- (Обновлено: ) Александр Я.
Яндекс.Вебмайстер стрімко розвивається і продовжує тішити новим і корисним функціоналом. У минулому році ми підготували огляд інструментів та інструкції по роботі з оновленим Вебмайстром. З того часу в панелі з’явилися додаткові інструменти і були істотно змінені деякі колишні розділи.
У цій статті ми розповімо про нові можливості в Яндекс.Вебмайстрі, які, з нашої точки зору, будуть найбільш корисні власникам сайтів і оптимізаторам, і покажемо, як їх можна використовувати для постійного аудиту сайту та розвитку проекту.
Велика кількість змін з’явилася у вкладці «Індексування». У наш огляд увійшли п’ять з восьми розділів цієї вкладки.
Статистика обходу
Навесні цього року розділ повністю оновився. Тепер тут легше орієнтуватися і дізнаватися про проблеми, що виникли під час обходу сайту. Якщо ви відразу звернули увагу на помилку, то у вас буде шанс усунути її і відправити сторінку на переобхід до того, як вона потрапить у пошукову видачу.
Що тепер є в розділі:
- графік, який показує, скільки сторінок обходив робот з урахуванням кодів відповіді;
- відповіді сервера під час останнього обходу сторінок і попередні відповіді. Попередню відповідь можна порівнювати з поточною – це зручно для аналізу змін і пошуку помилок на сайті;
- можливість подивитися дані для конкретного розділу сайту. Для цього можна вибрати розділ зі списку над графіком. Список відповідає розділам з вкладки «Структура сайту». Можна також задати потрібний розділ, скориставшись фільтрами в колонці «URL»;
- можливість подивитися тільки останні зміни або інформацію щодо всіх сторінок за допомогою вкладок «Всі сторінки», «Останні зміни»;
- вивантаження даних у форматі CSV або XLS;
- фільтри, які дозволяють налаштовувати відображення інформації.
Що це дає:
Вкладка «Останні зміни» дозволяє легко знаходити сторінки, статус яких змінився.
Використовуючи фільтри в колонках «Було» і «Стало», можна отримати багато корисної інформації про сайт:
- які сторінки перестали давати відповідь 200 ОК. Таким чином можна легко знайти помилки на сайті. Для цього в колонці «Було» вибираємо «200 (ОК)» і отримуємо список сторінок, які під час останнього обходу змінили статус;
- які нові сторінки обійшов робот. Це дозволить зрозуміти, наскільки швидко нові сторінки потрапляють в пошукову видачу. Щоб побудувати такий звіт, в колонці «Було» вибираємо «N/a URL (невідомий роботу)», а в «Стало» – «200 (ОК)»;
- список сторінок, які робот обходить, але не додає в індекс. Список можна отримати, якщо вибрати в колонці «Було» «N/a URL (невідомий роботу)», а в «Стало» – будь-який інший з доступних (крім «200 (ОК)»). За допомогою такого звіту легко знайти, наприклад, биті посилання чи зайві редиректи на сайті.
Переключившись у вкладку «Всі сторінки», ви зможете подивитися, які проблеми вже давно є на сайті, наприклад, віддалені сторінки, які продовжує обходити пошуковий робот. Для цього в колонці «Код відповіді» виберіть «400» і проаналізуйте список сторінок.
Зрозуміло, це далеко не повний список звітів, які можна отримати в цьому розділі. Інструмент став гнучким, і його можна налаштувати для вирішення різних завдань.
Сторінки в пошуку
У цій вкладці можна дізнатися про те, які сторінки потрапили в пошукову видачу або були з неї виключені. Тепер Яндекс не тільки ділиться цією інформацією, але і вказує причину виключення сторінки.
Що є в звіті:
- графік, який дозволяє швидко візуально оцінити співвідношення виключених і доданих сторінок або подивитися, яких проблем на сайті більше;
- список сторінок, де зеленим кольором відзначені сторінки, що потрапили в індекс, а синім – виключені;
- якщо сторінка була виключена, то вказується причина виключення і пропонуються рекомендації щодо усунення можливих причин виключення;
- дата останнього відвідування роботом і оновлення бази, статус сторінки і URL, заголовок сторінки. За всіма поданими параметрами доступна фільтрація;
- вкладки, що відображають тільки останні зміни, список виключених сторінок;
- можливість скачати інформацію в форматах CSV або XLS.
Чим корисний розділ «Сторінки в пошуку»:
- можливість подивитися, які сторінки були виключені з пошукової видачі і чому. Інформація доступна у вкладці «Виключені сторінки». Якщо сторінки потрібні у видачі, можна виправити помилки, щоб повернути їх у видачу. Якщо сторінки не потрібні, можна заборонити їх індексацію;
- сортування виключених сторінок через виключення за допомогою фільтра в колонці «Статус»;
- доступний список можливих причин виключення сторінок з пошукової бази:
– сторінка вважається неякісною;
– сторінка була виключена з пошуку в результаті обробки роботом директиви Clean-param;
– сторінка дублює вже представлену в пошуку сторінку сайту;
– під час звернення до сайту роботу не вдалося встановити з’єднання з сервером;
– під час звернення до сторінки виникла помилка;
– сторінка була виключена з пошуку через встановлену заборону на індексування (за допомогою метатега robots зі значенням content = “noindex» або content = “none»);
– сторінка проіндексована за канонічною адресою, яка була вказана в атрибуті rel = “canonical» у її вихідному коді;
– сторінка відноситься до неголовного дзеркала сайту, тому була виключена з пошуку;
– сторінка відома роботу, але не бере участі в пошуку;
– при зверненні до сторінки роботу не вдалося отримати її вміст;
– сторінка здійснює перенаправлення, але перебуває у розшуку;
– сторінка здійснює перенаправлення, при якому індексується його мета;
– індексування сайту заборонено у файлі robots.txt. Робот автоматично почне відвідувати сторінку, коли сайт стане доступний для індексування. - можливість побачити сторінки, що потрапили в індекс. Для цього у вкладці «Останні зміни» потрібно вибрати статус «Додано»;
- перегляд інформації за певним типом сторінок, так як були покращені фільтри URL.
Перевірити статус URL
Цей інструмент дозволяє отримати інформацію про статус індексування і участі в пошуковій видачі конкретної сторінки.
Що є в звіті:
- статус сторінки в пошуковій базі;
- статус під час останнього обходу роботом;
- дата версії сторінки в пошуковій базі;
- URL і заголовок (Title) сторінки.
Чим корисний інструмент:
Цей інструмент корисний у тому випадку, якщо потрібно дізнатися дані по конкретній сторінці. Наприклад, якщо ви хочете додати нову сторінку або змінити дані на вже існуючій. Інструмент покаже Вам, чи обійшов робот сторінку, а також дату версії і статус сторінки в пошуковій базі. Якщо сторінка була виключена, то буде відображатися причина виключення з пошукової бази.
По суті, інструмент показує ту ж інформацію, що є в розділах «Статистика обходу» і «Сторінки в пошуку». Але тут ви можете швидко отримати дані щодо конкретної сторінки.
Важливі сторінки
Розділ дозволяє налаштувати моніторинг окремих сторінок сайту. Такий моніторинг дозволить вам швидко дізнатися про зміни, які відбулися з доданими до сервісу сторінками. Зараз у звіт можна додати не більше 100 сторінок.
Що можна відстежувати:
- зміну заголовка сторінки;
- зміну дати останнього обходу;
- зміну HTTP-коду;
- зміну версії сторінки в пошуку;
- зміну статусу в пошуку.
Що це дає:
Інструмент дозволяє налаштувати постійний моніторинг найбільш важливих сторінок сайту.
Багато оптимізаторів знають, що часто проблеми зі сторінками вдається помітити вже після падіння позицій і пропускної здатності. Це можуть бути як технічні проблеми, так і людський фактор, наприклад, коли доступ до редагування є у багатьох співробітників.
Для того щоб не пропустити зміни, є можливість налаштувати повідомлення.
Для повного боєкомплекту хотілося б ще отримати можливість відстежувати зміни в контенті сторінки. Сподіваємося, що розробники Яндекс.Вебмайстра незабаром реалізують таку можливість.
Переобхід сторінок
Простий, але дуже корисний інструмент.
Що є в інструменті:
В інструменті є поле, де можна вказати сторінки, які повинен обійти робот. У день зараз можна відправити на переобхід не більше 20 сторінок.
Що це дає:
Якщо на сайті з’явилися нові сторінки або ви внесли зміни в уже проіндексовані, ви можете прискорити обхід сторінок пошуковим роботом. Відповідно зміни раніше з’являться в пошуковій базі Яндексу.
Інструмент також допоможе швидко повідомити робота про виправлення знайдених на сайті помилок.
Ще одна вкладка, на зміни в якій ми хочемо звернути вашу увагу, — «Пошукові запити».
Історія запитів
У інструмент додана можливість дивитися дані окремо для мобільних пристроїв і робочого столу. Якщо зараз подивитися дані «Популярні запити» для мобільних пристроїв і десктопу, то результат буде відрізнятися у багатьох проектів. З урахуванням постійного зростання мобільного трафіку це важлива доробка, що дозволяє поліпшити якість аналізу пошукових запитів.
Рекомендовані запити
Зараз інструмент доступний тільки в бета-версії, і інформація відображається тільки для деяких сайтів, які беруть участь у тестуванні. Інструмент націлений на пошук додаткових запитів для рекламних кампаній.
Для запитів відображається така інформація:
– кількість показів;
– кількість кліків;
– ціна за клік.
Чим корисний інструмент:
Інструмент орієнтований на те, щоб підказати, які запити можна використовувати в рекламних кампаніях. Але ці ж запити можуть бути цікаві і для просування по них в органічному пошуку Яндексу. Чекаємо виходу повноцінної версії інструменту.
Останні запити
На відміну від Яндекс.Метрик, де показані дані щодо запитів, за якими були переходи на сайт, в Яндекс. Вебмайстрі є інформація про запити, за якими сайт показувався, але переходів не було. Тут також є інформація про запити, середня позиція яких становить менше 50. Цей факт значно розширює можливості пошуку додаткових запитів.
Щоб подивитися, за якими фразами сторінка знаходиться в ТОП-50, потрібно додати фільтр за URL, вказавши, що цікавить адреса, після чого вивести запити, середня позиція яких більше десятої.
Аналізуємо отриманий список сторінок і дивимося, за яким фразами можна отримувати додатковий трафік, якщо оптимізувати сторінки.
Висновок
Оновлений Яндекс.Вебмайстер дозволяє відстежувати стан сайту, отримувати розширену інформацію щодо пошукових фраз, швидко знаходити більшість технічних проблем. На відміну від сторонніх сервісів аналізу сайту, ви отримуєте інформацію безпосередньо від пошукача, бачите ті помилки, які виявив пошуковий бот. Оптимізатору або власнику сайту залишається моніторити ситуацію і реагувати на помилки, якщо такі з’являться.
Щоб тримати руку на пульсі і в Google, рекомендуємо відстежувати ситуацію також в Google Search Console. Про те, як працювати з панеллю для вебмайстрів від Google, ми детально розповіли в статті «Велика інструкція з налаштування і використання Google Search Console».
Хочете першими дізнаватися про останні зміни в Яндекс.Вебмайстрі? Слідкуйте за інформацією на офіційному блозі Яндексу для вебмайстрів та підписуйтесь на наш блог, де ми розповідаємо про всі нові і корисних інструменти.
Еще по теме:
- Як Google може віднести сайт до низькоякісних. Нормативний показник якості
- 3 кроки в Яндекс.Метриці: шукаємо джерело падіння трафіку
- Нові інструменти в Яндекс.Вебмайстрі та способи їх використання для оптимізації сайту
Есть вопросы?
Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.