способи їх вирішення.
Повна версiя статтi тут.
Еще по теме:
- ТОП-10 дівчат зі світу інтернет-маркетингу, на яких варто підписатися у Facebook
- «Корольов»: дія алгоритму на практичних прикладах
- Професіонали інтернет-маркетингу, у яких варто вчитися
Есть вопросы?
Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.