- (Обновлено: ) Александр Я.
- 6 минут
У новій версії Google Search Console були доопрацьовані інструменти, які містять інформацію про видимість сайту в пошуку Google. Як показує практика наших аудитів, ці інструменти використовують не всі.
Раніше ми вже писали, як можна розширити семантичне ядро, використовуючи дані Search Console. Сьогодні продовжимо тему і наведемо ще кілька прикладів, як можна використовувати звіт «Ефективність» у новій панелі Search Console на благо вашого сайту.
Якщо ви ще не бачили нову панель Google Search Console, натисніть на посилання в лівому верхньому кутку, як показано на скріншоті.
Для роботи нам знадобиться звіт «Ефективність». Відкриваємо його.
Пошук сторінок, які потрібно доопрацьовувати
Мета: знайти сторінки категорій, які не потрапляють в ТОП по запитам, що продають.
Переходимо до верхнього фільтру, вказуємо, що нас цікавить:
- Тільки сторінки, у яких є покази по фразам зі словом «купити» – допоможе сконцентруватися на фразах, що продають .
- Тільки сторінки категорій – основні сторінки, що продають на цьому сайті.
Щоб отримати більш актуальну інформацію за позиціями, вказуємо «За останні 7 днів» у фільтрі «Дата».
Верхні фільтри застосовуються до всіх даних, що відображаються.
Тепер переходимо до таблиці з даними нижче і відкриваємо вкладку «Сторінки».
У кожної вкладки теж є свої фільтри, але вони працюють тільки в рамках цієї вкладки.
Відкриваємо фільтри вкладки «Сторінки», як показано на скріншоті. Зазначаємо, що нас цікавлять сторінки, середня позиція яких більше 10.
Отриманий список можна скачати і проаналізувати, за рахунок чого можна підтягнути позиції на сторінках.
Російські сайти важливо оптимізувати і під Яндекс, і під Google. Як оптимізувати проект під обидві пошукові системи, можна прочитати у цій статті.
Пошук фраз для дооптімізаціі типових сторінок
Мета: знайти фрази, які користувачі використовують під час пошуку товарів найчастіше, щоб потім перевірити, чи є вони в метаданих і контенті сторінок.
Покажемо на прикладі товарних карток інтернет-магазину.
У загальних фільтрах вказуємо, що нас цікавлять тільки товарні картки. У разі аналізованого сайту – це URL, що містять «product/».
Далі переходимо до списку даних і відкриваємо вкладку «Запити».
Вивантажуємо отриманий список фраз і дивимося, які слова зустрічаються частіше. Це можна зробити, наприклад, за допомогою семантичного аналізатора від Advego.
З аналізу можна зробити висновки:
- У Title і текстах сторінок повинні бути слова «шпалери» і «купити». Якщо їх немає, додаємо.
- Слова «шпалери» і «купити» повинні потрапляти у Description, щоб підвищити клікабельність сніпетів.
- Можна розширити Title сторінки фразами «інтернет-магазин», «Москва».
- Бажано додати слово «шпалери» в H1 і alt зображень.
- Можна спробувати використовувати слово «купити» в підзаголоаках.
- Перевіряємо, чи є в тексті слова.
- Слово «шпалери» можна використовувати в анкорах посилань внутрішньої перелінковки.
- Все з перерахованого потрібно робити акуратно, щоб не переспамити і не попсувати юзабіліті сторінок.
Пошук сторінок з низьким CTR
Мета: знайти сторінки, які добре ранжуються, але мають більш низькі показники CTR, ніж сторінки з аналогічними позиціями.
Під час аналізу будемо орієнтуватися на позиції, тому краще поставити невеликий діапазон – 7 або 28 днів. У такому випадку отримаємо більш актуальні дані.
Також краще вказати, який тип сторінок цікавить, щоб не порівнювати, наприклад, CTR на товарних картках і лістингах.
Далі переходимо до таблиці і відкриваємо вкладку «Сторінки». Вибираємо критерії фільтрації «Позиція» і вказуємо, що цікавлять сторінки з показником менше 10.
Щоб почати аналіз зі сторінок, важливіших для залучення трафіку, можна впорядкувати таблицю за переходами або показами.
На скріншоті бачимо, що сторінка у другому рядку має явно гірші показники.
Перш за все, варто подивитися, за якими фразами видно такі сторінки. Статистику можуть псувати нерелевантні слова. Якщо з фразами все гаразд, переходимо у видачу і дивимося на сніпети сайту. Можливо, в них не вистачає ключових слів, які привертають увагу користувача, або сніпети конкурентів з видачі виглядають помітніше за рахунок розмітки, використання спецсимволів, за запитом є швидкі відповіді.
Використання порівнянь у Search Console
У новій версії Search Console зручно реалізована можливість порівняння. За рахунок перемикання між вкладками і додатковими фільтрами, можна швидко побудувати потрібні звіти.
Розглянемо на прикладі найчастіше завдання.
Ціль: знайти, за рахунок яких ресурсів виріс або просів трафік у порівнянні з попереднім тижнем.
Відкриваємо верхній фільтр «Дати».
Відразу підкреслимо, що це лише один з варіантів. Можливість порівняння є у всіх верхніх фільтрах. Ви можете порівняти дані за сторінками, країнами, типами пристроїв, виглядом у пошуку і типом пошуку.
У фільтрі «Дата» відкриваємо вкладку «Порівняти». Ми вибрали порівняння з попереднім тижнем. Свій діапазон можна вказати у кінці списку стандартних варіантів.
Далі переходимо до таблиці з даними і відкриваємо вкладку «Сторінки». У фільтрі я використовував різницю в кількості кліків – більше 20.
У результаті отримав список сторінок, які виросли в пошуку за останні 7 днів.
Якщо поміняти фільтр на «менше 20», будуть відображені сторінки, які отримали менше переходів.
Це тільки один із прикладів, як можна швидко проаналізувати, що відбувається з сайтом у пошуку Google, використовуючи порівняння. Рекомендуємо порівнювати за різними фільтрами і вкладками, щоб швидко зрозуміти, чому трафіку з Google стало в десять разів більше. 😉
Кілька зауважень у якості висновку
Перед роботою з вкладкою «Ефективність» наполегливо рекомендую ознайомитися з офіційною довідкою.
Зверніть особливу увагу на показники «Середня позиція», «Позиція». У панелі відображається кращий результат за вказаний період, а не середнє значення. Якщо відображаються дані для сторінки – це буде середній показник всіх кращих результатів.
Якщо незрозуміло, читайте довідку. Там це пояснюють з прикладами.
Хочемо підкреслити, що в статті ми навели приклади, а не інструкції. Експериментуйте, використовуйте різні поєднання фільтрів, щоб отримати звіти з урахуванням специфіки вашого проекту.
Також рекомендуємо оглядову статтю про налаштування і використання Search Console.
Ваш сайт уперся в стелю, і трафік більше не росте? Ми підкажемо, як вичавити з сайту більше!
Еще по теме:
- Скасування посилання ранжирування в Яндекс. Погляд з-за бугра
- 3 кроки в Яндекс.Метриці: шукаємо джерело падіння трафіку
- Що робити, якщо різко просів трафік з Яндексу? Покрокова інструкція щодо діагностики причин
Есть вопросы?
Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.