Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Кейси    Чи працює Disavow tool для зняття санкцій за посилання в 2019 році?

Чи працює Disavow tool для зняття санкцій за посилання в 2019 році?

like 117
59
30
28

Інструмент Disavow для псевдовидалення спамних зворотних посилань кілька років використовується оптимізаторами в усьому світі.

З його допомогою можна швидко позбутися від ручних санкцій за неприродні посилання або вводити в оману конкурентів, наприклад, нарощуючи спамні зворотні посилання та відразу відхиляючи їх.

Раніше на своєму досвіді ми не раз переконувалися в ефективності інструменту – вилікували не один сайт від ручних заходів за посилання.

Але недавно в SEO-середовищі з’явилися чутки, що Disavow tool не працює для відхилення посилань. У рунеті про це заявив Ігор Шулежко на своєму YouTube-каналi. А Меттью Вудвард у своєму блозі повідомив, що насправді Google створив інструмент, за допомогою якого мільйони вебмайстрів зможуть навчити спам-алгоритм Google.

Мэттью Вудвард о Disavow

Так це чи ні? У нас з’явилася можливість перевірити працездатність інструменту на живому клієнтському проекті.

Сайт під ручними заходами за посилання

У листопаді 2018 року в роботу надійшов сайт з ручними санкціями за штучні посилання.

Тематика: Сайт наркологічної клініки.

Основний напрямок – лікування наркоманії й алкоголізму в Києві.

Перед нами звичайний сайт послуг, який займає ТОП-10 за значною часткою запитів.

Мета – ТОП-3 і збільшення пошукового трафіку, але першочерговим завданням було зняття ручних заходів за неприродні посилання. У Google Search Console у вкладці «Заходи, вжиті вручну» повідомлення звучало так: «Штучні посилання на ваш сайт – діє на деякі сторінки».

На той момент сайт був під санкціями вже 4 місяці.

Список робіт

Коли ми отримали сайт в роботу, його контрольний профіль складався з 60 доменів і 210 зворотних посилань. На початковому етапі ми провели контрольний аудит, щоб оцінити якість посилань. Для збору всіх посилань ми використовували звіти «Зовнішні посилання» з Google Search Console і Яндекс.Вебмайстер, а також дані з Ahrefs.

Під час оцінки якості профілю ми дивилися на тематичність майданчика, місце розташування нашого лінку на сторінці і на внутрішні метрики сервісу Ahrefs (параметри Domain Rating, URL Rating, Ahrefs Rank).

  1. Domain Rating – показник якості посилальної маси від 0 до 100.
  2. URL Rating – показник якості сторінки, що посилається, від 0 до 100.
  3. Ahrefs Rank (метрика сервісу ahrefs.com) – позиція сайту в рейтингу самого Ahrefs. Особливість рейтингу в тому, що чим ближче показник до 0, тим краще.

Нормативний профіль складався з:

  • Статейних посилань.
  • Посилань із форумів і довідників.
  • Посилань з безкоштовних сервісів перевірки якості сайту.
  • Приховані від користувачів посилання на нетематичних майданчиках.

Перша спроба

На основі посилального аудиту ми сформували список неякісних посилань, які відправили на відхилення через інструмент Disavow links tool. Цей список на відхилення складався всього з 18 доменів, які викликали найбільшу підозру. Акцент ми робили на посилання, які бачить Google – посилання з однойменного звіту в GSC.

Це часто були вузькотематичні сайти, які ніяк не стосувалися лікування залежностей. І посилання на наш проект розташовувалося скриптом і було поза видимою частиною сторінки. Приклад такого посилання:

ссылка через скрипт

Як з’ясувалося пізніше, проблема була не в них.

Відхиляли подоменно, тобто використовували синтаксис «domain: доменне ім’я» в txt файлі.

Перший запит на перегляд був відправлений 3 листопада 2018 року.

Друга спроба

Не дочекавшись відповіді від Google, через два тижні після першого запиту на перегляд, ми відправили другий. Кількість посилань, що  відхилялися через Disavow tool, не відрізнялася.

Серед оптимізаторів існує думка, що відправляти повторні запити на перегляд варто після того, як буде отримано лист-відповідь від Google.

Але за весь час роботи ми відправляли заявку на перегляд 9 разів, а перші з двох листів ми отримали тільки 12 лютого.

Третя та четверта спроби

За кількістю посилань, що відхиляються, вони не відрізнялися – ми просто відправляли запити з інтервалом у два тижні, сподіваючись отримати якусь реакцію від Google.

П’ята спроба

Безуспішність попередніх дій змусила нас переглянути посилання, що відхиляються, і спосіб формування файлу.

Тепер ми складали список саме підозрілих URL, а не відхиляли подоменно, як раніше. Цей список доповнився низькоякісними dofollow-посиланнями з прямими анкорами. До таких посиланнях ми віднесли беклінки з показниками: DR нижче 20, UR нижче 15, AR вище 1,000,000.

13 грудня ми оновили файл у Disavow tool (тепер він складався з 58 URL) і відправили запит на перегляд.

Ми розглядали варіант відхилити всі зворотні посилання відразу, але оскільки сайт займав ТОП-10 за 280 запитами в українському Google, зробити це ми все-таки не наважилися. Також особливістю санкцій було те, що вони впливали лише на деякі сторінки, а не на весь сайт. Зазвичай, після надсилання запиту на перегляд, Google відповідав, чому він не буде знімати санкції, і які посилання все ще посилаються на сайт.

Тому ми дуже чекали листи від Google, щоб з’ясувати, які посилання він вважає підозрілими, і зрозуміти, відносно яких сторінок діють санкції.

Шоста спроба

На початку 2019 роки ми вирішили змінити стратегію: паралельно з надсиланням запитів намагатися знімати посилання фізично.

У нашій посилальній масі була значна частка статейних посилань з прямим анкором. Приклад анкору посилання:

ссылка с прямым вхождением ключа в анкор

Хоча такі посилання і викликали підозри, але йшли вони з доменів з хорошими показниками якості. Наприклад, у більшості таких доменів показник Domain Rating був від 30. Ускладнювало завдання те, що ми не знали, з яких сторінок знімати посилання. Почали ми з самих низькоякісних.

Видалити посилання фізично можна було тільки двома способами:

  • використовувати функціонал посилальних бірж, через які вони розміщувалися;
  • звернутися безпосередньо до веб-майстрів з проханням видалити посилання.

Зняти посилання через біржі вдавалося не відразу: знадобився час для того, щоб клієнт знайшов доступи до всіх бірж, з якими працював.

Тому ми вирішили звернутися безпосередньо до веб-майстрів. Писали переважно на електронні пошти. Але не у всіх сайтів контакти розташовуються в одному і тому самому місці: у когось пошта є у футері, у когось – в шапці, і у одиниць сайтів є окрема сторінка з контактною інформацією.

Скоротити час пошуку адреси електронної пошти допоміг інструмент https://hunter.io/search. Він швидко знаходить електронну адресу на сайті, незалежно від місця.

Приклад роботи:

  • у поле Domain Search ввели адресу сайту;
  • у результаті отримали email-адресу, яку можемо використовувати для розсилки.

hunter.io

Перші листи з проханням зняти посилання ми відправили 10 січня.

Ми використовували і альтернативні способи зв’язку: повідомлення в Facebook, писали в месенджери, якщо знаходили номера телефонів, а також намагалися зв’язатися з доменними реєстраторами, якщо не могли достукатися напряму до вебсайту.

За місяць ми відправили вебмайстрам 21 лист з проханням видалити посилання на наш сайт.

На зв’язок з нами вийшли 7 вебмайстрів і видалили тільки 3 посилання. Решта вимагали відправити заявку на видалення через біржу посилань.

Сьома та восьма спроби

Ми поступово поповнювали файл відхилення новими URL: тепер до посилань, що відхилялися на першому етапі та низькоякісних статейних, додалися всі інші статті, які містять ключ в анкорі. До них належать навіть ті, у кого показник DR становив понад 40.

Перша реакція від Google

Перший лист ми отримали 12 лютого, де побачили приклади підозрілих посилань.

Письмо от Google

Це були посилання зі статей з прямим ключовим запитом в анкорі. Ми відразу перевірили, чи є вони в останньому файлі Disavow tool, і, так, – вони там були.

Дев’ята спроба

Отримані від Google приклади посилань ми відправили клієнту. Він зв’язався з веб-майстрами через біржу та видалив їх. Цікаво, що показники якості DR і Ahrefs Rank у цих донорів високі.

Збільшити

 Проверка качества донора - 1Проверка качества донора - 2

28 лютого 2019 ми відправили останній запит на зняття санкцій. До цього часу посилання, зазначені Google у листі, були фізично вилучені.

Результат

Google зняв заходи 7 березня – про це він повідомив у листі в старій версії Google Search Console.

Проблема була в 15 доменах і посиланнях з прямими анкорами.

Нормативний профіль значно зменшився: скоротилося число доменів і посилань.

Ссылочный профиль

Висновок

У результаті процес зняття санкцій зайняв у нас повних 4 місяці. І в цій боротьбі звичний для оптимізаторів інструмент Disavow tool – не товариш. Популярності набирає думка, що Google спеціально розробив інструмент, щоб навчити алгоритм визначити покупні посилання.

Підтверджують це і неодноразові заклики представників Google використовувати інструмент рідко і тільки коли ви впевнені в комерційній природі беклінків. За посиланням один з останніх коментарів Дж. Мюллера, в якому він закликає не додавати в Disavow беклінки, проставлені на сайт випадково, а використовувати його тільки для неприродних. Все це говорить про те, що інструмент реально непотрібний для вебмайстрів.

Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Ольга С.

SEO-аналитик

Работала в рекламе, занималась копирайтингом.

Дожила до своих лет, предсказала будущее, вывела в ТОП сайт ветеринарной клиники.

Сейчас помогаю развивать клиентские проекты в SiteClinic.

Девиз: Рано или поздно это придется сделать, поэтому лучше рано.

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (12 оценок, среднее: 4,67 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх