Заказать SEO-услуги
Согласен с правилами обработки персональных данных
Скорость ответа - до 30 минут!

Блог(укр)    Різне    SEO 2016: підсумки року

SEO 2016: підсумки року

like 68
25
27
16

– SEO мертво
– Що мертво, померти не може

2016 рік у SEO. Чим же він запам’ятався і що найважливіше варто винести з нього у майбутній 2017 рік? Якщо ви з якихось причин не знаєте, що відбувалося в світі SEO в 2016 році, то ця стаття допоможе вам заповнити прогалини найбільш важливою інформацією. Зараз ми підведемо підсумки, зазначимо основні тенденції 2016 року, а також дамо прогнози на 2017 рік.

Зміст

  1. Наступ «розумних» алгоритмів пошуку
  2. Боротьба на посилальних фронтах
  3. Позиції Шредінгера
  4. Мобільний пошук і мобільна версія сайту
  5. Сучасний SEO-спеціаліст
  6. Що нас чекає в 2017 році?

1. Наступ «розумних» алгоритмів пошуку

У 2016 році дуже багато уваги почали приділяти розвитку «розумних» пошукових алгоритмів, які стали б ще ближчими до користувача – настільки, щоб змогли вгадати його інтереси.

– Google

Боротьба за оптимальні результати видачі розгорнулася неабияка. Наприклад, Google почав використовувати Rank Brain – спеціальну систему машинного навчання. Якщо в 2015 році за допомогою цієї технології оброблялися всього 15% запитів, то наразі таким чином обробляється кожен запит.

Але тільки влітку 2016 року було оголошено, що Rank Brain є третім за важливістю (після посилань і контенту) сигналом ранжування.

Говорячи простою мовою, алгоритм дозволяє пошуковій системі визначити незрозумілий або непопулярний запит і співставити його з іншим, більш популярним та зрозумілим запитом, за яким пошукова система має більше користувальницької інформації.

Таким чином, Google підводить оптимізаторів до думки, що оптимізація під ключові слова стає практично марною.

– Яндекс

Яндекс також вирішив не відставати у цій сфері. У листопаді цього року Яндекс розповів про випуск нового  алгоритму «Палех», який за змістом можна порівняти з алгоритмом Google.

Типи запитів (за Яндексом):

  1. «зрозумілі» та не дуже довгі запити, які відповідають тим ключовим словам, які можна знайти на сторінках сайту. Приклади: запит [вконтакті], запит [погода в москві];
  2. «малозрозумілі» та довгі запити, за якими важко відобразити конкретні результати. Це запити, які можуть і не містити ключових слів, які відповідають правильному документу. Приклад: запит [фільм про людину яка вирощувала картоплю на іншій планеті], відповіддю на який може служити сторінка з описом фільму «марсіанин».

І ось, алгоритм «Палех» був створений для того, щоб правильно відповідати на незрозумілі довгі запити та коректно відображати результати видачі.

По суті, для оптимізаторів ці алгоритми не обіцяють нічого хорошого. З одного боку, ніхто не буде оптимізувати сторінки під невідомі та низькочастотні запити. З іншого боку, після впровадження таких алгоритмів, сайти, які отримують багато НЧ-трафіку, можуть у принципі втратити його, оскільки пошукова система може вважати, що є більш релевантні сторінки.

Поки що алгоритм приносить оптимізаторам лише проблеми. Навряд чи «Палех» значно полегшить життя користувачам пошукових систем. І на щастя, поки що алгоритми працюють дуже вибірково.

2. Боротьба на посилальних фронтах

– Яндекс

Одна з найважливіших новин з приводу посилань прийшла з Яндексу в середині року.

Так, 15 травня 2016 року Яндекс відсвяткував річницю з дня запуску алгоритму «Мінусинськ» і заявив, що за рік під фільтр були відправлені 7103 сайта. 5705 пессимізованих сайтів переглянули своє ставлення до такого способу просування та вийшли з-під обмежень, а тисяча триста дев’яносто вісім усе ще обмежені в ранжуванні.

Заява Катерини Гладких: «Підвалини так званої« посилальної магії » тсьогодні можна вважати підірваними».

Що ж, це досить гучна заява, що нагадує боротьбу з алкоголем під час «сухого» закону в різних країнах. Дійсно, може здатися, що боротьба з покупними посиланнями успішна. Але чомусь усі закривають очі на один простий факт: ніхто не перестав купувати посилання, просто цей процес став складнішим. Яндекс продовжує активно боротися з сайтами, що закуповують посилання, методом батога, забуваючи про пряник. Наприклад, останній запуск алгоритму «Мінусинськ» стався в листопаді.

– Google

У Google посилальні зміни стали значними. Перш за все, мова йде про завершення запуску Penguin 4.0.
У жовтні 2016 було оголошено, що Google офіційно завершив перехід на нову версію.

Найбільш важливим моментом цієї новини стали наступні моменти:

  • алгоритм не каратиме сайти за спамні посилання, як це було раніше;
  • спамні посилання тепер просто будуть знецінюватися;
  • якщо позиції сайту забезпечувалися такими посиланнями, вони (позиції) можуть бути втрачені;
  • ручні санкції, як і раніше, будуть застосовуватися.

3. Позиції Шредінгера

Однією з головних проблем для оптимізаторів, які просуваються під Яндекс, став ще більший вплив «багаторукого бандита» на позиції сайту. Тепер його робота стала настільки великою, що зміна позицій відбувається не кожен день, а буквально кожну хвилину. Таким чином, у Яндексі за великою кількістю запитів і тематик стало просто безглуздо орієнтуватися на позиції – позиції сайту тепер змінюються практично кожну хвилину. Так, ваш сайт одночасно може перебувати як в ТОПі, так і за його межами. Чи погано це? Для оптимізаторів – однозначно так. Смертельно це? Навряд чи. Просто тепер потрібно буде приділяти більше увагою не позиціям, а видимості сайту в цілому, тобто не “чаклувати» над одним запитом, а орієнтуватися на сторінку, працювати над контентом, щоб, перш за все, отримувати більше трафіку на сторінку. Відстеження позицій можна використовувати як додаткову метрику відстеження результатів, але не як основну.

4. Мобільний пошук і мобільна версія сайту

Зараз вкрай важливою стала наявність мобільної версії сайту. При цьому мобільна версія сайту необхідна навіть тим сайтам, які не орієнтуються на мобільний пошук. Якщо у Яндексі наявність мобільної версії має непрямий вплив, то в Google відсутність мобільної версії сайту може негативним чином вплинути і на звичайний пошук.

Факт залишається фактом – частка мобільного трафіку зростає значними темпами.

mob-traffic-2016

У Google заявили, що зараз 60% усіх запитів приходять з мобільних пристроїв.

Найбільша частка – 72% – припадає на категорію «Їжа та напої», а найменша частка – 39% – припадає на категорію банківських послуг.

5. Сучасний SEO-спеціаліст

Важливо також розуміти, які навички повинен мати сучасний SEO-спеціаліст.

На наш погляд, зараз ключовими є наступні функції:

1. «Соціалізація» фахівця

Тепер фахівець повинен приділяти більше уваги не технічній стороні оптимізації, а тематичній. Зараз є безліч способів перевірки технічного стану сайту. В панелі вебмайстрів ви можете знайти технічні помилки – там вам вкажуть на причини, через які сторінки випали з індексу, дадуть зрозуміти, як швидко завантажується сайт, наскільки він адаптований під мобільну версію і т.д. Тобто, всю важливу інформацію для «роботів» зараз можна перевірити без проблем.

Тепер набагато важливіше розуміти, що подобається користувачеві. За допомогою програм ви можете перевірити входження та нудоту слів. Але без певних навичок не завжди легко зрозуміти, хороший текст чи поганий. Не завжди можна визначити, який контент сподобається користувачу та буде зручним – за допомогою онлайн-сервісів дізнатися це буде проблематично.

2. «Багаторукість» фахівця

Цей пункт випливає з попереднього. Хоча сучасний SEO-спеціаліст і не повинен надто заглиблюватися в технічну сферу, він, як і раніше, повинен бути підкований і не дивуватися, побачивши robots.txt. Таким чином, SEO-фахівець повинен поєднувати та використовувати знання з сусідніх та суміжних сфер. Він повинен розбиратися в контент-маркетингу, щоб розуміти, який контент буде актуальним для виведення у ТОП; йому слід розбиратися і в SMM, щоб отримати додаткові плюси ранжування за рахунок соціальних сигналів.

3. Аналітика

Ще одна важлива умова – навички в аналітиці. Кожен фахівець повинен не просто знати основи оптимізації, а й розуміти, як правильно застосовувати свої знання. Знання фахівця тепер – це не статична інформація, не звід правил і рекомендацій. Це інформація, що постійно змінюється, яка залежить від пошукових систем, конкурентів, розвитку власного проекту. Потрібно розуміти, які принципи оптимізації застосовуються в кожному конкретному випадку. Ви повинні розуміти, коли потрібно міняти Title, а коли варто посилювати кількість посилань.

Повна версія статті тут.

Подписаться на рассылку

Еще по теме:


Никита П.

SEO-аналитик

Оцените мою статью: 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (24 оценок, среднее: 4,75 из 5)

Есть вопросы?

Задайте их прямо сейчас, и мы ответим в течение 8 рабочих часов.

Наверх